فرماندارمیبد در ارتباط با فوت دو کودک میبدی، ضمن تسلیت به خانواده این عزیزان گفت: در حادثه سیل دیشب پدر خانواده برای نجات جان دو کودکش آن‌ها را از وسیله نقلیه که میان آب‌نما متوقف‌شده بود پیاده کرد، اما شدت آب پدر و فرزندانش را به سمت سیل بند کشاند و دو کودک به کام مرگ رفتند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، «حسین فلاح» فرماندارمیبد در ارتباط با فوت دو کودک میبدی در حادثه دیشب گفت: بارندگی‌های شدیدی از ساعت 8 و نیم دیشب شب در شمال غرب میبد یعنی از سمت مرور به سمت درین اتفاق افتاد، بارندگی به‌گونه‌ای شدید شروع شد که حتی در منطقه هفتهر میبد به میزان بارندگی 40 میلی‌متر رسید.

علی‌رغم تلاش‌های چندساعته و ایثارگونه و همراه با ازخودگذشتگی نیروهای انتظامی، سپاه، امداد و نجات، آتش‌نشانی و شهرداری، محیط‌زیست، شرکت تعاونی دهیاری‌ها، راهداری اهالی روستای و نیروهای زبده‌ای که فراخوان شدند، برای یافتن بارقه‌ای امید متأسفانه این اتفاق ناگوار افتاد که ضمن عرض تسلیت به خانواده این عزیزان، برای بازماندگان آن‌ها صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

فلاح ادامه داد: آب‌هایی از بالادست به سمت درین و از درین از طریق چند گورابی که بلا دست امیرآباد، فیض‌آباد و... به سمت سیل بند اصلی میبد در قسمت شمال غرب می‌آمد و در این حال وسیله نقلیه‌ای از سمت میبد به سمت درین می‌آید، با توجه به‌شدت بارندگی در آب‌نما توقف می‌کنند و راننده سعی می‌کند که به همراه دو فرزندش از آب بیرون بیاید و از صحنه سیل جان خود را نجات دهند و این در حالی بود که دو نفر دیگر نیز در اتومبیل بودند، شدت آب پدر و فرزندانش را به سیل بند می‌برد و یک گورابی هم در پایین‌دست بوده که پدر خانواده در آن گرفتار می‌شود که با تلاش نیروهای امدادی از مرگ نجات پیدا می‌کند.

فرماندارمیبد با اظهار تأسف از اینکه دو کودک در جریان گرفتار شدن در سیل فوت کردند نه برای دیدن رواناب، گفت: به‌محض اطلاع از واقعه همه نیروهای امدادی شهرستان بسیج شدند، اما ضایعه دردناک به وقوع پیوست و چه خوب است که به هشدارها توجه شود تا بعضی از اتفاق‌های ناگوار که بسیار برای همه ملال‌آور است، رخ ندهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا