دهیار منطقه ییلاقی منشاد در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: منطقه منشاد پرباران‌ترین منطقه استان یزد است و میزان بارندگی که هم چنان ادامه دارد تاکنون ۱۲۰ میلی‌متر بوده است و از تمام مناطق کوهستانی این منطقه جویبارها روان است.

حسین دهقان منشادی هم‌چنین افزود: وقوع سیل از دیروز غروب آغازشده است و هنوز ادامه دارد و با توجه به شیب تند منطقه، آب‌های جاری براثر بارندگی و سیلاب به سمت شهر مهریز سرازیر می‌شود اما ازآنجایی‌که آب‌های جاری به‌مرور جمع شده است خطر آب‌گرفتگی و بروز خسارت تا این ساعت وجود نداشته است.

وی تأکید کرد: حدود ۳۰ سد خاکی که طی ۲۰ سال گذشته ایجادشده است گنجایش حجم سیل جاری را دارد و با پر شدن یکی از این سدها، آب‌ها به سد بعدی ریخته می‌شود. اگر شدت بارندگی ادامه داشته باشد ممکن است پل‌ها و دیوارهای ساحلی مشرف بر رودخانه را شسته و موجب ریزش دیوارها و بروز خسارت شود.

دهقان منشادی تصریح کرد: وزش باد شدید طی چند روز گذشته موجب شکسته شدن درخت‌ها و مسدود شدن مسیر رودخانه‌ها به‌ویژه مسیرهایی که از وسط باغ‌ها عبور می‌کرد شده بود که با جمع‌آوری این درخت‌ها و موانع مسیر آب‌های جاری مشکل رفع شده است. بخشدار و مسئولین اداره راه و ترابری نیز شب گذشته از این مناطق بازدید کردند و مشکل خاصی این منطقه را تهدید نمی‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا