یزدفردا:فرید مدرسی فعال سیاسی و رسانه‌ای در یادداشتی در کانال شخصی اش نوشت: دو روز پس از سخنرانی آقای یزدی در جمع اساتید بسیجی حوزه، شرح ماوقع را از زبان دوستی در آن جمع شنیدم، اما همچون دیگر سخنرانی‌ها و درس‌های آقای یزدی و سخنان دیگر شخصیت‌ها که در محافل و مجالس حوزوی بیان می‌شود، شنیدم و سری تکان دادم و گذشتم و انتشارش را به مصلحت ندیدم.

مدرسی در ادامه نوشته است:
چند روزی گذشت، مرکز اساتید بسیجی حوزه علمیه قم آن سخنان را در کانال ایتای خود منتشر کرد. این متن را جناب آقای محمدحسن نبوی [معاون کنونی فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه]با همفکری دوستانشان سانسور، اصلاح و منتشر کردند.
 
برخی الفاظ بسیار تند و خیلی محاوره‌ای را با واژگانی ملایم و ادبیات رسمی جابجا کردند، نام برخی افراد دیگر را که تمایل نداشتند، حذف و نکاتی چالش‌برانگیز درباره روال حوزه و مرجعیت را سانسور کردند و سپس متنی البته پر از ایراد نوشتاری و خبرنویسی در کانال ارگانی خود انتشار دادند و شخص آقای نبوی و دوستان بسیج اساتید ناشر آن شدند که همان شب در گروه‌های طلاب و فضلای حوزه مورد بحث و بررسی و نقد قرار گرفت که فردا صبح منتشرش کردم.

البته قطعاً مرکز بسیج اساتید حوزه به پیامد انتشار این مطلب فکر کرده بودند و شاید به دنبال اتکایی می‌گذشتند تا با آن سیاست‌های خود را پیش ببرند که آن می‌تواند تضعیف و حمله به آقایان روحانی و لاریجانی و علوی بروجردی باشد؛ حمله‌ای سه‌گانه در سه جبهه.
 
حفظ متن سخنان آقای یزدی در کانال با وجود جو رسانه‌ای بوجود آمده و انتشار مطالبی به مراتب تندتر و ایجاد هشتگ #آیت_الله_یزدی_صدای_ماست نشان از آن دارد که در انتشار این مطلب دقیقاً یک "پروژه سیاسی" نهفته است و آقای یزدی شده است تسهیل‌گر این پروژه که متاسفانه برخی دوستان همچون برادرم محمدسعید احدیان، مدیرمسول روزنامه خراسان به اشتباه یا برخی دیگر جهت انحراف افکار عمومی آن را به دیگران منتسب کردند. دقیقاً این دوستان که دارای مشاغل حوزوی هستند، می‌خواستند سخن آقای یزدی منتشر شود تا از پروژه خود در حوزه رونمایی کنند تا اجرایی شود و در کانال‌های خبری منتسب به خود موج ایجاد کنند.
 
البته شروع با آنان بود، اما نمی‌دانستند یا اهمیت نمی‌دادند که مشخص نیست پایان را هم بتوانند برعهده گیرند. البته این پروژه به صورت زگزاگی مدت مدیدی است در قم راهبری شده است؛ اوج می‌گیرد و فرو می‌افتد و دوباره ادامه می‌یابد. اتفاقات مکرری درحال رخ دادن است که ضرورت نمی‌بینم اینجا بیان کنم.

اما من که بی‌اعتنا به پروژه سیاسی آقایان هستم و آنچنان برایم اهمیت ندارد، وقتی دیدم مطلب آقای یزدی، توسط دوستان و حواریون او و آن هم توسط تشکلی انقلابی منتشر شده، بازنشر دادم؛ با اعلام منبع آن یعنی ارگان مرکز اساتید بسیجی حوزه. حال فکر می‌کنم که قضیه روشن شد، دیگر آقای احدیان و همفکرانش راضی نباشند با جناب نبوی، معاون محترم حوزه و بسیج اساتید برخورد شود یا آنان را در نقشه فلان کانالِ کذا در خارج از کشور تصویر کنند!

 

 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا