یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :پليس فتا هيچگونه احضاريه يا اخطاري از طريق ايميل، پيامک، يا پيام هاي خصوصي در شبکه اجتماعي به کاربران ارسال نمي کند.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا با بيان اينکه تعدادي از کاربران تلاش دارند تا با جعل نام پليس فتا با ديگر کاربران شوخي کرده و براي ديگر کاربران ايجاد هراس کنند، گفت: متاسفانه شاهد انتشار پيام هايي در بخش گفتگوهاي خصوصي برخي از شبکه هاي اجتماعي يا ايميلي هستيم که به کاربران اعلام نموده فعاليت شما در شبکه هاي اجتماعي مجرمانه است و شما تحت نظارت پليس فتا هستيد، براي پاره اي از توضيحات به پليس فتا و يا دادسراي ناحيه 31 ( جرايم رايانه اي ) به آدرس تهران – خيابان شريعتي - بالاتر از چهارراه طالقاني - نرسيده به بهار شيراز - نبش كوچه فرهاد 2 مراجعه کنيد.

سرهنگ عليرضا آذردرخش تاکيد کرد: پليس فتا ناجا در هيچ يك از شبکه هاي اجتماعي موبايلي صفحه رسمي نداشته و بنابراين براي کاربران پيام يا هشدار خصوصي ارسال نمي کند و در صورتي که از کاربري شکايت شده باشد با هماهنگي مراجع قضايي  براي آن کاربر احضاريه کتبي از طريق پليس فتا ارسال مي گردد.

وي يادآور شد: کاربران محترم به هيچ عنوان به اين دست پيام ها که از طريق ايميل يا پيام هاي بخش گفتگوهاي شبکه هاي اجتماعي ارسال مي شود توجه نکرده و به پليس فتا يا دادسراي جرايم رايانه اي مراجعه نکنند.

سرهنگ آذردرخش تصريح كرد : کاربراني که براي آنها از اين دست پيام هاي جعلي با عنوان پليس فتا آمده است، مي توانند شماره تلفن و مشخصات نشر دهندگان مطالب فوق در فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري لينک ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا گزارش دهند.

سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا در توصيه به کاربراني که از نام پليس فتا سوء استفاده مي کنند، گفت: برابر ماده 555 مجازات اسلامي بخش تعزيرات، هر کس بدون سمت رسمي يا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتي اعم از کشور يا لشگري و انتظامي که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد يا معرفي نمايد به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه براي دخالت يا معرفي خود در مشاغل مزبور، سندي جعل کرده باشد، مجازات جعل را نيز خواهد داشت.

وي به کاربراني که از نام و عنوان پليس فتا سوء استفاده مي کند، هشدار داد: از انتشار شايعات در فضاي سايبر خودداري کنند چرا که در صورت تکرار و گزارش هموطنان، پليس فتا پس از شناسايي اين کاربران، آنها را به اتهام سوء استفاده کنندگان از نام و عنوان پليس فتا و تشويش اذهان عمومي به محاکم قضايي معرفي مي کند.

سرهنگ آذردرخش مهمترين رويکرد پليس فتا ناجا را پيشگيري از وقوع جرم در فضاي مجازي عنوان کرد و گفت: پليس فتا از زمان تاسيس تاکنون سعي کرده موضوع پيشگيري را هميشه در اولويت برنامه هاي خود قرار دهد.

اين مقام مسوول اساس پيشگيري اجتماعي را اطلاع رساني و فرهنگ سازي براي عموم جامعه دانست و افزود: از اين رو تمامي هشدارها، مطالب آموزشي از قبيل مقاله، کليپ هاي آموزشي، کروماکي و... توليد شده توسط پليس فتا در سايت پليس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir   براي بازديد کاربران بار گذاري شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا