در مراسمی با استاندار یزد، جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی استان و جمع زیادی از مردم فرهنگ‌دوست یزد، از 37 برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان یزد، تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان یزد چهارشنبه شب 23 مرداد با حضور محمدعلی طالبی، استاندار یزد؛ احمد ترحمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار؛ سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد؛ غلامعلی سفید و الهه جوربی، دو عضو شورای اسلامی شهر یزد؛ عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن معزالدینی، استاد حوزه و تولیت مجموعه گردشگری باغ دولت‌آباد؛ عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان و اقدامات تأمینی یزد؛ محسن حرازی‌زاده، مدیرکل هلال احمر استان؛ رضا هدایتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد؛ فاطمه دانش، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری؛ فخرالسادات خامسی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ حجت‌الاسلام محمد صدوقی، یادگار امام جمعه فقید یزد؛ عباس حیدری، رئیس دفتر استاندار یزد و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی استان، در باغ بزرگ دولت‌آباد یزد برگزار شد.

استاندار یزد در جمع شرکت‌کنندگان در این مراسم، گفت: از فرصت‌های موجود باید نهایت استفاده را برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی ببریم و برندهای پایتخت کتاب ایران و شهر جهانی یزد این امکان را برای همه ما فراهم کرده است.

طالبی افزود: خوشحالم که در این مراسم مردم نیز حضور گسترده دارند و جای بسی خرسندی است که شاهد حضور همه اقشار در این جشنواره هستیم و باید از فرصت این جشنواره‌ها برای ارزیابی توان استان و نشان دادن جایگاه آن در کشور نهایت استفاده صورت گیرد.

وی ادامه داد: استان یزد دارای علمای بزرگی است که هرکدام نمونه‌ای از توانایی و ظرفیت علمی و فرهنگی این استان هستند و امروز هم  باید در عرصه فرهنگی و اجتماعی، جایگاه برجسته‌ای داشته و مدافع این پیشینه فرهنگی باشیم.

استاندار یزد اظهار داشت: اگر بخواهیم داشته‌های فرهنگی خودمان را حفظ کنیم و آن را نشر دهیم و جایگاه بلندی که در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی داریم، حفظ کرده و آن‌ها را تقویت کنیم باید همه توان و تلاش خود را در بخش‌های مختلف به کار ببندیم و با بهره‌گیری از حضور و مشارکت مردم، به اهداف فرهنگی استان برسیم.

وی ادامه داد: جای خوشحالی است که با نام و یاد امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا‌(ع) بزرگترین رویدادهای فرهنگی در کشور ما صورت می‌گیرد که یکی از بهترین رشته‌هایی که به اعتلا و رشد دانش مردم منجرمی‌شود، جشنواره کتابخوانی رضوی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 98، گفت:  مردم شهر جهانی یزد و پایتخت کتاب ایران همواره در زمینه کتابخوانی و علم و دانش سرآمد هستند و در این جشنواره نیز استقبال بی‌نظیری را شاهد هستیم.

رقیه دوست فاطمی‌ها افزود: تاکنون 9 دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شده که در سه دوره اخیر آن نهاد کتایخانه‌های عمومی افتخار میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی را دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از 35 هزار نفر از مردم استان یزد در این جشنواره شرکت کردند که رشد 33 درصدی را نسیت به سال گذشته شاهد هستیم.

مدیرکل کتایخانه‌های عمومی استان یزد اظهار داشت: بیش از 20 هزار نفر از شرکت کنندگان امسال در بخش آنلاین و 15 هزار نفر نیز در بخش مکتوب شرکت کردند و یک پنجم شرکت کنندگان در شهرستان یزد مشارکت داشتند که به همین دلیل بیشترین برگزیده مربوط به شهرستان یزد و حدود 60 نفر است.

وی افزود: استان یزد امسال چهار برگزیده ملی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دارد که از این تعداد، دو نفر از شهرستان یزد، یک نفر از شهرستان تفت و یک نفر نیز از شهرستان مهریز به این مهم دست یافته‌اند و صبح پنج‌شنبه 24 مرداد در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در مشهد مقدس از آنان تجلیل خواهد شد.

در ادامه آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان یزد، از دستگاه‌های فعال و همکار در برگزاری این دوره از جشنواره با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان تجلیل شد.

براین اساس، از حجت‌الاسلام حسن معزالدینی، تولیت باغ موقوفه دولت‌آباد؛ جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد؛ عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری؛ احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد؛ حمیدرضا زارع، رئیس زندان مرکزی یزد؛ سیدعلی حسینی، رئیس زندان شماره 2 یزد و ناصر صباغ‌زادگان، رئیس بهزیستی شهرستان یزد تجلیل شد.

تجلیل از خانواده‌های یاوری و میرزایی، دو خانواده برگزیده شرکت‌کننده در نهمین دوره جشنواره از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی بود.

در بخش دیگری از آیین تجلیل از برترین‌های نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان یزد، از 28 برگزیده این شهرستان در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال تقدیر شد.

در بخش کودک جشنواره امیرمحمد کهدوئی، علی سالاری، زینب فلاح، محمد طه دهقانی و سید طه میرجبرئیلی از کتابخانه‌های امام خمینی(ره)، سیدالشهداء(ع)، سیدمحمد کاظم دهقان دهنوی، شهید سلطانی و فرخی تقدیر شدند.

در بخش نوجوان نیز از امیرحسین آبیاری، امیرعلی اسماعیلی، فاطمه برخورداری، مرتضی بابائی، محمدرضا جعفری نجف‌آبادی، نجمه کارگر حاجی آبادی، شکوه قانع عزآبادی، فاطمه بارتکوب، ساناز رضایی، مریم زرک زاهی، محیا شایق، نرگس زارع و عارفه شریفیا اعضای کتابخانه‌های اتابکی گنبدسبز، امام علی(ع)، آیت‌الله طباطبایی یزدی، جامع وکیلی، ایثار، سیدالشهداء(ع)، دکتر جوادی، رئیس فرهمند، شهدای نعیم‌آباد، شهید شیخ علی کلانتری، شهید مطلب شفیعی، غدیر، فرخی و آذریزدی تجلیل شد.

در بخش پایانی این آیین نیز برگزیدگان بخش بزرگسال جشنواره معرفی شدند و از میثم مقلد، مریم صداقت، طیبه میرجلیلی، محمدرضا آسایش، محمدحسین کلانتری، محمد اشتری، ربابه شفیع نادری، فاطمه کرمانی‌نژاد و سکینه اکبری اعضای کتابخانه‌های دکتر جوادی، شرف‌الدین علی، شهدای شاهدیه، شهید بابایی، علامه جعفری، علی بن موسی‌الرضا(ع)، قرآن و عترت، گل‌افشان و مسعود دهقانی تقدیر شد.

اجرای سرود توسط گروه هم‌خوانی خورشید تابان یزد، پرده‌خوانی رضوی و اجرای نمایش عروسکی طنز با استفاده از عروسک‌های غول‌پیکر، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا