یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :عاملان انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه شهروند گیلانی در فضای مجازی ، شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس:سرهنگ "محمدخانی" رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت:در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی، مبنی بر انتشار اکاذیب علیه وی به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی ، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی ، عاملان انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه شاکی در فضای مجازی را كه دو نفر مرد به ترتیب 31 و 34ساله اهل و ساکن رشت بودند شناسایی کرده با هماهنگی مقام قضایی آنها را دستگیر کردند .

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال كشف شده،متهمان به صراحت به بزه انتسابی خودشان اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند.

رئیس پلیس فتای استان گیلان تصریح كرد: طبق ماده18 فصل پنجم قانون جرایم رایانه ای ـ هر كس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اكاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینكه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امكان)، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهدشد.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست:در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا