نخستین «جشنواره‌ی گل انار» ۱۲ تا ۱۴ تیرماه سالجاری در روستای هدف گردشگری مبارکه تفت برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ اولین جشنواره گل انار به همت اقامتگاه بومگردی ناردونه و با همکاری کمیته گردشگری کودک و نوجوان با هدف احیای یک رسم قدیمی و با رویکرد گردشگری کودک و نوجوان با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و گروهی از گردشگران و میهمانان داخلی در هفته دوم تیرماه در روستای مبارکه شهرستان تفت برگزار می شود.

این جشنواره شامل غرفه های صنایع دستی و خوراکی های محلی، بازیهای بومی محلی و کارگاه های آموزشی و تفریحی کودکان خواهد بود.

در حاشیه‌ی این جشنواره نیز قرار است از درخت آرزو‌های کودکان نیازمند و کودکان بی‌سرپرست رونمایی ‌شود و از شرکت‌کنندکان در جشنواره درخواست ‌شود اگر توانایی برآورده کردن برخی از آرزو‌های این کودکان را دارند، آرزو را از درخت جدا کنند.

گفتنی است: برپایی مسابقه کودکان و خانواده‌ها، برپایی کارگاه سفالگری و مسابقه‌ی بزرگترین سازه‌ های خشتی کوچک از برنامه‌ های شاد و مفرح این جشنواره است که برای کودکان و خانواده‌ها تدارک دیده شده است.

لازم به ذکر است: بازدید از آسیاب آبی قدیمی، بازدید از نمایشگاه آداب و رسوم زرتشتیان و بازدید از سرو دو قلوی روستای مبارکه از برنامه ‌های جنبی جشنواره گل انار است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا