داغ انتخاباتی :مهندس وزیری هامانه در جمع اعضای انجمن مدیران صنایع استان یزد:حق‌السهم یزد داده نشده و صنعت آن با مشکلات جدی روبروست


یزدفردا :مهندس وزیری هامانه تاكيد کرد: تمایل به حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشتم و با اصرار برخی از مقامات و مسئولان کشور در انتخابات شرکت کردم و در صورت راهیابی به مجلس در کمیسیون انرژی مجلس فعالیت خواهم کرد.

وزيري هامانه در جمع اعضای انجمن مدیران صنایع استان یزد و دانشجویان رابط دانشگاه با صنعت افزود: به دليل دینی که به زادگاهم داشتم تصمیم گرفتم از یزد ثبت نام کنم و با توجه به جایگاه ملی که داشته‌ام و رابطه‌ای که با کمیسسون‌ها و وزارتخانه‌ها داشته‌ام ان‌شاءا...بتوانم در مجلس خدمت کنم.

مهندس وزیری هامانه با بیان سوابق کاری و دانشگاهی خود گفت: تصور می‌کنم تجربه 41 ساله من در وزارت نفت بتواند به حل مسائل و مشکلات یزد کمک کند.

وی افزود: از بیرون، شهر یزد، شهری پیشرفته و بدون عیب به نظر می‌آید اما در واقع حق‌السهم یزد داده نشده است و صنعت و توليد آن با مشکلات جدی روبروست، درصد بیکاری در یزد بالاست و با توجه به توسعه دانشگاهی در یزد متاسفانه بیکاران تحصیل کرده در یزد فراوانند. علاوه بر این یزد با اینکه یکی از قطب‌های کشاورزی بوده است اما در سال‌های اخیر با مشکلات فراوان در زمینه کشاورزی مواجه بوده است و اکثر کارخانه‌ها رو به تعطیلی هستند.

وی گفت: در صورت راهیابی به مجلس پیگیر این مسائل خواهم بود و ارتباط خود را با گروه‌های مختلف به خصوص صنعت‌گران حفظ خواهم کرد تا بتوانم مشکلات آنها را حل کنم.

در ادامه مهندس وزیری هامانه در پاسخ به سوال یکی از صنعتگران در مورد مشکلات صنعت و معدن در یزد افزود: در یزد تجهیزات صنعتی فرسوده و قیمت انرژی بالاست. در نتیجه قیمت کالاها نمی‌تواند رقابتی باشد، متاسفانه اکثر کارخانه‌ها نمی‌توانند با ظرفیت کامل تولید کنند و یزد با اینکه شهری پرمعدن است متاسفانه بهره‌ای از آنها نمی‌برد.

مهندس وزیری هامانه در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه چه کارهایی باید در حوزه انرژی در استان یزد انجام شود، گفت: در زمان وزارت من چهار طرح پتروشیمی در یزد تصویب شد اما متاسفانه این مصوبات اجرایی نشده و باید توسط نماینده مجلس پیگیری شود.

وی افزود: یزد به دلیل پتانسیل علمی بالا ظرفیت‌های فراوانی برای ایجاد واحدهای صنعتی دارد و اگر مشکل آب یزد حل شود شهر یزد می‌تواند محل مناسبی برای ایجاد واحدهای پتروشیمی باشد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا