به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی، از موزه داران و مجموعه داران برتر استان یزد قدردانی شد.

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی، طی مراسمی در موزه میرزا محمد کاظمینی، از موزه داران و مجموعه داران استان یزد تجلیل شد.
“سید مصطفی فاطمی”  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون در استان یزد بیش از ۳۰ باب موزه فعال است که تعدادی تحت نظارت دستگاه های دولتی و بقیه توسط بخش غیردولتی و به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی اداره می شود، گفت: در سالجاری برنامه هایی جهت افزایش تعداد موزه ها و بهبود کیفیت فعالیت آنها در نظر داریم.
فاطمی در ادامه از احداث موزه ی بزرگ یزد در مجموعه تاریخی صدر العلما یزد یاد کرد و افزود: این موزه به عنوان موزه مادر در سطح استان می باشد که هم اکنون در حال مرمت بنای این موزه می باشیم.
شایان ذکر است: در ادامه این مراسم از ۱۰ موزه دار برتر در سه بخش تجلیل شد که موزه های آئینه و روشنایی،  موزه زیلو و سفال میبد، موزه مفاخر اردکان در بخش موزه های تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان،  موزه آب،  موزه ایثار و شهادت اردکان،  موزه ی مارکار در بخش موزه های وابسته به سایر ارگانها و موزه دیرینه شناسی کامبرین، خودروهای کلاسیک، دست سازو تاریخی و موزه علوم طبیعی یزد در بخش موزه های خصوصی به عنوان برترین ها شناخته شدند.

گفتنی است: در این مراسم از ۷ اثر جدید موزه موقوفه ی میرزا محمد کاظمینی وابسته به آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد نیز رونمایی شد و از وی به عنوان مجموعه دار برتر استان تقدیر شد.

 

عکس از: مجید دهقانی زاده










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا