سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اقامت بیش از چهل و شش هزار نفر گردشگر خارجی در سه ماهه اول سالجاری در واحد های اقامتی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ در سه ماهه اول سالجاری استان یزد پذیرای چهل و شش هزار و سیصدو بیست گردشگر خارجی بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 29 درصدی حضور گردشگران خارجی را در سالجاری نشان می دهد.

"هما خورشیدی" سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اعلام این خبر افزود: علیرغم شرایط سیاسی، همه ی تحریم ها و تبلیغات سوء علیه ایران که منجر به کاهش تعداد گردشگران در برخی فصول سال گردید، استان یزد همچنان بعنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری، در سه ماهه نخست سالجاری شاهد افزایش گردشگران اروپایی بوده است.

او با شاره به اینکه این آمار در سه ماهه اول سال گذشته سی و پنج هزار و هشتصد و پنج نفر بوده است افزود: فقط در اردیبهشت ماه سالجاری آمار گردشگران خارجی یزد حدود 34 درصد نسبت به اردیبهشت سال گذشته رشد داشته و بیشتر این گردشگران از ملیتهای ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی، چینی و اسپانیایی بوده اند.

خورشیدی در ادامه عنوان کرد: آلمان و فرانسه کشورهایی هستند که همیشه تعداد گردشگران قابل توجهی را به یزد داشته اند و از بازارهایی هستند که باید بعنوان بازار هدف مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به آمادگی بخش خصوصی استان یزد برای شرکت در نمایشگاههایIBT  برلین، گوانجو چین، فیتور اسپانیا و دهلی نو بعنوان بازارهای هدف استان افزود: حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و بازاریابی و تبلیغات در این بخش، از برنامه های این اداره کل در راستای توسعه گردشگری استان می باشد و موضوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی از اهمیت خاصی برای ورود گردشگران به استان برخوردار است به نحوی که استان یزد باید به گردشگران شناسانده شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه برای پذیرش گردشگر صورت گیرد.

سرپرست معاونت گردشگری اظهار امیدواری کرد: که با تلاش بخش خصوصی استان در قالب هسته های تورهای ورودی و فعالیت مناسب با حضور در نمایشگاههای خارجی، برگزاری تورهای آشنا سازی و تولید محتوا در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری استان و با ارائه خدمات برتر  نقش موثری در جذب هرچه بیشتر گردشگران ایفا نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا