نشست انتخاباتی ویزیری هامانه و حجه الاسلام وزیری برگزار شد + عکس

 

در این مراسم مهندس وزیری هامانه و حجه الاسلام وزیری بیوگرافی اجمالی از خود ارائه کردند و پس از آن به سئوالات متعدد دانشجویان پاسخ گفتند. این برنامه که در فضایی پر شور و با تشویق های مکرر دانشجویان همراه بود سید کاظم وزیری هامانه در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم اخیر غرب در تحریم خرید نفت ایران گفت: تحریم نفتی به صورت فروش تجهیزات نفتی از زمان حضور بنده در وزارت نفت وجود داشته ولی این شکل از آن تحت عنوان تحریم خرید نفتی سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: تحریم خرید نفتی ایران موجب ایجاد هزینه ایی برای کشور می‌شود ولی باید دانست نفت ایران بی‌مشتری نمی‌ماند.


وزیر اسبق نفت همچنین افزود: تحریم صنایع نفتی کشور طی چند ساله موجب شده تا تجهیزات مورد نیاز نفت با واسطه و با هزینه‌های بیشتر به دست ما برسد و تحریم نفتی موجب می‌شود نفت را در قبال ارزهایی غیر از دلار و یورو و با لحاظ کردن تخفیف بفروش برسانیم.


او همچنین در این خصوص توضیح داد پالایشگاه‌های کشورهای اروپایی خریدار نفت از ایران، بر اساس نفت ایران تنظیم شده و تغییر نفت مصرفی در کوتاه مدت میسر نیست.


وزیر اسبق نفت همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر تحریم بانک مرکزی ایران هم گفت: تحریم بانک مرکزی از تحریم خرید نفت خطرناک‌تر است و انتقال پول به خارج از کشور را سخت می‌کند که البته تحریم‌ها در بد‌ترین شرایط هم قابل دورزدن هستند ولی بدیهی است هزینه‌هایی را برای کشور ایجاد می‌کنند.

حجه الاسلام وزیری نیز پیگیری بحث انتقال آب به یزد و احیاء و بهره برداری مناسب تر از بافت تاریخی را از اولویت های برنامه خود برشمرد و در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در مورد هدفمندی یارانه ها ابراز داشت: هدفمندی در فاز اول ایراداتی در اجرا داشته و در شرایط کنونی نباید اجازه داد فاز دوم آن اجرایی شود.

حجه الاسلام وزیری در مورد تحریم ها هم ابراز داشت برخی موضع گیری های ما چنین هزینه هایی را نیز به کشور تحمیل میکند. وی ضمن دعوت همکان به حضور پرشور در انتخابات، حضور حداقلی را مایه خرسندی دشمنان دانست و ابراز داشت در صورت حضور حداقلی نماینده حداقل نیز به مجلس راه می یابد ولی تلاش ما باید به گونه ای باشد که نماینده مجلس نماینده حداکثر جامعه باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا