یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :شهروندان گيلاني مراقب کلاهبرداري هاي نوين در پوشش سايت هاي اينترنتي باشيد.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرهنگ "محمدخاني" رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گيلان ، درباره کلاهبرداري هاي نوين در پوشش سايت هاي اينترنتي به شهروندان هشدار داد .

رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان با تشريح شيوه هاي استفاده شده در كلاهبرداري نوين گفت: در کلاهبرداري هاي نوين مجرمان با راه اندازي سايت هاي اينترنتي با مضاميني نظير همسريابي، دوست يابي ، فروش شارژ تلفن همراه با تخفيف استثنايي، فروش بازي هاي آنلاين رايانه اي ، فيلم و ... ، کاربران فضاي مجازي رابراي فعاليت در سايت هايي که با هدف کلاهبرداري راه اندازي شده اند ، تشويش و ترغيب مي نمايند .

سرهنگ محمدخاني افزود: در اين روش براي استفاده از خدمات و امتيازات سايت اينترنتي به کاربران پيشنهاد مي گردد مبلغ ناچيزي را از طريق درگاه پرداخت الکترونيکي که معمولاً جعلي است، پرداخت نمايند، بنابراين کاربران ، فريب خورده و با واردن کردن اطلاعات مهم بانکي خود در صفحاتي که شبيه صفحه درگاه پرداخت الکترونکي بانک ها است و ارسال آن به کلاهبرداران زمينه سوء استفاده از حساب هاي بانکي کاربران فراهم مي گردد.

وي اظهار داشت: روش ديگري که مجرمان سايبر در کلاهبرداري هاي نوين براي سرقت اطلاعات مهم بانکي و محتواهاي شخصي، خصوصي و خانوادگي کاربران بکار مي برندارسال ايميل هاي آلوده و ترغيب و تشويق کاربران براي کليک کردن برروي لينک هاي آلوده حاوي بدافزار با هدف اخاذي و سوء استفاده هاي غيراخلاقي از شهروندان در فضاي مجازي است .

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گيلان ضمن هشدار به کاربران توصيه کرد: با جدي گرفتن اصل نسبي بودن امنيت در فضاي مجازي،عدم اعتماد و اطمينان به غريبه هاي آنلاين، عدم به اشتراک گذاري محتواي شخصي در شبکه هاي اجتماعي غيرمجاز مبتني بر وب و موبايل ، دانلود نکردن فايلها از سايت هاي نامعتبر و غيرمطمئن ، بروزرساني آنتي ويروس و آنتي بدافزار رايانه هاي شخصي ، دقت در وارد کردن نشاني درگاههاي پرداخت الکترونيکي بانک ها و توجه به پروتکل امن HTTPS ، عدم توجه به ايميل يا لينک هاي ناشناس، از بروز و ظهور چنين کلاهبرداري هايي پيشگيري کرده و ضريب امنيت خود را در فضاي مجازي افزايش دهند .

اين مقام انتظامي در پايان از شهروندان خواست:در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشاني Gfata@police.ir گزارش نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا