با حضور مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ۸۰ واحد مسکن مددجویی با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان در شهرستان رفسنجان افتتاح و تحویل مددجویان شد.

با حضور مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، امام‌جمعه رفسنجان و جمعی از مسئولان شهرستان، ۸۰ واحد مسکن مددجویی به متراژ هر واحد ۸۵ مترمربع و با اعتبار هرکدام ۵۰ میلیون تومان در شهرستان رفسنجان افتتاح و تحویل مددجویان شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۶۵ درصد این خانوارها را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده‌اند که عمده این زنان به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

یحیی صادقی افزود: به دلیل سابقه دیرینه و نگاه خیراندیشانه ای که مردم و خواص جامعه دارند در رفسنجان نگاه نوع‌دوستی وجود دارد، حل مشکلات مردم توسط خود مردم این شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین کار، برنامه و دیدگاه کمیته امداد بحث توانمندسازی مددجویان و محرومان است، یادآور شد: توانمندسازی خانواده‌ها به‌منظور حفظ عزت‌نفس آن‌ها و اینکه این خانواده‌ها بتوانند روی پای خود بایستند صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: در سال ۹۶ به دلیل فضای خوبی که در استان حکم‌فرما بود و با همراهی استاندار کرمان و دستگاه‌های مربوطه این نهاد رتبه برتر اشتغال استان را کسب کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان تصریح کرد: تعهد کمیته امداد استان کرمان در کارگروه اشتغال در ابتدای سال ۹۶ ایجاد چهار هزار شغل بود که با تلاش‌های انجام‌شده این نهاد موفق به ایجاد هفت هزار و ۸۰۰ شغل شد.

صادقی بیان کرد: تعدادی از این مددجویان از محل تسهیلات اشتغال و تعدادی نیز از طریق هماهنگی، تعامل و تشویق کارفرما مشغول به کارشده‌اند.

وی به ارائه‌های بسته‌های تشویقی توسط این نهاد به کارفرمایان اشاره کرد و افزود: کارفرمایانی که فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را به‌کارگیرند علاوه بر پرداخت حق بیمه مددجو به مدت دو سال توسط کمیته امداد به ازای به‌کارگیری هر فرزند مددجو نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود و کارفرمایان در صورت به‌کارگیری پنج فرزند مددجو مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه تصریح کرد: به‌منظور حل مشکل اشتغال و مسکن مددجویان تحت حمایت برای نخستین بار در کشور طرح‌های دومنظوره خورشیدی توسط کمیته امداد استان کرمان در حال انجام است.

صادقی اضافه کرد: ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در سال ۹۸ در شهرستان‌های رفسنجان و انار راه‌اندازی می‌شود که این پنل‌های خورشیدی به‌صورت دو منظور اجرا می‌شوند./ مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا