فلاح فرمانداربا تشکر از حضور مسئولین استانی و شهرستانی و نیز فرهیختگان در همایش نوروزی فرهیختگان میبدی، گفت: حضور شما فرهیختگان و نخبگان به‌عنوان سرمایه‌های معنوی و ارزشمند برای شهرستان انگیزه دهنده برای صنعتگران است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، گردهمایی نوروزی فرهیختگان میبدی با حضور «آیت‌الله اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام‌جمعه شهرهای قم و میبد، «کمال دهقانی» نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، «محمدعلی طالبی» استاندار یزد، «حسین فلاح» فرماندار و جمعی از مسئولین استان و شهرستان و فرهیختگان و پزشکان میبدی مقیم سایر شهرستان‌های ایران و نیز خارج کشور هم‌زمان با «روز میبد» در هتل پنج ستاره کریاس پالاس برگزار شد.

فرماندارمیبد در این همایش با اشاره به اینکه افتخار ما این است که میزبان شما عزیزان هستیم اظهار داشت: در اینجا دارد از همراهی‌های گروه تا پ سر و هیئت‌مدیره دراین‌ارتباط تشکر کرد.

حسین فلاح افزود: برادران صفدری زاده، آقای هدایتی و آقای زارع انصافاً با فراهم آوردن بسترهای خوبی اقدامات خوبی را در سطح شهرستان انجام داده‌اند.

فلاح در ادامه به افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه مبادلات کاشی و سرامیک در آینده‌ای نزدیک در میبد خبر داد و از فرهیختگان و نخبگان خواست تا بسترهای بسیار خوبی را برای انجام فعالیت‌ها با حضور ارزشمندی که دارند، فراهم کنند.

وی یادآور شد: حضور شما انگیزه خوبی برای صنعتگران است، صنعتگرانی که در این اوضاع سخت اقتصادی اقدامات خوب و ارزشمندی انجام می‌دهند باید دست آن‌ها را بوسید.

فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله دستگاه‌های اداری و بانک‌ها که در رونق تولید نقش دارند و می‌توانند بخش صنعت و تولید را یاری کنند تا در سال 98 که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده، حمایت خود را از صنعتگران و تولیدکنندگان دریغ نکنند.

حسین فلاح در ادامه با اشاره به اینکه با کمک فرهیختگان در حوزه میراث فرهنگی انتخاب شهر میبد به‌عنوان شهر جهانی میبد زیلو صورت گرفته و زیلو را برندی کرده است، گفت: همه اعم از دانشگاهیان، شهرداری و شورای شهر و... باید موضوع جهانی‌شدن شهر میبد را که جزء 14 شهر گردشگری است با افق 2020 که پیش روداریم پیگیری کنند.

فلاح همچنین در این همایش گزارشی از اقدامات انجام‌شده و در حال انجام مرتبط با حدود 45 پروژه که به‌صورت اولویت‌های کاری در سال 97 با تشکیل حدود ده جلسه تعیین شد، ارائه داد.

وی همچنین به معرفی 14 بومگردی و صنایع‌دستی میبد و تعداد فعالین در این حوزه‌ها پرداخت و گفت: 300 نفر در حوزه زیلو، 250 نفر در کار بافی، 500 نفر در حوزه سفال و سرامیک و... مشغول به کار هستند.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان همچنین به روشنایی 24 کیلومتر از مسیر میبد به سمت پل خورشید اشاره کرد که اتفاق خوبی در این شرایط سخت اقتصادی است که جای دارد د راین ارتباط به‌طور ویژه از امام‌جمعه میبد و مسئولین شهرداری و شورای شهر تشکر کرد.

فرماندارمیبد در ادامه به گازرسانی و آب‌رسانی به روستاهای درین و بخش ندوشن که انجام‌شده و در حال انجام است و نیز به اقدامات خوب انجام‌شده در سال گذشته که سال ورزش نامیده شده بود، بااعتباری حدود 10 میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی مانند افتتاح استخر سرپوشیده، چمن‌های مصنوعی، سالن‌های ورزشی و...اشاره کرد.

حسین فلاح همچنین پروژه‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت برای اولین بار در میبد، اقدامات انجام‌شده و در حال انجام در مرکز ژنتیک، راه‌اندازی شرکت فولاد که علی‌رغم تلاش‌های انجام‌شده نتیجه‌بخش نبوده، توسعه بیمارستان، پیگیری دانشکده پرستاری، به نتیجه رسیدن طرح تفصیلی، پیگیری راه‌اندازی پایانه کاشی و... را از دیگر اقدامات در سال گذشته برشمرد.

وی در پایان پیگیری فرودگاه میبد با حمایت بخش خیری و خصوصی، تشکیلاتی کردن راه‌آهن، پیگیری منطقه ویژه اقتصادی و... را از اقدامات انجام‌شده در سال گذشته یادکرد و نیز به پروژه‌هایی مانند منطقه استخر شنای سپاه میبد، ترمینال و میوه و تره‌بار، نیروگاه خورشیدی و... اشاره کرد که هنوز موفقیت در کامل شدن آن‌ها به دست نیامده است.

گفتنی است؛ اجرای شاهنامه‌خوانی، اجرای موسیقی سنتی، تجلیل از ده چهره ماندگار شهرستان و... از برنامه‌های فرهنگی این همایش بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا