مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، گفت: هفته صرفه جویی در آب، فرصتی مناسب برای احیای فرهنگ مدیریت مصرف آب است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» با اشاره به اهمیت جایگاه مدیریت مصرف آب در کشور و به ویژه استان یزد، اظهار کرد: با توجه به این که منابع آب در استان کویری یزد بسیار محدود است و از دیرباز موضوع تامین آب شرب دغدغه مردم یزد است، همیشه فرهنگ مدیریت مصرف برای یزدی ها به بهترین شکل جاری بوده است.

وی با بیان این که در این استان هر فردی از همان دوران کودکی شیوه زندگی مصالمت آمیز با شرایط سخت اقلیمی از جمله کمبود آب را به خوبی فراگرفته است، افزود: با پیشرفت تکنولوژی فرهنگ مدیریت مصرف یزدی ها کم رنگ شده و تا حدودی از یاد رفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد هفته صرفه جویی در آب را فرصتی مناسب در راستای احیای این فرهنگ دانست و بیان کرد: باید به گذشتگان و مدیریتی که به بهترین شکل با ابزارها و دانش های قدیمی خود داشتند، نگاهی داشته باشیم تا همانند آن ها از منابع آب در مسیرها و گرایش های مختلف استفاده کنیم.

وی بر لزوم بازنگری فرهنگ گذشته مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: ضروری است با زنده کردن دوباره این فرهنگ، آن را ترویج دهیم.

جوادیان زاده در ادامه با بیان این که هفته صرفه جویی شرایطی را فراهم می کند تا از ظرفیت های اجتماعی برای مدیریت منابع آب کشور و یزد استفاده کنیم، تصریح کرد: در این فرصت ها مردم باید در کنار جامعه و جامعه هم در کنار متولیان آب همفکری کنند و با ارائه راهکارهای موثر برای حفظ منابع آب تلاش کنند.

وی با اشاره به این که نباید نگاه جامعه و مردم به گونه ای باشد که در زمینه مدیریت مصرف آب تنها متولیان این امر راهکارهای لازم را ارائه دهند، خاطرنشان کرد: اکنون مشخص شده که مشکل اصلی کشور و استان کم آبی است بنابراین در چنین شرایطی خیلی از راه حل ها ممکن است در نزد جامعه باشد.

این مسئول در پایان یادآور شد: بنابراین باید از این فرصت ها استفاده کنیم برای این که جامعه را وارد میدان کنیم و با همفکری مردم بهترین راهکارها را برای مقابله با کم آبی در دستور کار قرار دهیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا