استاندار یزد در دیدار با اعضای "مجمع تشکل های مهدوی" استان با اشاره به اینکه همواره دوام و گسترش ارزشهای دینی و مراسم مذهبی به اتکای مردم بوده، بر ضرورت فرهنگ سازی مهدویت با استفاده از ابزار روز، زبان هنر و فضای شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، بعدازظهر شنبه ۳۱ فروردین ماه، استاندار یزد در دیدار با اعضای مجمع تشکل های مهدوی استان که در سالن زنده یاد حمید‌یا‌ استانداری برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود(‌عج)، گفت: شورای هماهنگی تشکل های مهدوی استان بر اساس یک ضرورت تشکیل شد و در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی از این شورا شاهد بوده ایم.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: در برخی زمان ها شاهد بوده ایم که اضافه شدن بعضی افکار انحرافی در حوزه فرهنگ مهدوی و یا نوع پرداختن به این موضوعِ بسیار حساس و در عین حال مقدس، زمینه های هجمه به بحث مهدویت را فراهم کرده است.
وی افزود: بحث مهدویت ماهیتا موضوعی است که ممکن است تحت تاثیر برخی اقدامات دشمنان برای به انحراف کشاندن آن باشد، از این جهت ایجاب می‌کند که هر فعالیتی در این حوزه با حساسیت بالا و توجه به تاثیرگذاری و تاثیرپذیری مردم از این فعالیت ها انجام شود تا اقدامات خواسته یا ناخواسته کسانی منجر به تقدس زدایی از مهدویت نشود.
طالبی خاطرنشان کرد‌: خوشبختانه در سال‌های اخیر توانسته ایم مباحث مربوط به مهدویت را به نوعی با فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی دستگاههای مختلف استان پیوند دهیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان قوام، دوام و گسترش ارزش های دینی و مراسم های مذهبی در کشور را به اتکای مردم دانست و گفت: اگر شور و شعور حسینی در استان یزد موج می زند به خاطر حضور هیئت ها، تشکل ها و کسانی ‌است که با عشق، علاقه و انگیزه معنوی در این راستا حرکت می کنند و این فعالیت ها کمتر رنگ و بویی دولتی به خود گرفته است.
وی ادامه داد: باید این رویکرد را مدنظر قرار دهیم که دولت را در برنامه ریزی ها دخالت ندهیم و وجه مردمی و مشارکت حضور مردم در فعالیت های مذهبی را حفظ کنیم و همان گونه که شاهد ‌هستیم، مراسم جشن نیمه شعبان و عزاداری ها از سوی مردم با شکوه هر چه تمام تر در حال برگزاری است و البته که دولت وظیفه دارد به فعالیت های ارزشی، دینی و مذهبی کمک کند و از آنها حمایت نماید.


ضرورت آموزش در حوزه مهدویت با استفاده از اصول روزآمد و زبان هنر


‌استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت فرهنگ سازی مهدویت و تبیین و نشر ارزش های مهدوی با استفاده از ابزار روز، زبان هنر و ‌ظرفیت فضای شبکه های اجتماعی تاکید و بیان کرد: در حوزه مهدویت نیاز به آموزش های کامل و جامعی مخصوصا برای نسل جوان و اقشاری که در معرض شبهات بدخواهان تشیع و نظام ‌می باشند، داریم.
وی ادامه داد: لازم است در این آموزش‌ها اصل روزآمدی مورد توجه قرار گیرد، تبیین بعضی از اندیشه های مهدوی با استفاده از ابزار و زبان روز انجام شود و با تیم فکری قوی پاسخگویی شبهات و ابهامات در این حوزه باشیم.
‌طالبی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه باید در حوزه مهدویت زمینه هایی را فراهم کنیم که خیرین جامعه در رابطه با تامین زیرساخت ها و حمایت از برنامه های مهدویت نقش آفرین باشند و به بودجه های ناپایدار دولت در این حوزه اتکا نشود، بر تدوین برنامه ای مستمر در طول سال برای تبیین و نشر ارزش های مهدوی تاکید و اظهار امیدواری کرد: بتوان از ظرفیت‌های استان برای تحقق این مهم نیز استفاده نمود تا همگان شهد شیرین مهدویت را بچشند و از این چشمه جوشان معنوی بهره گیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا