مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات شرکت برق منطقه‌ای یزد از جذب 100درصدی بودجه تحقیقات این شرکت در سال 97 خبر داد.

محمد زارع‌شاهی مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام این خبر افزود: از اهداف اصلی این دفتر حمايت از انجام پروژه‌های تحقيقاتي كاربردي و توسعه‌ای در راستای حل مشکلات شرکت و صنعت برق است.

وی با بیان این‌که در ابتدای سال 97، اولویت‌های تحقیقاتی که توسط همکاران پیشنهادشده بود به تایید شرکت توانیر نیز رسیده است؛ گفت: با توجه به اینکه هدف اصلی دفتر تحقیقات، اجرایی نمودن این اولویت‌ها است؛ در سال 97 تعاملی با مراکز علمی و پژوهشی کشور انجام شد و 8 قرارداد اجرایی با پژوهشگران و یک تفاهم‌نامه (قرارداد مادر) با دانشگاه یزد منعقد شده است.

مهندس زارعشاهی از ارائه گزارش و سمینار نهایی پایان یافتن دو قرارداد پژوهشی در سال 97 خبر داد و اظهار داشت: طرح اول با عنوان «مقاوم‌سازی لرزه‌ای ترانسفورماتورهای در حال بهره‌برداری پست‌های فوق توزیع شهر یزد» است که این طرح‌ها نهایی شده و پروژه آن در حال حاضر در معاونت بهره‌برداری برای مقاوم‌سازی ترانسفورماتورها در حال اجراشدن است.

وی طرح دوم را با عنوان «تخمین سهم مشترکین شبکه بالادست و پایین‌دست در ایجاد هارمونیک و فلیکر در شبکه برق یزد» عنوان کرد و افزود: در سال 97 سامانه استانداردها که شامل استانداردهای بین‌المللی و داخلی است؛ به‌روزرسانی و استانداردهای تا سال 2018 خریداری شده و در دسترس تمامی کارشناسان شرکت قرار گرفته است.

مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات شرکت برق منطقه‌ای یزد، همچنین با اشاره به پروژه ملی «ارائه راهکار به‌منظور کاهش مصرف انرژی سرمایشی کشور» که از طرف شرکت توانیر به این شرکت ابلاغ شده است؛ از واگذاری اجرای این پروژه توسط مدیرعامل به دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح ملی، چند زیر پروژه در دفتر تحقیقات و همچنین در مرکز پژوهش‌های پسیو خورشیدی شرکت برق منطقه‌ای یزد تعریف شده که در حال پیگیری و اجرا است.

زارعشاهی با بیان این‌که: در سال 97 واحد کنترل کیفیت دفتر تحقیقات که در سال‌های گذشته غیرفعال بوده و با کمک کارشناسان معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای یزد فعال شده است؛ ابزار امیدواری کرد: در سال‌های بعد فعالیت آن گسترده‌تر می‌شود و در راستای تامین بهتر منافع شرکت حرکت می‌کند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا