تعامل دوسویه بین معاونت صنایع دستی استان یزد و اداره آموزش و پرورش شهرستان میبد در جهت آموزش بافت زیلو به دانش آموزان این شهرستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان یزد؛ مبحث آموزش بافت زیلو به دانش آموزان شهرستان میبد در نشستی با حضور معاون صنایع دستی یزد، کارشناسان این معاونت و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

"محمدرضا دهقان مهرجردی" معاونت صنایع دستی استان یزد در این نشست گفت: با توجه به اهمیت ثبت میبد به عنوان شهر جهانی زیلو و به منظور توجه بیشتر نسل جوان به این هنر صنعت، آموزش بافت و آشنایی با نقوش و ویژگی آن به دانش آموزان شهرستان میبد امری لازم و ضروری است.

 دهقان مهرجردی در ادامه با بیان اینکه این کلاس های آموزشی باید به عنوان دوره های فوق برنامه در دو بخش تئوری و عملی برگزار شود، عنوان کرد: بخش عملی و تخصصی در کارگاه های زیلوبافی تحت نظارت این معاونت و بخش تئوری در مدارس با نظارت آموزش و پرورش شهرستان تدریس خواهد شد.

گفتنی است: استقرار دار زیلو در اردوگاه بوم گردی بنستان بعنوان اولین اردوگاه بوم گردی دانش آموزی در کشور و ایجاد ویترین صنایع دستی در آن و اختصاص فضایی جهت نمایش صنایع دستی و آموزش رشته زیلو جهت پایه نهم در هنرستان ها از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا