یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای معاونان و مدیران شرکت برق منطقه‌ای یزد با هدف تشریح وضعیت پیک‌بار تابستان 98 و تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی وزارت نیرو برگزار شد.

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به نام‌گذاری روز مدیریت مصرف و همچنین نزدیک شدن به روزهای پیک‌بار مصرف برق کشور، بازه زمانی 20 خرداد تا انتهای مرداد ماه را بازه زمانی خیلی گرم دانست که لازم است در بیش از 4 هزار مگاوات از نیاز مصرف انرژی کشور با مدیریت بار کاهش داده شود و این وضعیت ویژه، نیاز به همت، تلاش و اقدامات موثر مدیران دارد.

وی از رونمایی طرح‌های جدید توسط شرکت توانیر با عنوان سامانه پایش بار شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع کشور و همچنین سامانه پایش بار مشترکان دیماندی و پرمصرف خبر داد و افزود: با استفاده از این سامانه‌ها پیک‌بار استان مورد پایش و مدیریت قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول صنعت برق استان با اشاره به سخنان وزیر نیرو در جلسه با مدیران ارشد صنعت برق کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ مدیریت زمان و استفاده از وقت را یکی از الزامات مدیریت موفق دانست و تصریح کرد: لازم است که با یکدیگر میثاقی ببندیم تا برای جلوگیری از هدر رفت زمان، جلسات را به‌موقع شروع کنیم و این را نقطه عطفی برای احترام به یکدیگر بدانیم و به آن عمل کنیم و این نظم را در زیرمجموعه‌های خود نیز جاری کنیم.

با توجه به شرایط خاص اقتصادی، حداکثر صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های غیرضروری مورد  انتظار است و لازم است اقدامات جدی‌تری برای تامین منابع و پیگیری پروژه‌های شرکت انجام گیرد.

در ادامه مدیران و معاونان نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند و در مورد مباحث مطرح‌شده بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا