یزدفردا:سرباز پرنده صبح امروز از ساحلی در نزدیکی بندر کاله در شمال فرانسه به پرواز در آمد و در نزدیکی بندر دوور در جنوب انگلستان به زمین نشست.

 فرانکی زاپاتا مخترع ۴۰ ساله فرانسوی توانست با یک فلای‌بورد از روی کانال مانش پرواز کرده و به اولین کسی تبدیل شد که ‌توانسته از فرانسه به بریتانیا با چنین وسیله‌ای به صورت هوایی عبور کند.

به گزارش فرارو، زاپاتا ده روز پیش اولین تلاش خود برای رد شدن از کانال مانش انجام داد، اما او در میانه مسیر به آب افتاد.

وی که‌ قهرمان سابق جت اسکی است، صبح امروز از ساحلی در نزدیکی بندر کاله در شمال فرانسه به پرواز در آمد و در نزدیکی بندر دوور در جنوب انگلستان به زمین نشست.

این وسیله پرنده مجهز به پنج موتور جت بوده که سوخت آن نفت سفید است و می‌تواند با سرعتی بیش از ۱۱۸ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

در تلاش اول برای عبور از کانال مانش، وقتی که زاپاتا تلاش کرد برای سوختگیری روی قایقی فرود بیاید،‌ به داخل دریا سقوط کرد اما در اثر افتادن در آب صدمه‌ای ندید. در تلاش امروز برای سوخت‌رسانی از یک قایق بزرگتر استفاده شد تا این پرنده بتواند از مسیر ۳۵ و نیم کیلومتری کانال مانش عبور کند.

به تازگی و در جریان رژه ارتش در روز ملی فرانسه (روز باستیل)، زاپاتا با فلای‌بورد مجهز به موتور جت خود بر فراز جمعیت پرواز کرد و همه را شگفت‌زده کرد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، پس از آنکه فرانکی زاپاتا جمعیت را شگفت‌زده کرد، در توئیتی همراه با ویدئویی از این نوآوری گفت: به ارتش‌مان افتخار می‌کنم، مدرن و نوآورانه است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا