استاندار یزد گفت: باید ضمن بهره برداری مناسب از ظرفیت آبی پساب یزد، پاسخ مناسبی را به انتظارات و توقعات به حق مردمی بدهیم که خواستار جلوگیری از راکد شدن آب در دریاچه پساب یزد هستند تا دیگر شاهد این موضوع نباشیم که این محل به مکانی برای پرورش حشرات و ایجاد تاثیرات منفی در زندگی مردم بدل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه یکم خرداد ماه ۹۸، مراسم افتتاح اولین تصفیه خانه تکمیلی کشور بر اساس استاندارد ‌‌EPA با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن تشکر از همه دست اندرکاران طرح اولین تصفیه خانه تکمیلی کشور و موسسه کوثر، ‌گفت: در استان یزد ‌ضرورتا نیازمند بهره برداری مناسب از منابع آب و مخصوصاً پساب هستیم تا کمبودمان را در نیازهای آبی جبران کنیم و بتوانیم با شرایط مناسب، برنامه های پیش بینی شده را انجام دهیم.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: با افتتاح این تصفیه خانه، ضمن بهره برداری مناسب از این ظرفیت آبی، پاسخ مناسبی را به انتظارات و توقعات به حق مردمی خواهیم داد که خواستار جلوگیری از ایجاد مانداب در دریاچه پساب یزد بودند تا دیگر شاهد این موضوع نباشیم که این محل به مکانی برای پرورش حشرات و ایجاد تاثیرات منفی در زندگی مردم باشد.
وی افزود: بخشی از این انتظار با انتقال آب با تصفیه دوم به موسسه کوثر، پاسخ داده می‌شود و امیدواریم بهره برداری مناسبی از این آب صورت گیرد ‌و سفره های زیرزمینی استان نیز به نحو مناسبی تغذیه شوند.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه گذاری مناسبی را برای بهره‌برداری خوب از این آب در استان فراهم کنیم و این رسالت را هم فراموش نکنیم که برای تکمیل و بهره برداری از فاضلاب شهری یزد و تکمیل اقداماتی که می‌تواند به بهینه سازی مصرف آب در استان کمک کند ‌و بخشی از نیازهای آبی استان را در حوزه صنعت و گردشگری رفع نماید، اقدامات موثری انجام دهیم.
استاندار یزد و هیئت همراه پس از افتتاح اولین تصفیه خانه تکمیلی کشور از بخش‌های مختلف این تصفیه‌خانه و تاسیسات انتقال ‌آب موسسه کوثر بازدید کردند.
گفتنی است با توجه به لزوم تعیین تکلیف پساب جمع شده تصفیه خانه شهر یزد و پیشنهاد موسسه کوثر مبنی بر بازچرخانی پساب به منظور تغذیه مصنوعی آبخوان منطقه چرخاب و نیز ایجاد پارک جنگلی در محدوده کوه کاسه به وسعت هزار هکتار، اولین تصفیه خانه تکمیلی کشور آغاز به کار کرده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا