یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گيلان به کودکان و نوجوانان در خصوص خريد بازي هاي آنلاين از شبکه هاي اجتماعي مبتني بر موبايل ، هشدار داد .

                                                       

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ،سرهنگ" ايرج محمد خاني" رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان گيلان در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر گفت: کاربران علاقمند زيادي وجود دارند که حاضر اند با خريد اکانت هاي مراحل بالاتر سريعتر به مرحله پاياني بازي برسند.

سرهنگ محمدخاني تصريح کرد: امروزه خريد و فروش اکانت بازي هاي رايانه اي در دنياي مجازي با اقبال زيادي مواجه  شده و به امري عادي تبديل گشته است ، به طوري که برخي از هموطنان با ايجاد اکانت کاربري و رساندن بازي به مرحله اي که براي کاربران جذابيت لازم را داشته باشد، مبادرت به فروش اکانت کاربري خود مي نمايند.

وي با بيان اينکه برخي افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار موارد خلاف واقع و انجام تبليغات فريبنده از خريداران اکانت هاي بازي ها که معمولاً کودکان و نوجوانان هستند،سوءاستفاده کرده و از آنان کلاهبرداري مي نمايند ، به خانواده ها توصيه کرد : نظارت کافي بر فعاليتهاي سايبري کودکان و نوجوانان خود اعمال نموده تا فرزندانشان در دام  مجرمان سايبر ، گرفتار نشوند .

محمدخاني به کاربران نوجوان توصيه کرد: مراقب افراد شياد و کلاهبردار، هنگام خريد و فروش امکانات و تجهيزات مجازي در بازي رايانه اي باشند، از آنان خواست :  براي خريد اکانت هاي بالاتر بازي ها ، از فروشگاه هاي داراي نماد اعتماد الکترونيک استفاده کنند و از خريد اکانت ها از کاربران شبکه هاي اجتماعي پرهيز کنند چرا که فروشندگان شبکه هاي اجتماعي قابل اعتماد نيستند و احتمال اينکه جزء مجرمان سايبري باشند دور از انتظار نيست.

رئيس پليس فتا استان گيلان در خصوص دانلود بازي ها نيز اظهار داشت: بعضي هکرها با انتشار نسخه هاي جعلي بازي که حاوي ويروس و بدافزار است بر روي اينترنت قصد آسيب رساندن به کاربراني را دارند که براي دريافت اين بازي ها پولي پرداخت نمي کنند و به صورت غير مجاز اين بازي ها را دانلود مي کنند که اين امر مي تواند زمينه ي سرقت اطلاعات مهم کابران را فراهم نمايد .

اين مقام انتظامي در پايان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشاني Gfata@police.ir گزارش نمايند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا