آغاز و پایانی بر جامعه کاربران لینوکس استان یزد

محمد یاوری

وقتی متن جامعه کاربران لینوکس یزد در اول راه متوقف شد را تنظیم کردم هرگز فکر نمی کردم متن دلسوزانه بنده چنین مورد هجوم قرار گیرد و نه تنها جوابگویی نشد بلکه باعث عمیق تر شدن موضوع شد که در ادامه طرح می کنم یاد نصیحت دوست ای تی ام افتاد که اصرار داشت دست از سر فناوری اطلاعات یزد برداریم بنده هم خاضعانه می گویم فناوری اطلاعات را لینوکس نمی خواهد بلکه کارشنان، متخصصین و کاربران عاشق می خواهد که به البته قبلا هم تاکید کردم آنچه برایم سوال است که با حضور برخی از این افراد که مثال عینی عشق و علاقه به آی تی استان د رجامعه کاربران لینوکس یزد عضویت دارند که آن گونه که گفتم فناوری اطلاعات یزد مدیون این برخی از این عزیزان است بازهم سوالم پررنگتر شد که آغاز و پایان جامعه کاربران لینوکس استان یزد را باید چگونه رقم زد که به منظور روشن شدن موضوعی مواردی را با اجازه بزرگترهای ای تی یزد بیان می کنم:

1- جامعه کاربران لینوکس استان یزد با آدرس اینترنتی http://yazdlug.org منظور و مقصود بنده بود حال اینکه یک عده دیگر که با یک انجمن گوگلی ادعا جامعه راداشته اند حکایت طنز ملیحی دارد که روزی در یکی از شهرهای ایران خواننده آن ور آبی را دستگیر می کنند و قصد داشتند به حراست فرودگاه ببرند در این بین یکی از شهروندان خود رابه جمع رسانده فریاد میزند که ما دونفر را کجا می برید؟ ماموران تازه می فهمند که این شهروند می خواسته خودرابه فرد مشهور بچسباند؟؟؟؟

2- فراتر از جوابگویی که عزیزانمان در وای لاگ داشته اند از ایشان جواب یک معادله را می پرسم ، به فرض محال اگر وای لاگ که یک انجمن گوگلی و مجازی است یک دوره لینوکس برای جوانان یزدی برگزار کند مدرک پایان دوره آن را چگونه صادر می کند؟ حتمی آنهم گوگلی خواهد بود بهتر نیست که یک جامعه رسمی متشکل از مدیران شرکتهای بزرگ و حتی معاونین مراکز علمی تحقیقاتی این مدرک پایان دوره را تنفیذ نمایند تا لااقل مورد قبول یک ارگان مانندبانک یا .... باشد، شاید بگویید که در جهان این گونه نیست، فراموش نکنیم آی تی ایران و استان مانند جهان نیست و لااقل محتاج کمک و یاری بزرگان است.

3- مثالی می آورم از این فراتر می روم این عزیزان وای لاگ تا چندی پیش قدرت مالی تاسیس یک وبسایت نداشته اند ، بهتر نیست که ارگانها و شرکتهای دلسوز که تمکن مالی دارند پادر میانی کنند با دادن سوبسید و کمک به ترویج سیستم عامل لینوکس بپردازند و مگر لینوکس چه منفعتی دارد که بخواهند این بزرگان در ان سهیم باشد، برگزاری یک دوره آموزشی ؟؟؟ مگر بدون انجمن امکان پذیر نیست؟؟ مگر یک انجمن متشکل از دوستان قدیمی به جامعه ای متشکل از بزرگان فناوری اطلاعات بهتر نمی تواند کمک حال باشد؟؟؟

4- به نوشته قبلی حقیر هیچ فردی جواب واقعی نداد ، عده مانند آقای افروغ و .... فرصت را مغتنم دانسته و حرفهای دلشان را بازگو کردند عده هم مانند نقاش زاد و..... توهین را سرلوحه کار خود قرار داده و تصمیم به تسویه حساب با دیگر رقیبان پرداختند و عده ای هم با تدبیر مثال زدنی، تصمیم به سکوت گرفتند تا لااقل مشکل اضافه نشود شاید دلسوزترین افراد همین افراد بودند

5- به گفته همه این عزیزان جامعه کاربران لینوکس استان یزد زنده و فعال است اما متاسفانه لااقل این جامعه نتوانست یک جوابیه واحد به امضا دبیر یا رییس یا ... جامعه بدهد، اگر یک جمع نتواند جوابیه تنظیم نماید، بازهم می توان گفت این جمعیت فعال و کوشا است، اگر متن بنده جوابگویی نداشت چرا به تعداد زیاد افراد با نام مدیرعامل فلان شرکت، یا فلانی و .... جوابیه دادند اما دریغ از اینکه جامعه کاربران لینوکس استان یزد واقعی به امضای جامعه کاربران لینوکس استان یزد یک متن بدهد ، شاید و حتمی باید گفت این جامعه تعطیل است!!!!!!

6- بنده اعتراف می کنم و براین اعترافم عذرخواهی که بنده وبسایت جامعه کاربران لینوکس استان یزد http://yazdlug.org وانجمن های گفتگوی جامعه کاربران لینوکس استان یزد http://yazdlug.org/forum را ندیده بودم و آشنایی نداشتم مشکل از بنده نبود مشکل از جامعه بود که لااقل این وبسایت قدرتمند که در استان یزد یک نمونه کامل از وبسایت و یک انجمن منحصر به فرد از لحاظ طراحی و پیاده سازی است معرفی ننموده است، اگر به هزینه صورت گرفته توجه نمی کنید لااقل این وبسایت غنی و منحصر به فرد را معرفی می کردید تا بنده به جای درج خبر در یک وبسایت عمومی و مردمی در انجمن سوالم در مورد جامعه و هزاران سوالم در موردلینوکس مطرح می کردم.

7- انتظارما از جامعه چیست؟ گسترش لینوکس اما چرا حتی یک دوره لینوکس برگزار نشده است چرا به جر خبر افتتاح جامعه خبری دیگر نبود، لااقل مدیران این گروه دستی در برپایی دوره دارند یک کلام چرا هیچ برنامه آموزشی در مورد لینوکس انجام نشده است،چرا برنامه عضو گیری دنبال نشده است چرا و .... شاید بگویید باید مشارکت همگانی باشد بنده عرض می کنم برخی از عزیزان عضو هیات موسس که دورادور می شناسم ، تنها کافی است اراده کنند تا بتوانند لینوکس را در یزد نهادینه کنند اما چرا نمی شود؟؟

8- سخنی با وای لاگ دارم، کمی به تفکر اپن سورس باز بگردیم، کمی از تسویه حساب شخصی کوتاه بیاییم ، کمی به فکر استان یزد باشیم، کار گذشته عزیزان در جامعه کاربران لینوکس استان یزد نشان داده که دلسوز آی تی یزد هستند اگر شما دلسوزید نشان دهید و چنین بی محابا عمل نکنید، بیایید از تمکن مالی و دانش فنی شرکتهای یا افراد حقیقی این شرکتها بهره ببرید و در این میان دانش خود را به همه تقسیم کنید؟ نه اینکه در یک جمع خصوصی بخواهید کار کنید، فعالیت شما قبول ، اما دیگر نخواهیم یک جامعه که به جدیت شروع کرده را به بهانه اول بودن یا تنهاترین بود نابود کنیم

9- در آخر از مجموعه که در این مدت به زحمت افتاده اند عذر می خواهم در ابتدا از مجموعه یزدفردا متشکرم که به نمایش نظرات پرداخته اند، از افرا دی مانند حسینی بغدادآبادی ، افروغ و ساعتچی .... متشکرم که لااقل دلسوزانه جواب داده اند و از نقاش زاده و ... گله مندم که به جای جوابگویی زمینه را برای دعوا خانوادگی فراهم آوردند و از مجموعه دوستان به خصوص نظام صنفی می خواهم اگر قصد کمک دارد به دلسوزان آی تی یزد که در مجموعه ا جامعه کاربران لینوکس استان یزد وجود دارد کمک کند تا مانند گذشته بازهم غمخوار و یاور آی تی یزد باشند

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا