نقوی شهردارمیبد با اشاره به اینکه در راستای توسعه عمران و خدمت خالصانه به شهروندان قدردان میبدی، عملیات اجرایی، بهسازی و بازآفرینی معابر شهری از هفته گذشته در سطح شهر آغاز شده است گفت: این عملیات عمرانی شامل؛ جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت برای هفت پروژه با اعتباری بالغ بر 104 میلیارد ریال است که حدود 50 درصد این پروژه ها تا هفته دولت آماده بهره برداری است و عملیات عمرانی پروژه ها تا آخر تابستان و اوایل پاییز به پایان می‌رسد.

شهردار میبد اضافه نمود: اولین پروژه شامل خاکبرداری، زیرسازی و جدول گذاری شهرک آیت الله اعرافی(ره) با رقم اولیه 4 میلیارد و 500 میلیون ریال است که از اعتبارات ستاد بازآفرینی استان یزد جذب و شهرداری و اداره کل راه وشهرسازی استان آن را انجام می دهند.
مهندس نقوی خاطرنشان ساخت: در پروژه شهرک آیت الله اعرافی(ره) بیش از 4100 متر آسفالت معابر در کنار جدول گذاری را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به طور همزمان آسفالت معابر محله علی آباد با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 900 میلیون ریال جذب شده از ستاد بازآفرینی استان تاکید کرد: این پروژه به صورت مشترک با شهرداری میبد انجام خواهد شد. در این پروژه نیز حدود 30هزار مترمربع معابر علی آباد را بهسازی و آسفالت خواهیم کرد.

شهردار میبد تصریح کرد: در محلات بارجین، فیروزآباد، بشنیعان، خانقاه نیز بالغ بر 35000 متر مربع آسفالت و بهسازی معابر را خواهیم داشت که اعتبار این پروژه بالغ بر 15 میلیارد و  900 میلیون ریال است که از اعتبارات داخلی شهرداری بودجه آن تامین و توسط خود شهرداری نیز عملیات عمرانی آن انجام خواهد شد.

نقوی در ادامه افزود: محلات عشرت آباد، شمال ده آباد و ده شیخی نیز با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 900میلیون ریال که پیمانکار پروژه آن سازمان همیاری‌های استان یزد است به سرانجام خواهد رسید. در این عملیات حدود 35 هزار مترمربع از معابر این محلات بازسازی و بهسازی آسفالت را انجام می دهیم.

وی اضافه نمود: در محلات محمود آباد، شاه جهان آباد، جنوب ده آباد و مهرجرد نیز با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 900 میلیون ریال که توسط خود شهرداری میبد تامین اعتبار، مناقصه برگزار و قرارداد با پیمانکار منعقد شده و 35هزارمتر از معابر این محلات آسفالت خواهد شد.

مهندس نقوی با اشاره به اینکه در بحث مناطق هدف معابر شهیدیه که حدوداً 82 هزارمترمربع خواهد بود گفت: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و500 میلیون ریال به صورت مشترک با همکاری شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان توسط شرکت گلین راه با حدود 11 هزار تن آسفالت قرار است معابر این محله بازسازی و بهسازی شود.

شهردار میبد  تاکید کرد: در شهرک امام جعفرصادق(ع) جدول گذاری، کف سازی و پیاده‌روسازی را داشته ایم. حدود 2600 مترمربع از معابر این شهرک کف سازی و پیاده روسازی آن انجام شده است. این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهندس نقوی در پایان از شهروندان خواست همانطور که همیشه باعث دلگرمی، تشویق خادمان خودشان در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری بوده اند اکنون نیز در کنار مجموعه مدیریت شهری باشند و اگر نقصی در این پروژه ها مشاهده می کنند از طریق مسیرهای ارتباطی به شهرداری اطلاع دهند.

مهندس نقوی همچنین از اتفاقات خوبی که در حوزه مبلمان شهری، سد معبر و تفکیک پسماند از مبدا در سطح شهر قرار است رخ دهد خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا