بدون شک حفظ امنیت یکی از حقوق اولیه و اصلی  هر ملتی می باشد و این مهم اولین ومهم ترین وظیفه دولت هاست.

سلامت وامنیت دو نعمتی هستند که تا انسان از انها برخوردار است قدر انها را نمی داند.

اگرچه خود بحث امنیت دارای زیر شاخه های متعددی همچون امنیت سرمایه گذاری امنیت سیاسی امنیت شغلی و... می باشد و جای بحث زیادی دارد اما در این مقال بیشتر امنیت از جانب دیگری بحث می شود.

بحمدالله و با کار شبانه روزی عزیزان اطلاعات و امنیت، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه کشور ایران از اکثر کشورهای منطقه در وضعیت امنیتی بسیار مناسبی بسر می برد و وزارت اطلاعات کارنامه قابل قبولی دارد.

اول ) متاسفانه بار دیگر شاهد عملیات تروریستی در میر جاوه بوده ایم که همه ملت ایران را عزادار نمود البته مسئله امنیت سیستان و بلوچستان مسئله ای مربوط به امروز نیست و هر از گاهی ما شاهد وقایع تلخ و ناگواری در این استان هستیم.

ریشه های تاریخی این قضیه حتی به رژیم قبل نیز باز می گردد (خاطرات اعلم ). این سوابق همگی حاکی از این مطلب است که امنیت این خطه از کشور هرگز به صورت ریشه ای و پایدار مورد رسیدگی قرار نگرفته است. 

دوم ) محرومیت زدایی وتوسعه استان، اعتماد و محول نمودن تامین امنیت به هموطنان غیور بلوچ و هم چنین حفظ و انسجام وحدت شیعه وسنی در عمل ونه فقط در شعار از  اصول اولیه  ولازم حفظ امنیت در سیستان و بلوچستان است .
 
سیستان وبلوچستان منطقه ی مرزی است که می تواند مورد طمع خیلی از نابخردان قرار گیرد باور کنیم که افزایش کیفیت زندگی شهروندان وحفظ رضایت انان بالا ترین سپر امنیتی هر کشوری می باشد این درسی از تاریخ است که همواره انرا  باید حاکمیت به یاد داشته باشد
 
سوم ) خوشبختانه در طول چهار سال ریاست جمهوری اقای روحانی قدم های بسیار خوبی در راه توسعه این استان برداشته شده تنها در بحث بهداشت ودرمان بسیاری از روستاهایی که سالها در محرومیت داشتن پزشک بودند در طی  دوره ریاست جمهوری اقای روحانی از نعمت پزشک وخدمات درماتی برخوردارشده اند  و حتما تیم رسانه ای دولت در روزهای اتی ودر جریان سفر به این استان این دستاوردها را شرخ خواهد داد  در پایان وظیفه خود می دانم شهادت این عزیزان را به همه ی ملت ایران تسلیت عرض نمایم.

دکتر احمد ابویی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا