یزدفردا:هفته گذشته چهار دختر که در هنگام برگزاری بازی‌های لیگ برتر با گریم مردانه به ورزشگاه آزادی رفته بودند، بازداشت شدند.

روزنامه شرق درباره دلیل بازداشت آنها نوشت: ‌روز سه‌شنبه از آنها برای پاره‌ای از توضیحات دعوت شده و در نهایت لیلی ملکی و زهرا خوشنواز و فروغ علایی عکاس که مجموعه عکسی را هم از این دختران تهیه کرده است بازداشت شده‌اند. اما خبرها حاکی از این است که تعداد بازداشت‌شدگان بیش از این سه نفر است.

شایعات فراوانی درباره علت بازداشت این دختران وجود دارد. گفته می‌شود بر اساس شکایت مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران این بازداشت‌ها صورت گرفته است.

یک منبع آگاه می‌گوید: دلیل احضار این دختران شکایت مدعی‌العموم است و اصلا الان لیگی برگزار نشده که این دختران بخواهند در استادیوم باشند، اما در زمان بازی‌ها هم اصلا برای دیدن بازی‌ها به استادیوم نمی‌رفتند و می‌دانستند حساسیت وجود دارد و مدت‌ها بود که آنها بازی‌ها را دور هم و در کافه‌ها می‌دیدند. حالا همه این اتفاقات می‌افتد و در نهایت دوباره گزینشی مثل والیبال دختران را وارد استادیوم می‌کنند.

و امروز پس از گذشت بیش از چهار روز از ماجرای بازداشت دختران موسوم به آزادی خبرگزاری ایسنا خبر داد: ۴ نفر از بانوان دستگیر شده ورزشگاه، آزاد شده‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا