به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ بنا به دعوت فرمانداري بافق، تشکل های زيست محيطي استان يزد در نشستی صمیمی با حضور فرماندار ، معاون فرماندار و بخشدار مركزي بافق دیدگاه ها و نظرات خود را در مورد صنعت گردشگری و حوزه محيط زيست شهرستان بافق مطرح کردند.

فرماندار بافق در اين نشست با اشاره به شعار امسال ، همصداي و همدلي را حرف اول برنامه ريزي در مسائل بخصوص حوزه محيط زيست عنوان و ضمن اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در سالروز محيط زيست  گفت : يكي از اهداف بلند مدت دولت مسائل زيست محيطي مي باشد كه در سند توسعه شهرستان به آن تاكيد ويژه شده است .

سيد مهدي طلايي مقدم از جاذبه هاي گردشگري و طبيعي شهرستان بافق به عنوان يك پتانسيل ، منبع درآمد و جذب توريست ياد كرد و افزود : خوشبختانه كوير بافق بسيار ديدني و جذاب مي باشد كه مي بايد اين پتانسيل و ظرفيتها را به نسل آينده منتقل كنيم .

وي با اشاره به اينكه سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان بعنوان سرمایه های اجتماعی مطرح مي باشند ، گفت : باید با ایجاد حساسیتهای لازم در سطوح مختلف جامعه و افزایش توان فعالیت به عنوان حافظان محیط زیست، منشا خیر و برکت برای محیط زیست شهرستان بافق باشند.

طلايي مقدم گفت : وظیفه محیط زیست احقاق حقوق زیست محیطی برای مردم و نسلهای آینده است، نباید به بهانه دستیابی به توسعه ،محیط زیست را قربانی کرد ،توسعه بسیار ضروری و حیاتی است اما توسعه ای که در راستای حفظ محیط زیست باشد.

فرماندار بافق در پايان ضمن تقدير از نگرش انجمن هاي زيست محيطي استان در خصوص شهرستان گفت: نقش نظارتی و پيشنهادي تشكلهاي زيست محيطي مهم است و ما با این سازمان ها تعامل دوطرفه خواهیم داشت.

سيد عباس هاشمي دبير تشكلهاي محيط زيستي تصريح كرد :دولت نقش اساسي در حفاظت از محيط زيست دارد و ما گروههاي مردم نهاد محيط زيستي يار و مدد كار دولت در اين بخش هستيم.

وي با اشاره به اينكه در دولت تدبير و اميد شاهد همدلي و همراهي مسئولان و مردم در حوزه محيط زيست هستيم گفت : برنامه داريم با كار كارشناسي شاخص يابي كرده تا بدون دادن شعار به نتيجه برسيم.

مرتضي جعفري عضو تشكل انجمن كوهنوردان ايران با تاكيد بر اينكه كار كردن در دولت تدبير و اميد از امنيتي خاصي برخوردار است گفت : بايد با ارائه طرح هاي عملي و اجرايي به مردم اميد بدهيم و جلب اعتماد كنيم .

در ادامه ساير دبیران تشکل ها زيست محيطي استان يزد در مورد سابقه فعالیت های زیست محیطی خود و مشکلات زیست محیطی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند و نقطه نظرات خود را پیرامون مشکلات و نحوه همکاری تشکل ها با همدیگر و همچنین تعامل و همکاری با فرمانداري ، ادارات و سازمان های متولی محیط زیست و منابع طبیعی را ارائه دادند.

در پايان این نشست، تصمیم گیری شد تشكلهاي زيست محيطي استان يزد در برگزاري همايش بين المللي يوز آسيايي در بافق و همچنين راه اندازي مركز ملي تحقيقات يوز آسيايي در شهرستان همكاري كامل به عمل آورند و در خصوص كار مطالعات دو محور سيروس آباد و شادكام –قطرم به منظور راه دسترسي به دهستان سبزدشت در كوتاه ترين زمان بررسي و پيگيري شده و تشكلها نيز در اين خصوص همكاري لازم بعمل آورند.

گفتني است پس از پايان اين نشست ، تشكلهاي زيست محيطي استان ضيافت افطار را مهمان اتاق اصناف بافق بودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا