نمایشگاه عکس«مروست؛تاریخی در کویر»  با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، مشاور فرهنگی استاندار یزد، فرماندارخاتم، بخشدار و اعضای شورای اسلامی مروست، هنرمندان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی صبح روز پنجم آبانماه ۹۵ در گنجینه فرهنگ و هنر یزد کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس مروست گفت: اقدامات فرهنگی انجام شده و برنامه های فرهنگی پیش رو در مروست قابل تقدیر است.

علی غیاثی افزود: منطقه مروست در زمینه فرهنگی چشم اندازروشنی در پیش رو دارد.

زاده رحمانی فرماندار خاتم  نیز در این مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه عکس مروست در معرفی و شناساندن ظرفیتهای این منطقه با اهمیت است.

در این نمایشگاه  بیش از ۶۵ اثر عکاسی شده در گرایش معماری ، مردم و طبیعت  و بخشی از آداب و رسوم مردم مروست در ماه محرم از هنرمند عکاس و عضو انجمن عکاسان ایران فرزین ناظم زاده است به نمایش گذاشته شده است.

فرزین ناظم‌زاده، متولد ۱۳۴۱، عضو انجمن عکاسان ایران است که تاکنون موفق به دریافت جوایزی در زمینه عکاسی از مسابقات داخلی و خارجی شده است.

اکبر رنجبر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست زمان برگزاری نمایشگاه در گنجینه فرهنگ و هنر استان یزد را از پنجم  ابان ماه ۹۵ به مدت یک هفته ذکر کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزش عکاسی با حضور هنرمند و مدرس کشوری از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

مجموعه ابنیه تاریخی مرکزی مروست نقطه دیدنی تاریخ این شهر است. این مجموعه عبارت است از: مسجد شاه حسین مروست، متعلق به دوران قاجاریه (که در فهرست آثار ملی ثبت شده‌است)، مسجد حاجی قاسم، گنبدی، قلعه تاریخی مروست، مسجد جامع، بقعه شیخ عبدالله، بقعه شیخ بهاالدین و کاروانسرای شعبه










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا