معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست هم اندیشی مسائل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه پروژه های استان اولویت بندی و پیگیری خواهند شد، گفت: دستگاه ها باید در کوتاه ترین زمان ممکن به مردم پاسخگو باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه سوم تیرماه "‌محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی مسائل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان یزد در طرح تابستانه 98 که در سالن جلسات مجموعه راه و ما برگزار شد با اشاره به شاخصه‌های حکمرانی خوب، تاکید کرد: با کاهش زمان پاسخگویی و فضای بوروکراسی اداری باید در جهت کسب رضایت مردم از دستگاه‌های دولتی گام برداریم.
صادقیان عدم تصمیم‌گیری‌های مناسب در جهت خدمت به مردم که توسط بعضی مسئولان به بهانه ورود سازمان بازرسی مطرح می شود را غیرموجه خواند و افزود: با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان بازرسی استان مبنی بر همکاری نظارتی با پروژه‌های جمعی که خواست عمومی دارد، از پروژه های عمرانی که دارای شفافیت مالی و مجوزهای قانونی هستند حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
وی بیان کرد: حمایت ما دلیلی بر عدم پاسخگویی و شفافیت دستگاه‎‌ها نسبت به مردم نیست و هیچ کارمند و مدیری حق ندارد با رفتارهای خود موجب بی‌اعتبار کردن دولت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه معاونت امور عمرانی استانداری تلاش کرده است تا در کارگروه زیربنایی استان در یک سال گذشته پاسخگویی را از حداقل یک سال به دو ماه کاهش دهد، تصریح کرد: در کمترین زمان حتی اگر جوابمان منفی است، پاسخگوی درخواست های مردم باشیم.


با هم‌اندیشی باید از تمام ظرفیت‌ها و اعتبارات ملی و استانی استفاده کنیم


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح دلیل برگزاری جلسات هم‌اندیشی در سطح معاونت‌ها و ادارات ستادی شهرستان‌ها، گفت: با توجه به شرایط بودجه‌ در سال 98 در این جلسات به دنبال هم‌اندیشی در جهت استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها موجود در قوانین و مقررات بودجه‌ ای هستیم.
صادقیان افزود: با توجه به وظیفه‌های کاری که در قبال مردم داریم و اهمیت مسئله راه بعنوان زیرساخت اساسی استان، از همه مدیران راه و شهرسازی می خواهم با تحلیل و بررسی همه شرایط اعتبارات استانی و ملی، پیگیر انجام امور مربوط حوزه خود باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ و وجود پروژه‌های نیمه تمام استان، اولویت پیگیری را با پروژه‌های بالا‌ی 60 درصد پیشرفت فیزیکی دانست تا اواخر سال‌ 98 به بهره برداری برسد.


به دنبال ایجاد گفتمان واحد در میان دستگاه‌های دولتی هستیم


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، با تشریح دستور استاندار یزد در جهت انسجام و گفتمان واحد میان دستگاه‌های دولتی در جهت انجام محوریت برنامه‌های سال ٩٨، تصریح کرد: با شناسایی طرح‌های دارای اولویت، پروژه‌هایی که امکان اشتغال‌زایی در بخش دولتی و خصوصی داشته باشند به عنوان محور اصلی پیگیری‌های ویژه استاندار و معاونین ایشان در سطح استان قرار دارد.
وی از مدیران استان و شهرستان‌ها خواست تا در راستای پروژه های دارای اولویت برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت پیگیری را انجام دهند.
صادقیان همچنین گفت: با برگزاری جلسات هم‌اندیشی متعدد در جهت بررسی و رفع مشکلات پروژه‌های دولتی و خصوصی قدم برخواهیم داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود، با اشاره به پیگیری طرح‌های اولویت‌دار، خطاب به مدیران شهرستان ها خاطرنشان کرد: در شهرستانها همچون پروژه‌های استان، با هماهنگی فرماندار و مدیران دستگاه‌ها پروژه‌های دارای اولویت شناسایی و در سفرها پیگیری خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا