سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری حمایت دولت از بخش خصوصی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "محمد میرشمسی"سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این خصوص گفت: کلیه تاسیسات گردشگری بر اساس ماده 8 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی از هر حیث مشمول تعرفه های بخش صنعت هستند که این معافیت توسط تمام دستگاههای ذیربط اجرا می شود.

وی بیان کرد:  اما اداره گمرک با استناد به ماده 119 قانون امور گمرکی مصوب سال 1390 که اعلام کرده بود معافیت شامل تجهیزات مربوط به خط تولید بوده و تجهیزات گردشگری مشمول این قانون نمی باشد لیکن با پیگیری و تلاش های مستمر دکتر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، موارد اصلاح و تجهیزات مورد نیاز بخش گردشگری از پرداخت عوارض گمرک معاف شد.

وی  ادامه داد: حذف و معافیت گمرگی موجب کاهش قیمت تمام شده و تسهیل واردات تجهیزات گردشگری و همچنین  موجب کاهش هزینه های سرمایه گذاران و تاسیسات بخش گردشگری خواهد شد که این امر ارتقا سطح خدمات ارائه شده به گردشگران را در پی دارد.

میرشمسی اضافه کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در حال انجام است شاهد هستیم که گردشگری جایگاه خود را کشور به دست آورده و همه ارکان جامعه به اهمیت این صنعت اشتغالزا پی برده اند.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت های دولت تدبیر و امید از صنعت گردشگری شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت در کشور باشیم و استان یزد نیز با دارا بودن تاسیسات گردشگری متنوع نظیر هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی، بومگردی، سفرخانه سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی از منافع این معافیت در راه توسعه خدمات گردشگری بهره مند گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا