ذالفنون در امامزاده طاهر آرام می گیرد

استاد ذوالفنون؛ به وصیت خودش در قبرستان امازاده طاهر کرج دفن خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ جلال ذوالفنون موزیسین و نوازنده ی نامی سه تار ایران؛ که به دلیل خون ریزی داخلی پس از جراحی قلب باز؛ روز گذشته جان به جان افرین تسلیم کرد، با حضور دوستاران و خویشانش در امامزاده طاهر کرج دفن می شود.

لازم به ذکر است که طبق اعلام نزدیکان زنده یاد ذوالفنون؛ مراسم تدفین این استاد فقید، چهارشنبه دوم فروروردین ماه انجام می پذیرد و دوستاران و نزدیکان ایشان برای وداع با این استاد خوش نام موسیقی در این مراسم شرکت خواهند کرد.

او در سال ۱۳۱۶ در آباده متولد شد. در کودکی به همراه خانواده‌اش به تهران آمد و فراگیری موسیقی را در ده سالگی در خانوادهای اهل موسیقی شروع کرد. برای ادامهٔ تحصیل به هنرستان موسیقی ملی رفت و در آنجا با سازهای دیگر چون تار و ویلن آشنا شد.

او از روش‌های اساتیدی چون ابوالحسن صبا، ارسلان درگاهی و همچنین راهنمایی‌های احمد عبادی بهره یافت. پس از پایان دانشکده در همان جا و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ملی به تدریس سه‌تار پرداخت.

جلال ذوالفنون آثار نوشتاری و صوتی فراوانی در زمینهٔ موسیقی ایرانی از خود به جای گذاشته که از بین آنها می‌توان آلبوم‌های گل صدبرگ و آتش در نیستان با صدای شهرام ناظری را نام برد.

جلال ذوالفنون در ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ در اثر خونریزی ناشی از انجام یک عمل جراحی، در بیمارستان البرز کرج دار فانی را وداع گفت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا