یزد فردا : آری, برند قلب تجارت, کسب و کار و استارتاپ شما است. در مقاله پیش رو تصمیم دارم دلایل اهمیت فراوان برندها یا علامت های تجاری را برای کسب و کار شما بازگو کنم. در وهله اول برندها به مشتریان شما کمک می کنند تا محصول و خدمات شما را از رقیبانتان متمایز نموده و شما را به عنوان یک مرجع یا منبع بشناسانند.

   بانو حمیده زابلی – وکیل پایه یک دادگستری یزد -کارشناس ارشد حقوق مالکیت فکری


یزدفردا آری, برند قلب تجارت, کسب و کار و استارتاپ شما است. در مقاله پیش رو تصمیم دارم دلایل اهمیت فراوان برندها یا علامت های تجاری را برای کسب و کار شما بازگو کنم. در وهله اول برندها به مشتریان شما کمک می کنند تا محصول و خدمات شما را از رقیبانتان متمایز نموده و شما را به عنوان یک مرجع یا منبع بشناسانند. تصمیم مشتریان جهت خرید دائما تحت تاثیر برندها قرار دارند. در واقع مردم به ویژه در دوران رکود اقتصادی امروز، سراغ محصولات و خدماتی مي روند که در اصطلاح عامیانه برند هستند. مانند محصولات کاله یا شیرینی حاج خلیفه. اگر صاحب یک کسب و کار و یا مدیر عامل شرکت هستید، لازم است تا درک جامعی از اهمیت فوق العاده برندها برای تجارت موثر کسب نمائید. برند نشان دهنده سطح ثابت کیفیت محصولات و خدمات شما است. بدین معنی که مشتریان از روی برندها به کیفیت یا بی کیفیتی کالا و خدمات پی می برند.
اغلب چندین دهه طول می کشد تا مردم از نام تجاری و برند شما و حسن نیتی که در آنها قرار دارد, آگاهی پیدا کنند. هزینه ای که برای پروسه برندسازی شامل تبلیغات، آگهی، بازاریابی و فروش برآورد می شود, بالغ بر ده ها میلیون یا حتی به میلیاردها تومان بسته به نوع کالا و خدمات می تواند برسد. دستیابی به قدرتی که بتوان محصول یا خدمات خود را از رقبا متمایز نمود به طور قابل توجهی دشوار است به ویژه آنکه در طولانی مدت این امر صورت می گیرد. برندها مهم ترین ابزار ارتباطات تجاری هستند که تا به حال طراحی شدند تا از طریق اختلاط بتوانند توجه مشتریان را به خود جلب نموده و محصولات و خدمات شما را برجسته نمایند. از دیگر دلایل اهمیت برندها, کمک به جلوگیری از سردرگمی در بازار است. بدین صورت که از مشتریان بوسیله جلوگیری از گمراهی آنها درباره منشاء کالاها یا خدمات حمایت می کند و در واقع مانع گمراهی مشتریان در بازار می شود. به طوري كه اگر کالای دارای برند, معیوب شود مشتری و مصرف کننده اطلاعات صحیحی از منبع این کالا دارد و می تواند آن را به تولیدکننده یا کارخانه سازنده آن برگشت داده و جبران آن را بخواهد. در واقع برندها این قدرت را به مشتریان می دهند تا خودشان را با تکیه بر برندهای معروف محصولات یا خدمات محفاظت نمایند. علامت تجاری به وسیله شکل ظاهری, عدد, کلمه, طراحی گرافیکی, لوگو و سایر شاخصه ها به مشتری و مصرف کننده اجازه می دهد تا با خیال راحت بتوانند کالا و خدمات مورد علاقه خود را شناسایی و نسبت به خرید آن اقدام یا از خرید آن خودداری نمایند. علاوه بر آن, برندها هستند که مردم را به راحتی قادر می سازند تا جهت خرید بر اساس آنچه خودشان شنیده, خوانده و یا تجربه کردند, تصمیم گیری نمایند. برندها موجب تشویق شرکت ها می شوند تا سطح ثابت و رو به بالای کیفی را برای کالاهایشان فراهم کنند و در نتیجه به مصرف کننده کمک می کنند تا كه آیا آن کالا یا خدمات مطلوب را مجددا تهیه کنند یا به عنوان یک محصول نامطلوب از خرید آن اجتناب نمایند.
ادامه دارد...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا