وکیل مدافع حسن عباسی، خبر آزادی موکلش را تکذیب کرد.

یزدفردا : توییتر و کانال رسمی حسن عباسی نوشت: حسن عباسی با شکایت وزیر اطلاعات به علت بیان رابطه آمدنیوز و وزیر اطلاعات بازداشت شد.

حسن عباسی: نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی گردیده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط می باشد و ...، این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتاً رأی محکومیت نامبرده صادر شد

او یک بار دیگر هم مدعی شده بود: «اخیرا مقامی در وزارت اطلاعات متعرض فیلم «قلاده‌های طلا» شده بود. آن روز که این فیلم ساخته شد، من در شورای پروانه نمایش شاهد بودم که دوستان وزارت اطلاعات آمدند و نظرات کارشناسی خود را دادند و نظرات هنری را هم دوستان سینمایی دادند و فیلم اکران شد. وظیفه وزارت اطلاعات این است که ابتذال و انحراف فرهنگی را در معاونت فرهنگی شناسایی کند...

پس از دفاع کیهان از حسن عباسی :به نظر می‌رسد شایسته بود وزارت اطلاعات با این ماجرا با سعه صدر بیشتری روبرو شده و مثلا به تذکر شفاهی بسنده می‌کرد چرا که آقای عباسی یکی از چهره‌های درون نظام است که سابقه‌ای طولانی و پیوسته در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله موثر و در مواردی مبتکرانه با دشمنان این مرز و بوم در کارنامه ایشان ثبت و ضبط است.

 

وکیل مدافع حسن عباسی، خبر آزادی موکلش را تکذیب کرد.

امروز خبری در فضای مجازی مبنی بر آزادشدن حسن عباسی منتشر شد، اما وکیل مدافع وی آزادی موکلش را تکذیب کرد.

 
مهدی جعفری‌نژاد در گفتگو با فارس گفت: حسن عباسی در حال گذراندن محکومیت خود است. وی ادامه داد: خبر آزادی حسن عباسی کذب است و دلایل آن مشخص نیست.

این وکیل دادگستری گفت: عباسی به گذراندن ۷ ماه حبس محکوم شده است.

۲۲ مرداد ماه جاری بود که خبر بازداشت حبس عباسی منتشر شد.
دفاع کیهان از حسن عباسی
 
 
کیهان نوشت: روز سه‌شنبه برخی کانال‌ها و صفحات مجازی از بازداشت حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز خبر دادند که با شکایت وزارت اطلاعات از ایشان صورت گرفته است.

به نظر می‌رسد شایسته بود وزارت اطلاعات با این ماجرا با سعه صدر بیشتری روبرو شده و مثلا به تذکر شفاهی بسنده می‌کرد چرا که آقای عباسی یکی از چهره‌های درون نظام است که سابقه‌ای طولانی و پیوسته در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله موثر و در مواردی مبتکرانه با دشمنان این مرز و بوم در کارنامه ایشان ثبت و ضبط است. این انتظار از آنجا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که این روز‌ها جریانات و عناصر بد سابقه و معلوم‌الحالی به طور مداوم به هجمه علیه نظام، اسلام و انقلاب و ازجمله، حملات ناجوانمردانه به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام و فداکار امام زمان (عج) مشغولند و بایسته برخورد جدی وزارت محترم اطلاعات می‌باشند.
زندان برای مردی که همه را محکوم می‌کند

همه شاکیان حسن عباسی؛ کدام حرف او برایش گران تمام شد؟

 
گفته شده دستگیری حسن عباسی از سوی سازمان قضائی نیرو‌های مسلح و با شکایت معاون حقوقی وزارت اطلاعات بابت سخنرانی اخیر و ادعا‌های عجیبش درباره رابطه کانال آمدنیوز و وزارت اطلاعات بوده، اما ماجرای حملات این تئوریسین اصولگرا که حامیانش او را صاحب مکتب دکترینال بدون مرز می‌خوانند، به همین‌جا ختم نمی‌شود و او سابقه حمله به وزارت اطلاعات دولت فعلی را هم دارد.

به گزارش شرق، اگرچه در این میان حسن عباسی تنها نیست و جریانی در میان اصولگرایان مدت‌هاست که خط تضعیف وزارت اطلاعات را در دولت فعلی به پیش می‌رانند، اتفاقی که به‌هیچ‌عنوان در دولت احمدی‌نژاد، نه‌تن‌ها دیده نمی‌شد، بلکه برعکس وزارت اطلاعات مورد حمایت صد درصدی منتقدان امروزینش بود، اگر هم فرد یا جریانی نقدی ساده بر برخی عملکرد‌ها داشت، از سوی همین جریان تخریبی امروز، متهم به این می‌شد که به‌دنبال تخریب و تضعیف اقتدار این وزارتخانه است!

حسن عباسی پیش از ادعا‌های اخیرش هم گفته بود: «من صد بار از این وزیر اطلاعات پرسیدم چرا در جمهوری اسلامی مقامات حکومت باید فرزندانشان در آمریکا زندگی کنند؟ مگر ما نمی‌گیم مرگ بر آمریکا؟ مگر ۳۹ سال آمریکا به ما ضربه نزده؟ مگر هر روز آمریکا نمی‌گه من علیه جمهوری اسلامی طرح براندازی دارم؟ خدا لعنت کنه مدیری در جمهوری اسلامی که بچه‌ش تو آمریکا زندگی می‌کنه، ولی وزارت اطلاعات ما درمورد مسئله فساد فرزندان مسئولین مملکت در آمریکا و انگلیس و کانادا که چند صد نفر هستند سکوت می‌کنه! مردم! مطالبه‌تان از وزیر اطلاعات باشه نه رهبری. آقای آملی‌لاریجانی! آقای علوی! بی‌مبالاتی شما جهت فلش مسئولیت‌ها را برده سمت رهبری، آقا! برخورد کنید، یه مقداری انقلابی برخورد کنید! اگر مردم میگن چرا رهبری مثل امام علی برخورد نمی‌کنه، قوه قضائیه! دو تا از برادران گردن‌کلفت مسئولین این مملکت را بگذار کنار چوبه دار تا مردم بفهمند یعنی چه!».

او یک بار دیگر هم مدعی شده بود: «اخیرا مقامی در وزارت اطلاعات متعرض فیلم «قلاده‌های طلا» شده بود. آن روز که این فیلم ساخته شد، من در شورای پروانه نمایش شاهد بودم که دوستان وزارت اطلاعات آمدند و نظرات کارشناسی خود را دادند و نظرات هنری را هم دوستان سینمایی دادند و فیلم اکران شد. وظیفه وزارت اطلاعات این است که ابتذال و انحراف فرهنگی را در معاونت فرهنگی شناسایی کند. یعنی جاسوسان فرهنگی که می‌خواهند فرهنگ را تخریب کنند؛ اما اینکه دو، سه نفر در وزارت اطلاعات چند سالی است که به صداوسیما فشار می‌آورند که چرا این فیلم پخش می‌شود، بار هنری ندارد چرا‌که این دوستان سواد هنری ندارند، همچنین بار اعتقادی، سیاسی و امنیتی نیز ندارد».

حسن عباسی در ادامه گفته بود: «چه کسی گفته شما به‌عنوان وزارت اطلاعات می‌توانید بگویید فلان فیلم امنیتی ساخته شود یا نشود؟ این‌همه پرونده جاسوسی و ضدجاسوسی در سازمان‌ها وجود دارد. آیا این وزارت اطلاعات در سال‌های اخیر نسبت به سینمای مبتذل که مدام در حال تخریب چهره ملی است، خود را حساس نمی‌داند؟ لذا من به این دوستان می‌گویم که مراقب باشند. اگر در کار‌هایی دخالت کنند که در حیطه وظایفشان نیست، ما مجبور می‌شویم نام افرادی که در دستگاه اطلاعاتی بوده‌اند و مشکلاتی داشته‌اند و نیاز است جامعه آن‌ها را بشناسند، بازگو کنیم».

با آنکه حسن عباسی تحصیلات و تخصص مرتبط ندارد، در موارد متعددی از جمله سیاست، مذهب، اقتصاد، ورزش، فرهنگ و تاریخ اظهارنظر‌های شاذی کرده است. یکی از مشهورترین اظهارات عباسی نیز این است که خود را «کیسینجر اسلام» خوانده است. از او بسیار شکایت شده، اما بابت هیچ‌کدام پایش به محبس نرسیده. نهایتا دو، سه روز بازداشت موقت بوده و آزاد شده است. ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ در پی سخنرانی در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و مصاحبه با روزنامه وطن امروز در تاریخ سوم خرداد ۱۳۸۸ با عنوان «چرا می‌خواهند احمدی‌نژاد نباشد؟» و سخنرانی در تالار سیدالشهدای تهران با عنوان «مهندسی افکار عمومی» به شکایت دفتر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی بازداشت شد که بعد‌ها در دادگاه، رفع اتهام و تبرئه شد. علی شمخانی درباره او گفته است: «اگر حسن عباسی و عباسی‌های دیگر به جبهه می‌آمدند و ما کمبود نیرو نداشتیم، مسئله فرق می‌کرد. ایشان در جبهه حضور نداشتند». گرچه بعدا عباسی این ادعا را رد کرده و چند عکس او با لباس نظامی هم منتشر شد.

مرداد ۱۳۹۵ سخنرانی‌ای از عباسی منتشر شد که در آن گفته بود ارتش بی‌سروصدا فقط در پادگان‌ها حضور دارد؛ آمریکا چنین نیرویی را می‌خواهد. احمدرضا پوردستان، فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش، با انتقاد شدید از سخنان حسن عباسی گفته بود: «از طریق مدیریت حقوقی نیروی زمینی ارتش، علیه عباسی طرح دعوا شده است. وی بدون شناخت و آگاهی اقدام به بیان سخنانی نسنجیده کرد و باید هرچه‌زودتر از مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و عموم ملت ایران عذرخواهی کند، در غیر این صورت موضوع به‌طور جدی‌تر پیگیری می‌شود و منتظر واکنش مراجع قضائی در این ارتباط خواهیم بود».

عباسی بعد از این شکایت به‌دلیل ممانعت از تودیع وثیقه بازداشت و سه روز بعد آزاد شد. آخرین‌بار بابت شکایت معاونت حقوقی دولت در سال ۹۷، هفت ماه حبس گرفت، اما حامیانش آن‌قدر سروصدا کردند که این حکم هیچ‌وقت به مرحله اجرا درنیامد. خودش و حامیانش البته مدعی بودند شاکی او شخص رئیس‌جمهوری است، اما معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرائی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور گفته بود در سال ۱۳۹۵ به‌دلیل توهین‌های مکرری که ایشان مطرح می‌کرد، ناگزیر شدیم طرح شکایت کنیم که این موضوع تحت دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» صورت گرفت.

این پرونده در جریان رسیدگی قرار داشت و شکایتی از وزیر راه و شهرسازی هم به این مجموعه اضافه شد و بعد از تحقیقات مفصلی که در دادسرا انجام شد، در نهایت درخصوص موضوع «توهین» با کیفرخواست به دادگاه کیفری ارجاع شد. باز هم ما در این فاصله سعی کردیم ببینیم که اگر ایشان در صحبت‌های بعدی این رفتار را خاتمه می‌دهد و توهین نمی‌کند، پرونده را پیگیری نکنیم، اما متأسفانه ادامه این روند ما را ناگزیر به پیگیری این موضوع کرد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرائی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری در ادامه گفته بود: «حسن عباسی در دادگاه بدوی در ارتباط با «توهین»‌های مکرر محکومیت پیدا کرد، اما درخصوص «نشر اکاذیب» دادگاه بدوی برای ایشان حکم برائت صادر کرد که با تجدیدنظرخواهی ایشان از رأی محکومیت، پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفت و بعد از رسیدگی‌های مفصل در نهایت دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ۶۰۹ قانون مجازات، ایشان را به پنج فقره حبس هفت‌ماهه محکوم کرد».

او گفته بود: «رأی محکومیت از سوی شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در مهرماه سال ۹۷ صادر و، چون در مقام تجدیدنظر از رأی بدوی صادر شده، رأی قطعی و لازم‌الاجراست که ظرف چند روز آینده اجرا خواهد شد». البته هیچ‌وقت مشخص نشد که این حکم چرا اجرا نشد

مدیر کل حقوقی وزارت اطلاعات: حسن عباسی دوره حبس قطعی خود را می‌گذراند
مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات گفت: متعاقب تعریضات و انتساب موارد خلاف واقع متعدد و مکرر توسط آقای عباسی به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام این مرکز عظیم مبارزه و جهاد _باوجود خویشتن‌داری این وزارتخانه و کارکنان خدوم آن در بسیاری از موارد با ابتناء به حفظ مصالح امنیت ملی_ وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات ایشان که او در سخنرانی مدعی شده بود نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی شده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط است و...، این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضائی اقدام کرد و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتا رأی محکومیت او در مرحله بدوی رسیدگی توسط شعبه محترم رسیدگی‌کننده صادر و رأی مزبور با توجه به تجدید‌نظر‌خواهی مشارالیه در مرحله تجدید‌نظر نیز مجددا رسیدگی و محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید‌نظر رسیدگی‌کننده قطعی شده و قاعدتا حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضائی، توسط مراجع ذی‌صلاح انجام شده است.

وزارت اطلاعات: حسن عباسی دوره حبس قطعی خود را می‌گذراند

دلیل بازداشت حسن عباسی اعلام شد

 
 
مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات در خصوص حبس حسن عباسی توضیحاتی ارایه کرد.

 

با توجه به طرح برخی شبهات منتشر شده در خصوص حبس حسن عباسی، پس از پیگیری موضوع، مدیر کل حقوقی وزارت، اعلام کرد:

متعاقب تعریضات و انتساب موارد خلاف واقع متعدد و مکرر توسط آقای عباسی به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) این مرکز عظیم مبارزه و جهاد – علی رغم خویشتن داری این وزارتخانه و کارکنان خدوم آن در بسیاری از موارد با ابتناء به حفظ مصالح امنیت ملی – وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات ایشان که وی در سخنرانی مدعی گردیده بود: نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی گردیده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط می باشد و ...، این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتاً رأی محکومیت نامبرده در مرحله بدوی رسیدگی توسط شعبه محترم رسیدگی کننده صادر و رأی مزبور با توجه به تجدید نظر خواهی مشارالیه در مرحله تجدید نظر نیز مجدداً رسیدگی و محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید نظر رسیدگی کننده قطعی گردیده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضایی، توسط مراجع ذی صلاح صورت گرفته است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات

بازداشت حسن عباسی با شکایت وزیر اطلاعات؟

"حسن عباسی" بازداشت شد؟

برخی کانال ها و صفحات مجازی منتسب به حسن عباسی از دستگیری وی با شکایت وزارت اطلاعات خبر داده اند.

هنوز منبع رسمی این خبر را تایید نکرده اما کانال و صفحه توئیتر حسن عباسی این خبر را منتشر کرده است. گفته می شود این دستگیری به علت برخی سخنرانی‌های حسن عباسی درباره رابطه آمدنیوز و وزیر اطلاعات بوده است.

 

در همین حال فارس نوشت: برگزارکنندگان اولین دوره مدرسه عدالتخواهی اعلام کردند سخنرانی عباسی که بنا بود ساعت ۱۶ امروز در اولین دوره آموزشی مدرسه عدالتخواهی برگزار شود، به علت بازداشت وی لغو شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا