محمد جواد ظریف با اشاره به حضور غیرقانونی امریکا در منطقه خلیج‌فارس گفت:. امریکایی‌ها از ۶۰۰۰ مایل دورتر به منطقه ما آمدند؛ این تحریک آمیز نیست؟!

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر خود به نیویورک و مصاحبه با رسانه‌های معتبر جهانی با خبرنگار «PBS» امریکا نیز گفت‌وگو کرد.

 

 ظریف در این مصاحبه با اشاره به حضور غیر قانونی امریکا در منطقه خلیج‌فارس و ادعاهای مقامات دولت ترامپ مبنی بر انجام اقدامات تحریک آمیز از سوی ایران در این منطقه، گفت اقدامات ایران تحریک آمیز است؟! ما در منطقه خودمان هستیم. امریکایی‌ها از ۶۰۰۰ مایل دورتر به منطقه ما آمدند؛ این تحریک آمیز نیست؟!

 وی در بخشی دیگر از این مصاحبه با اشاره به خروج امریکا از بسیاری از توافقات بین‌المللی از جمله برجام در دولت ترامپ خاطرنشان کرد: مگر در سال ۲۰۱۶ در امریکا بجای انتخابات، انقلاب شده که زیر همه توافقات دولت‌های قبلی زده اند؟!

وی افزود: این سیاست که آنچه مال من است، مال من است و آنچه مال شماست قابل مذاکره است، جواب نمی‌دهد.

ظریف همچنین در مورد برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال دیدار برخی از نمایندگان کنگره امریکا با وی در نیویورک نیز اظهار کرد: من معمولا با نمایندگان کنگره امریکا از هر حزبی به عنوان نمایندگان مردم امریکا نه به عنوان فرستاده کسی و البته به درخواست خودشان دیدار می‌کنم.

وی همچنین با بیان این که آماده‌ایم با مقامات کشورهای خلیج‌فارس در هر زمانی دیدار و گفت‌وگو کنیم، تاکید کرد:

حزب الله یک گروه مهم در لبنان است که در دولت، مجلس و جامعه این کشور حضور فعال دارد و نیرویی ثبات ساز است.

منبع: ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا