تشکر خانواده جانباز 70 درصد یزدی از دکتر طالبی استاندار یزد/

یزدفردا :ماجرا از این قرار است که جانباز70درصد، قطع نخاع علی اکبر عربی که  با مشکلات عدیده عفونی روبرو بوده و پس از گرفتن آزمایش خون از وی مشخص شد کهESR(1) خون که باید بصورت نرمال 25 باشد به 105 رسیده  و با عفونت شدید خونی روبرو شده است.             ایشان می بایست هرچه سریع تر در یکی از بیمارستانها، بستری و برای پیشگیری از پخش شدن بیشتر عفونت وی تلاش می گردید.

 تلاش خانواده عربی برای بستری نمودن جانباز انقلاب  با مراجعه به بنیاد شهید استان بی نتیجه ماند.  از طرفی دیگر  اعلام بیمارستانهای داخل استان (بیمارستان سیدالشهدا) مبنی بر اینکه تخت خالی برای پذیرش وی ندارند روبرو شده  و با توجه به وخیم تر شدن بیماری  و عدم رسیدگی به مدت سه روز کاری  نا امیدی بر خانواده وی مستولی شده بود .

خبر وخیم شدن وضع جانبازبه طریقی به اطلاع  دکتر طالبی استاندار یزد رسید و ایشان به محض شنیدن خبر دستورات لازم برای پیگیری موضوع ورفع مشکل را به مسئولان  ابلاغ نموده و خوشبختانه با پیگیری های استانداریزد که خود نیز از خانواده معزز شاهد می باشند  دیروز این جانباز با آمبولانس به تهران منتقل و در بیمارستان خاتم الانبیا تهران پذیرش و تحت درمان قرار گرفته است.

خانواده جانباز "عربی" در گفتگوبا  پایگاه خبری "یزدفردا" از پیگیری دکتر طالبی  استاندار یزد در این رابطه تشکر کرده و اظهار داشتند :  حضور افرادی همانند ایشان در راس مدیریت استان  باعث دلگرمی خانواده های ایثارگر بوده وخواستار بررسی ایشان در تعلل های پیش آمه در خصوص موارد اینچنینی شده اند که حداقل خانواده هایی که بیش از سی سال افتخار پرستاری از جانبازان خود را دارند با اینگونه ترس های ناشی از کم لطفی مسئولین امرکه وظیفه اصلی آنها حمایت از جانبازانی است که عمر خود را برای دفاع ازاسلام و مرز بوم  گذاشته اند و بدون هیچ منتی درد و رنج های ناشی از آسیب های بدنی خود را با افتخار تحمل می کنند .


گفتنی است جانباز  70 درصدی جنگ تحمیلی  حدود سی و چند سال است با آسیبهای فراوانی  بواسطه مجروحیت مواجه می باشد .  ایشان علاوه بر قطع نخاع ،  سی و چند ترکش در بدن دارند  که غیر قابل بیرون آوردن است و با صبوری و بردباری روزگار می گذرانند . وی تا کنون توانسته چندین کتاب را تالیف نماید و از فرصت های خود به نحو احسنت استفاده کند  و تا روزی که توان داشتند به عنوان معاون سازمان میراث فرهنگی استان انجام وظیفه نموده و پس از اینکه عوارض صدمات بالا رفته مجبور به خانه نشینی شده اند .

در پایان امید واریم با دعای خوبان جانباز گرانقدر حاج علی اکبر عربی سلامت کامل خود را بازیابد ویش از پیش از وجود این عزیزان جامعه استفاده معنوی داشته باشد.

پی نوشت:

1-نتایج بسیار بالا ESR :
یک مقدار بسیار بالا ESR که بالاتر از 100 میلی متر / ساعت است ممکن است یکی از این شرایط را نشان دهد:
مولتیپل میلوما، یک سرطان سلول های پلاسما
ماگروگلوبولینمی والدنستروم، سرطان سلول های سفید خون
آرتریت تمپورال یا پلی مالالژی روماتیکا
واسکولیت هیپرسنسیویتی، یک واکنش به آلرژن است که باعث التهاب رگهای خونی می شود.
پزشکان معمولاً نتیجه تست ESR را با نتایج دیگر آزمایش ها مقایسه می کنند تا تشخیص مشکوک را تایید کنند آنها همچنین علائم و نشانه هایی را که فرد در حال تجربه است و سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی را نیز در نظر می گیرن

 

 

 علی اکبر عربی جانباز70درصد قطع نخاع دفاع مقدس کتاب :"خورشید علقمه" را راهی بازار کتاب کرد
تاریخ: 30 تیر 1393 - 00:45

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا