یزدفردا -فرهنگی -عمرانی -مذهبی:در پی انتشار گفتگوی اختصاصی یزدفردا با محمد علی خطیب ،  فرماندارمحترم يزد در جمع خبرنگاران، از شيوه اطلاع‌رساني برخي نشريات و سايت‌هاي اين استان انتقاد كردوما ضمن انعکاس سخنان فرماندار محترم متذکر شدیم آماده انتقال نا گفته های فرماندار محترم هستیم و مدتی هم انتشار قسمتهای بعدی گفتگو را به تاخیر انداختیم ، اما دریغ از تماس فرمانداری محترم یزد .

لذا در ادامه یزدفردا با توجه به رسالت رسانه ای خود که همانا انعکاس مشکلات مردم است قسمت دوم گفتگو با محمدعلی خصیب را منتشر می نماید و لازم به یاد آوری است که این گفتگو در ند قسمت تقدیم خواهد شد .

یزدفردا : خطیب روز پنج شنبه هفته  دوم آبانماه  با دلی پردرد زنگ یزدفردا را بصدا در آورد و خطیب در مقابل پارک باغ ملی بر روی صندلی مقابل شورای شهر یزد ، محلی که رئیس فقید شورای اسلامی شهر یزد (حاج آقا اصلانی )به هنگام خارج شدن از شورا بر روی آن می نشست و دستور نامه های موکلین خود را می داد،نشست و سفره دل خود را باز نموده و از مهر ورزی ها و بی مهری های مسئولین صحبت به میان آورد .

او می گفت من نوکر فرزند زهرا هستم می خواهم نوکریم را ثابت کنم :

محمد علي خطيب را شاید برای خیلی از افرادی که سری به قبر مرحومه فاطمه كربلايي همسر مكرمه و صالحه استاد اشرف آهنگر (مأنوس زيارت عاشورا) واقع در <<جوی هر هر یزد >>زده باشند، آشنا باشد، محمدعلی خطیب را در قسمت اول گفتگو با وی معرفی نمودیم

عملکرد پنج ساله
حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه یزد
جوار تربت همسر صالحه و مکرمه استاد اشرف آهنگر
(مأنوس زیارت عاشورا)

ضمن عرض تبریک از این توفیق الهی برای کلیه دست اندرکاران این امر خطیر و تشکر از مجموعه گلهای بوستان بنی فاطمه ، استانداری و شهرداری و شورای شهر و تشویق بعمل آمده علما و ... تشکر از شرکت محترم یزدبنا نظر بزرگواران را به این مطلب جلب می نماید که طرح جامع با آینده¬نگری با عنوان حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه با طی کلیه مراحل قانونی و مجوزهای اخذ شده ، تنظیم و طراحی گردیده که تأثیر بر فرهنگ و زیباسازی بهتر شهر یزد با جذب بیشتر علما و ادیبان ، میهمانان نوروزی ، ورزشکاران و فاتحه خوانان با احیاء نام مشاهیر دفن شده در این مکان با پاس داشت ارزشهای اسلامی که انشاءا... پیشگام شدن اساتید محترم دانشگاهی و نهادها و سازمانها و اخلاص اهداف مؤثر با حضور و مشارکت اثرگذار هیئت های استان همچون سالهای گذشته که هر هیئت با برنامه ریزی در یکی از ایام¬ا... با جلسه زیارت عاشورا این مکان را تنها نگذارند.

1- تشکیل پرونده حسینیه در سازمان تبلیغات اسلامی یزد با شماره 2777/11 تاریخ 10/5/1383
2- تشکیل پرونده حسینیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با شماره پرونده ح-235 و موافقت سازمان كل اوقاف و امور خيريه با تغيير كاربري قبرستان متروكه موقوفه بعنوان مجتمع مذهبي ، فرهنگي ، ورزشي مزين به نام حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه كه مورد تصويب شوراي شهر و تاييد قانوني قرار گرفته است.

3- ثبت هیئت عزاداران حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه یزد در سازمان تبلیغات اسلامی با کد 22510256
4- ثبت هیئت عزاداران حسینیه مصباح¬الهدی¬وسفینه¬النجاه یزد درآستان قدس¬رضوی با کد4144
5- طرح هماهنگ بقعه متبرک آخوند کرباسی با مساحت m2500 با مصوب شورای اسلامی یزد و اعلام قبلی ضرورت طرح پیشنهادی از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به نامه نظام مهندسی درخصوص عدم مقاومت ساختمان بقعه و احتمال خطر جانی بعلت ترکهای موجود در دیوار و سقف
6- درخواست ترک تشریفات مناقصه طرح حسینیه با مدارک مربوطه:
الف: تقاضای شهرداری از شورای اسلامی شهر بشماره 110/36208-22/9/85
ب: مصوبه شورای اسلامی شهر بند 4 صورتجلسه 26/9/85
د: ابلاغ موافقت شورای اسلامی بشماره 6032-28/9/85
7- تأمین اعتبارطراحی از طرف شورای شهر
8- موافقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با شماره 30145-147 مورخ 2/12/85 با طرح این مجموعه و اعلام هرگونه همکاری
طرح این مجتمع حسینیه شامل طراحی :
مرمت مقبره خانوادگی شهید محراب آیت ا... صدوقی ، پایگاه مقاومت ، کتابخانه با بهره مندی الکترونیکی ، موزه، سالن اجتماعات مشاهیر کل استان، درمانگاه شبانه روزی ،زورخانه مجاور قبر پهلوان یزدی کوچک، سالن ضیافت حضرت اباعبدا... الحسین (ع) و طراحی صحن حضرت ابوالفضل (ع)این حسینیه که با دستور شهردار وقت جناب آقای مهندس شایق و تصویب شورای شهر وپیشنهاد میراث فرهنگی و گردشگری طراحی بقعه آخوند کرباسی نیز با طرح حسینیه همزمان دیده می شود.
9- امضاء قرارداد حسینیه با شماره 221/49406 مورخ 28/12/85 از طرف شهردار محترم وقت و شرکت محترم یزد بنا درخصوص خدمات مهندسی و طراحی
10- بازدید استانداران محترم از این مجموعه: جناب آقای عاصی ، جناب آقای کلانتری ، جناب آقای فلاح زاده
11- بازدید رؤسای شورای شهر و اکثر اعضاء شورا: جناب آقای فقیه خراسانی، جناب آقای میرحسینی
12- بازدید شهردار یزد و شهرداران نواحی یزد: جناب آقای آرامون ، جناب آقای شایق ، جناب آقای میروکیلی
13- حضور علما و مردم در این مجموعه همراه با حضور هیئت های استان بالاخص در روضه¬خوانی محرم و فاطمیه (س) و شهادت حضرت امام رضا(ع)
14- تهیه کتابچه زیارت عاشورا و دعای علقمه همراه با واقعه شگفت انگیز همسر مکرمه استاد اشرف آهنگر از طریق شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد در سال 1382
15- در دست اقدام بودن کتاب مشاهیر جوی هر هر با ذکر علماء مدفون در این مکان
- ملامحمد مهدی کرمانشاهی جد اعلای شهید محراب آیت ا... صدوقی
- ملا جعفر آخوند کرباسی ، آیت ا... محمود فرساد
- آخوند طزرجانی جد آیت ا... وافی نماینده محترم مجلس خبرگان
- آیت ا... واعظ احمدآبادی
- آیت ا... سید محمدعلی مدرسی جد مادری شهیدان دکتر سیدرضا و دکتر سیدمحمد پاکنژاد
- و پهلوانانی چون پهلوان عبدالقیوم (اواخر سلطنت زندیه)
- پهلوان کوچک یزدی (پهلوان عبدل)
- پهلوان علی عسگر یزدی
- پهلوان محمد صباغ یزدی
16- درخواست و انجام تأمین اعتبار روشنایی خیابان حضرت مهدی(عج)
17- تأمین اعتبار برج نور حسینیه از طرف استانداری یزد با دستور مساعد جناب آقای عاصی و معاونین محترمشان جناب آقای نبوی زاده ، جناب آقای سالاری با 25 متر ارتفاع و 18 پرژکتور قوی با نصب چراغهای دیگر
18- انجام تأمین اعتبار تبدیل شبکه هوائی برق به زمینی شدن شبکه خیابان حضرت مهدی(عج) و کوچه پارک شهر و جابجایی تیرهای برق حسینیه با شماره 390/984 مورخ 5/9/85
19- دارا بودن 2 کنتور سه فاز فشارقوی با همیاری اداره محترم برق
20- ساخت بلوار در ورودی حسینیه
21- پی گیری نصب چراغهای جلو بقعه آخوند کرباسی
22- ساخت سقاخانه بزرگ ابتدای پارک وحشی بافقی و نصب سقاخانه بزرگ داخل حسینیه با سلام دادن تشنگان بر امام حسین(ع)
23- ساخت نخل 7 متری حسینیه
24- ساخت ساختمان پایگاه حسینیه که در طرح هم پیش بینی شده که انشاءا... با همکاری مسئولین محترم سپاه پاسداران و حضور جوانان محل افتتاح و فعال خواهد شد .
25- برگزاری جشنها در اعیاد با حضور فعال جوانان دلسوز محل و حسینیه و بقعه آخوند کرباسی
26- مهیا نمودن لوازم و وسایل روضه خوانی حضرت اباعبدا....الحسین(ع)
27- تسطیح و شن ریزی ورودی حسینیه
28- با توجه به استعلام نظر با شماره 310/18399 مورخ 10/5/84 شهرداری محترم یزد مبنی بر درخواست خرید زمین جوی هر هر توسط شرکت مخابرات نامه شماره 919/84 مورخ 22/5/84 شرکت محترم یزد بنا به شهرداری بدین مضمون است از یک سو مالکیت جوی هرهر کلاً وقفی بوده و امکان چنین دخل و تصرفی در آن وجود ندارد و از سویی دیگر براساس طرح کلی مشاور در محدوده موردنظر شرکت مخابرات فضاها و فعالیت های مرتبط طرح حسینیه جامع شهر یزد

(مصباح الهدی و سفینه النجاه) پیش بینی شده است. لذا در محدوده جوی هر هر بخصوص در مجاورت خیابان مهدی به هیچ وجه امکان استقرار کاربری دیگری وجود نخواهد داشت. بویژه آنکه حساسیت های مردمی درخصوص افراد مدفون در حاشیه خیابان مهدی نیز احتمالاً اجازه چنین دخل و تصرفی را به آن شرکت نخواهد داد که با پیگیری هیئت امنا و نامه مؤثر شرکت محترم یزدبنا با پیگیری آقای محمدعلی خطیب و بزرگواری معاونت محترم معماری شهرسازی شهرداری شرکت محترم مخابرات از خرید زمین حسینیه منصرف شد که باید در آینده هم با بصیرت از این مکان مواظبت نمود.
با توجه به سخن آقای مهندس کوچک زاده عضو محترم شورای شهر که احیاء بافت قدیم یزد از حرکت عمرانی این محل (حسینیه مصباح الهدی و سفینته النجاه ) آغاز می گردد . قبلاً در این محل تاریکی محض ، تجمع یک پنجم زباله شهر ، محل نزاع جوانان و محل حضور معتادین که همه آنها بعداز نصب تابلو حسینیه رفع شده است و باید تسریع در نصب کیوسک نگهبانی و انتظامات وتسریع مراحل طراحی امیدواری بیشتری را سبب شد .
29- تشکیل تیم فوتسال و دو تیم فوتبال هر سه در ليگ دسته یک استان یزد
جوانان مقام سوم رمضان 85
جوانان مقام اول و بزرگسالان مقام اول رمضان 86
30- اعزام هر ساله هیئت به مشهد مقدس و جایزه قرعه کشی سفر 2 نفر کربلا و 2 نفر سوریه بصورت رایگان.
31- اهدای جوایز معدل جوانان محل.
32- تشکیل کلاسهای رایگان قرآن و انگلیسی جهت نوجوانان در بقعه متبرک آخوند کرباسی و اعزام رایگان آنها به آموزشگاه زبان پژواک و سینا.
33- با ابتکار و مدیریت مدیران کاروانها اعزام کاروانهای حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات عراق و سوریه از جوار تربت فاطمه همسر مکرمه استاد اشرف آهنگر.
34- با ابتکار مدیریت مجتمع آموزشی حضرت جوادالائمه انجام جشن تکلیف مقطع راهنمایی در جوار تربت همسر استاد اشرف آهنگر
35- روضه خوانی در ماه محرم و فاطمیه و شهادت حضرت امام رضا در حسینیه با حضور هیآت استان بالاخص ماه محرم.
36- روضه خوانی حضرت اباعبدا...الحسین، از 13 رمضان لغایت 23 رمضان هر سال در بقعه آخوند کرباسی.
37- راه اندازي پايگاه اطلاع رساني حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه يزد به نشاني اينترنتي www.Mesbaholhodayazd.org
38- درخواست و پيگيري ميز پينگ پنگ و وسايل ورزشي بدنسازي عمومي جهت پارك وحشي بافقي

ادامه دارد

یزدفردا

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا