رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آيينه يزد

آیینه یزد - پاسخی به مدعیان شفاف‌سازی و تذکری به مسئولان آموزش‌وپرورش یزدرضا سلطان‌زاده (هفته نامه آیینه یزد – شماره 592- 22/12/1397) : برابر با قوانین و ضوابط، انتقاد، اعتراض، شفاف‌سازی، امر به معروف و نهی از منکر، مؤاخذه، درخواست پاسخ از مسئولان و مدیران، استیضاح به معنای توضیح خواستن و روشنگری امری پسندیده و مورد تأیید عموم شهروندان می‌باشد اما آن‌چه که مذموم و ناپسند و برخلاف عرف و قانون می‌باشد بخش وسیعی از نوشته‌های فردی است که از چند ماه پیش تاکنون خود را طرفدار فلان گروه و دسته و عضو این دفتر یا آن دفتر و حزب یا به عنوان معلمی دلسوز معرفی نموده و در فضای مجازی به اصطلاح با راه انداختن گروه، گاه دروغ می‌نویسد، توهین می‌کند، تلویحاً یا تصریحاً به مدیران سابق و اسبق آموزش و پرورش یزد افتراء می‌بندد، در نوشته‌های خود ادب کلامی و نوشتاری را رعایت نمی‌کند نه تنها از کاه کوه می‌بافد بلکه در عالم خیال بدون وجود کاهی رشته کوه‌هایی را مجسم می‌کند و ضمن طرح و درج آن با جملاتی طعن‌آمیز آشکارا با آبروی اشخاص که حرمت و ارزش آن به قول نبی‌اکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) از کعبه برتر و بالاتر است بازی می‌کند و احیاناً که نمی‌تواند در نهاد و شرکتی به خواسته غیرقانونی خویش برسد با ردیف کردن عباراتی وهن‌آمیز بدنبال رسیدن به آرزوی خود می‌باشد، متلون‌المزاج است به عنوان نمونه روزی علیه یکی از مسئولان اسبق آموزش و پرورش قلم‌فرسایی می‌کند و چون می‌خواهد ذهن خوانندگان را نسبت به موضوع زمین تالار فرهنگیان و مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) مشوش نماید بنابه گفته خودش مصاحبه‌ای ترتیب می‌دهد و مطالبی را پخش می‌کند و در پی آن خطاب به آن شخص می‌نویسد: «ممنون از توضیح شما جناب استاد... عزیز. همه معلمان میدانند دوران مدیرکلی شما درخشنده‌ترین دوران مدیران کل بعد از انقلاب بوده است اما توضیحی ندادید ماجرای 16000متر جدا شده این زمین و واگذاری آن به شرکت «فرهنگ‌سازی!!» چیست؟ پنجاه هزار متر زمین بابت مرکز رفاهی دریافت شد الان 28000متر بیشتر نیست مابقی آن چه سرانجامی پیدا کردند؟ بنظرم باید مجسمه آقای... بر سردر آموزش و پرورش استان نصب شود!!»

اسناد و مدارک واگذاری زمین آموزشی به شرکت تعاونی آموزشی فرهنگیان یزد
نگارنده این مقاله بنابه دعوت مدیریت کل آموزش و پرورش یزد در شورای آموزش و پرورش شرکت کرد و ضمن ارائه گزارشی در زمینه پرداخت وجه صبحانه پنج روز حدود بیست و یک هزار دانش‌آموز از محل طرح معین و موسسه خیریه در حال تأسیس حضرت مجتبی(ع) که در مدارس مناطق محروم یزد تحصیل می‌کنند خطاب به دکتر محمدعلی طالبی ریاست شورا مختصراً موضوع 16000 متر زمین مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) را نیز مطرح کرد. فردای آن روز همان مدیر گروه در فضای مجازی با بیان مطلب کذبی اعلام نمود: «...در جلسه دیروز شورای آموزش و پرورش استان بحث بین سلطان‌زاده و آقای... در رابطه با زمین‌های واگذاری شده آموزش و پرورش استان در جنب تالار به شرکت «فرهنگ‌سازان!!» بالا گرفت. و نیم ساعتی این دو بزرگوار باهم گفتگو کردند و همگان نظاره‌گر این مباحث بودند...» در حالی که بین اینجانب و آن فرهنگی محترم شاید در حد سی ثانیه سلام و علیک رد و بدل شد و لاغیر، فیلم و عکس و نوار آن موجود است و مهم آنکه در کنار یکدیگر نیز ننشسته بودیم و همگان شاهد بودند که قبل و بعد از نشست شورا مذاکره و گفت‌وگویی با یکدیگر نداشتیم و بعد از آن همان طرف مذاکره ادعای کسی را که می‌خواهد جامعه فرهنگی یزد را اصلاح کند تکذیب کرد. آن‌چه که باعث شد اعضای هیات‌مدیره شرکت تعاونی‌های آموزشی و مسکن جامعه فرهنگیان یزد مصمم به پاسخگویی در هفته‌نامه آیینه یزد بشوند به علت همان ساز جدیدی است که آن به اصطلاح حامی معلمان کوک کرده و مکرر می‌نویسد و می‌خواهد این‌گونه به فرهنگیان محترم یزد بویژه به 4800 سهامداری که 26 سال است با توکل به ایزد منان به فعالیت آموزشی و اقتصادی بدون کوچکترین تنش ادامه داده وانمود کند که آموزش و پرورش استان برخلاف قانون زمین را به شرکت فرهنگیان واگذار کرده و در نهایت عده‌ای 25 سال پیش زمین مجتمع را خدای ناکرده غصب و بر روی آن موسسه آموزشی احداث و سهام شرکت را واگذار نموده‌اند.
 بنابراین نظر خوانندگان به مطالب زیر جلب می‌گردد:

الف- 25 سال پیش درخواستی به شرح زیر به اداره کل آموزش و پرورش ارسال گردید:

«شماره 210 مورخ 26/8/72- مقام محترم مدیریت کل آموزش و پرورش استان یزد
احتراماً بخواست پروردگار و با نظر و تأیید جنابعالی و مساعدت بعضی از مسئولان و همفکری و هماهنگی جمع کثیری از معلمان استان بیش از سه هزار نفر از فرهنگیان و اعضاء خانواده آنان که سهامدار مجتمع تولیدی هستند در صدد تشکیل شرکت تعاونی تولیدی چند منظوره فرهنگیان یزد می‌باشند که مجمع عمومی آن ساعت 5/4 بعدازظهر یکشنبه 7/9/72 در خانه معلم تشکیل می‌گردد، از جمله اهداف شرکت جدید استفاده از نیروهای مجرب آموزش و پرورش برای تأسیس و اداره یک مجتمع آموزشی پسرانه و دخترانه است که انشاء‌ا... بتوانند گام‌های مثبت و مؤثری در جهت پیشبرد امر آموزش و پرورش در این استان بردارند. لذا خواهشمند است دستور فرمایید در صورتی که در یک یا دو منطقه زمین مناسبی برای احداث حداقل سه واحد آموزشی در اختیار آن اداره کل می‌باشد به این شرکت واگذار گردد. بدیهی است مسئولان مجتمع متعهد می‌شوند هزینه‌هایی را که تاکنون از طرف آن اداره کل به منظور تملک و یا تحویل زمین‌های مورد بحث پرداخت شده به آموزش و پرورش تقدیم نمایند. با تشکر مجدد- رضا سلطان‌زاده- رئیس هیات‌مدیره مجتمع تولیدی فرهنگیان یزد»

ب- توضیح اینکه نامه مذکور بنابه دستور مورخ 27/8/72 مدیریت کل محترم وقت آموزش و پرورش استان در دفتر اداره کل ثبت و پاسخی به شرح زیر به شرکت فرهنگیان ارسال گردیده است:

«شماره 7/32326 مورخ 29/8/72- بسمه تعالی- مجتمع تولیدی فرهنگیان یزد
احتراماً عطف به نامه 210- 26/8/72 در خصوص واگذاری زمین به شرکت تعاونی تولیدی چند منظوره فرهنگیان یزد (در شرف تأسیس) قسمت آموزشی مجتمع رفاهی فرهنگی فرهنگیان واقع در صفائیه به مساحت 17260 متر مربع، پیرو جلسه 27/8/72 که در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش با حضور مدیرکل محترم و کارشناسان بودجه، جهاد مدرسه‌سازی، رفاه، امور حقوقی تشکیل شد و با توجه به نامه 4703/810- 10/5/72 دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش با رعایت مفاد مصوبه‌های 14278- 4/4/71 و 6256/ت9213- 30/5/70 هیئت محترم وزیران منع قانونی ندارد بدیهی است قیمت آماده‌سازی به حصارکشی و هزینه‌های مربوطه با نظر آموزش و پرورش و ارزیابی که انجام خواهد شد آن مجتمع به حسابی که اداره کل آموزش و پرورش اعلام می‌نماید واریز نماید تا اقدام بعدی انجام شود. مدیرکل- علی مشاهیری
گیرندگان رونوشت: اداره کل تعاون استان یزد جهت استحضار و مساعدت لازم- جهاد مدرسه‌سازی- بودجه»

ج- اداره کل آموزش و پرورش بنابه درخواست تعاونی تولیدی چند منظوره فرهنگیان یزد که بعداً به نام دو شرکت آموزشی و مسکن نامگذاری شد برابر با مفاد نامه‌ای به شرح زیر درخواست اعلام «بروکف» یعنی در واقع درخواست مجوز صدور پروانه ساختمانی جهت احداث مجتمع نموده است.

«شماره 35449/ج مورخ 21/9/72- شهرداری محترم ناحیه 2 یزد
احتراماً چون در نظر است از طرف شرکت تعاونی تولیدی چند منظور فرهنگیان یزد در قطعه زمین واگذاری از طرف صفائیه به اداره کل و به شرکت مزبور مبادرت به احداث 3 واحد آموزشی گردد دستور فرمایید نسبت به کارشناسی و اعلام بروکف مورد نیاز اقدام لازم بعمل آید. ضمناً کروکی زمین مدارس به پیوست ارسال می‌گردد. قبلاً از همکاری شما سپاسگزاریم. علی مشاهیری- مدیرکل آموزش و پرورش یزد
گیرندگان رونوشت: جهاد مدرسه‌سازی- شرکت تعاونی چند منظور فرهنگیان یزد جهت اطلاع و پیگیری لازم- دفتر حقوقی»

د- اداره کل آموزش و پرورش استان موضوع را طی نامه‌ای به اطلاع شرکت صفائیه می‌رساند.

«شماره ج/44119 مورخ 16/11/72- مدیرعامل محترم شرکت صفائیه
احتراماً عطف به نامه 503/72- 5/11/72 مبنی بر واریز نمودن مبلغ 000/266/7 ریال، این اداره بدینوسیله تعهد می‌نماید که مبلغ فوق را به آن شرکت پرداخت نماید خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به انتقال زمین مورد نظر به میزان 17260 متر مربع به شرکت تعاونی تولیدی چند منظوره فرهنگیان یزد جهت ساخت آموزشگاه طبق نقشه پیوست و بقیه به نام آموزش و پرورش اقدام شود. علی مشاهیری- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد
گیرندگان رونوشت: شرکت تعاونی چند منظوره فرهنگیان یزد جهت اطلاع واریز نمودن وجه مذکور به شرکت صفائیه با توجه به صورتجلسه تنظیم شده- جهاد مدرسه‌سازی- دفتر حقوقی جهت اطلاع و اقدام لازم.»

ه- اداره کل آموزش و پرورش یزد در پی اقدامات انجام شده براساس نامه شماره ج/44292 مورخ 18/11/72 به شرح زیر درخواست انتقال سند می‌کند.

«انقلاب ما انفجار نور بود. امام خمینی(ره)- شرکت محترم صفائیه
احتراماً پیرو نامه شماره ج/44119- 16/11/72 مبنی بر واگذاری قسمتی از زمین مجتمع رفاهی فرهنگیان واقع در صفائیه به شرکت تعاونی تولید چند منظوره فرهنگیان یزد جهت احداث فضای آموزشی خواهشمند است پس از اینکه از طرف اداره ثبت دو پلاک یکی به نام مجتمع و دیگری به نام شرکت تعیین و مشخص گردید. دستور فرمایید معرفی شرکت به دفتر خانه جهت انتقال سند موکول به معرفی مجدد اداره کل آموزش و پرورش تا طبق مقررات پس از ساخت و ساز فضای آموزشی مبادرت گردد. علی مشاهیری- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد
گیرندگان رونوشت: جهاد مدرسه‌سازی- دفتر حقوقی- شرکت تعاونی چند منظوره فرهنگیان یزد»

و- هیات وزیران جمهوری اسلامی ایران به تاریخ 23/4/1370 در مورد واگذاری زمین به موسسان مدارس غیرانتفاعی مصوب نموده است: «...ماده2- وزارت آموزش و پرورش می‌تواند دارندگان مجوز تأسیس مدارس غیرانتفاعی را به سازمان اوقاف و دستگاه‌های واگذارکننده زمین معرفی نماید. این سازمان‌ها با رعایت غبطه وقف و ضوابط مربوط نسبت به واگذاری زمین به صورت اجاره یا فروش قطعی به دارندگان این‌گونه مجوزها، اقدام می‌نمایند...» (لینک مصوبه)

به خواست پروردگار یکتا و با همت و تلاش موسسان این شرکت‌ و همراهی و همگامی بحق و قانونی مقامات آموزش و پرورش استان و سرمایه‌گذاری و پول حلال سه هزار نفر از سهامداران اولیه به تاریخ پنجم شهریور ماه یک‌هزار و سیصد و هفتاد و چهار سند مجتمع الی‌الابد به عنوان مجتمع آموزشی از طرف شرکت صفائیه یزد به‌نام شرکت تعاونی تولیدی چند منظوره فرهنگیان یزد صادر گردید.

لازم به یادآوری است، موسسان و اعضای هیات‌مدیره و بازرسان این مجموعه که بعضی از آنان به دیار باقی شتافته‌اند و از پروردگار مسألت می‌نماییم تلاش‌ها و زحماتشان مقبول افتد و مورد رحمت و مغفرت الهی قرار بگیرند و بقیه که اینجانب افتخار می‌کند به عنوان همکار در خدمت آنها می‌باشد از پیشکسوتان آموزش و پرورش و از خوش‌نامان این دیار و مورد تأیید و حمایت اکثریت فرهنگیان استان هستند. نکته قابل توجه این‌که شرکت فرهنگیان از سال دوم تأسیس تاکنون سود پرداخت نموده و اعضای هیات‌مدیره این افتخار را به نام خود ثبت کردند که هیچ‌گاه حاضر نشده‌اند درصدی از سود حاصله که قانوناً به آنها تعلق می‌گرفته دریافت نمایند و برابر با حضورشان و امضای دفتر هیات‌مدیره حق‌الزحمه‌ای اندک که گاه کمتر از ده درصد مبلغی که قانوناً حق آنان بوده به آنها پرداخت گردیده است و همین امر پیش‌درآمدی برای تشکیل «طرح علوی» و «طرح معین» در این موسسه گردید و به یقین یکی از رموز ماندگاری شرکت‌ فرهنگیان خواست خداوند کریم، نظر خیر و سرمایه با برکت 4800 سهامدار و نظر خیرخواهانه و درستکاری مدیران آن بوده است.

پروژه 288 واحدی فرهنگیان یزد
درباره واگذاری بیش از بیست هزار مترمربع در خیابان هجرت به شرکت تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد که به 288 نفر از قرار هر مترمربع زمین به بهای سیصد و پنجاه هزار تومان واگذار شده بدون اینکه از آن مبلغ سود و کارمزدی هم دریافت گردد در حالی که پرداخت‌های اولیه بهای زمین از سرمایه شرکت فرهنگیان پرداخت شده، نظر فردی که برای حمایت از خریداران، گروه به راه انداخته و در فضای مجازی هر راست و دروغی را به هم می‌بافد به نامه شماره 2117 مورخ 13/5/97 با عنوان «مقام محترم مدیریت کل آموزش و پرورش استان یزد» جلب می‌نماید که رونوشت آن نیز به روسای محترم ناحیه یک و دو آموزش و پرورش یزد ارسال گردیده است در صورت تمایل می‌تواند به اداره آموزش و پرورش مراجعه و پاسخ را دریافت نماید.

فردی که می‌خواهد حق تضییع شده معلمان را بگیرد و به آنها بدهد و از مدیران سابق و اسبق درخواست شفاف‌سازی دارد آیا تأسف‌آور نیست ساده‌تر از آب خوردن تهمت بزند و به دروغ بنویسد: کسی که مالک بود و نبود آموزش و پرورش می‌باشد مبلغ پنجاه میلیون تومان ناقابل برای حق سکوت و یا راضی نگهداشتن به حساب فلان شخص واریز نموده است؟!! برابر با ضوابط و مقررات زمین‌های پنج پروژه اعم از مشارکتی، خرید یا اجاره دقیقاً برابر با قانون به شرکت واگذار گردیده است و مدیران محترم اداره راه و شهرسازی استان و دیگر مسئولان ذی‌ربط در این مورد در 20 سال اخیر، شرکت مسکن فرهنگیان یزد را که در خیابان عدالت صفائیه مستقر می‌باشد یکی از شرکت‌های موفق و قانون‌مدار می‌دانند. شرکت مسکن جامعه فرهنگیان یزد تاکنون 949 واحد آپارتمان احداث و تحویل سهامداران نموده و اخیراً در حال ساخت 288 واحد می‌باشد.

کلیه وجوه دریافتی از متقاضیان خرید آپارتمان‌ها بصورت علی‌الحساب انجام می‌شود. بدون شک کارشکنی و نامه پراکنی و درج مطالبی غیرواقعی در فضای مجازی نه مدیران شرکت را دلسرد می‌کند و نه می‌تواند خدای ناکرده خللی در امور جاری شرکت ایجاد کند و نه قرارداد تنظیمی قابل تغییر می‌باشد. در حال حاضر بیش از یکصد و هشتاد نفر مجدداً ثبت نام نموده تا اگر یکی از خریداران منصرف شد واحدهای مذکور برابر با تاریخ ثبت‌نام مجددی که صورت گرفته به دیگری واگذار گردد.

در 25 سال اخیر همه ساله ترازنامه شرکت مورد قبول و تأیید کارشناسان ادارات دارایی و تعاون و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و در این چند سال حساب‌های شرکت تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد از طریق حسابرس رسمی بررسی ‌شده و با صراحت اعلام گردیده که هیچ‌گونه تخلف مالی و پول‌شویی در این شرکت انجام نشده است.

از سال 1372 تا 1395 شش نفر از وزرای جمهوری اسلامی ایران در هشت نوبت و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استانداران استان و عده‌ای از معاونان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و تعاون و کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و پروژه‌های ساختمانی بازدید و طی مرقومه‌هایی عملکرد مدیران شرکت را ستوده‌اند و تاکنون چندین‌بار تعاونی آموزشی و تعاونی مسکن به عنوان تعاونی‌های برتر استان معرفی شده است.

این مجتمع از معدود موسسات آموزشی است که به هیچ‌وجه به جز شهریه مصوب مبلغی از اولیای دانش‌آموزان دریافت نمی‌کند بلکه زمینه‌هایی پایه‌گذاری شده که همه ساله تعدادی از دانش‌آموزان از تخفیف شهریه تا صددرصد بهره‌مند می‌شوند و به عده زیادی دانش‌آموز مدارس دولتی نیز کمک و مساعدت می‌گردد و همه را از لطف پروردگار می‌دانند و بر سر در تمام مجتمع‌های مسکونی و آموزشی احداث شده آیه شریفه «هذا مْن فَضْلِ رَبِّی» نقش بسته است. چگونه می‌توانیم آن‌گونه که شایسته است شکر الهی را به جا آوریم که هنوز مراحل تأسیس موسسه خیریه حضرت مجتبی(ع) به اتمام نرسیده افرادی کمک می‌کنند و در این یکی دو ماه زمینه آزادی چند زندانی فراهم و هزینه عمل جراحی و درمان عده‌ای از دانش‌آموزان و خانواده‌هایی پرداخت گردیده است.

مدعی شفاف‌سازی چگونه سلطان‌زاده را معرفی می‌کند؟
عموم خوانندگان این مقاله چه به عنوان موافق یا مخالف برابر با آنچه که اخلاق، دین، ایمان، تربیت اسلامی و قداست فرهنگی حکم می‌کند با خواندن مطالب زیر چه قضاوتی خواهند داشت؟ و آیا نویسنده آن فضای مجازی و احیاناً حامیانش را دلسوز فرهنگ این جامعه می‌دانند؟ آیا اگر آن مدعی شفاف‌سازی به خواست غیرمنطقی خود نرسیده و می‌خواهد این‌گونه خدای ناکرده با بازی کردن با حیثیت و آبروی دیگران عقده دل خالی کند، همانند کسی نیست که حاضر است به خاطر «یک دستمال قیصریه را به آتش بکشد؟»

راستی برابر چه مدرک و یا حکم کدام یک از مراجع قانونی و ذی‌صلاح چنین مطالبی را درباره اینجانب به رشته تحریر درآورده است؟ در این‌جا سعی خواهد شد از ذکر مطالب کذبی که درباره اکثریت مدیران محترم سابق و اسبق آموزش و پرورش استان و یا مسئولان شاغل و بازنشسته در این شهر در فضای مجازی نوشته خودداری و تنها به چند قسمت از نکاتی که تلویحاً و تصریحاً اینجانب را مورد توهین و افترا قرار داده است درج گردد:

«آقای سلطان‌زاده در جلسات شورای آموزش و پرورش استان دو روز پیش اعلام کردند از 16هزار متر زمینی که به شرکت فرهنگ‌سازان!! واگذار کرده است نه مترش به من و خانمم رسیده است. میخوام اینجا به آقای سلطان‌زاده بگم این زمین متعلق به همه معلمان بوده است از این 16000متر، چند مترش متعلق به من و خانمم و دیگر همکاران در سطح استان است؟»

«هرجا دیدید مدیری در زمان مدیریتش داره داد منافع مجموعه‌ای را میزند و بعد بازنشستگیش می‌ره تو همان مجموعه مشغول میشه. به آن مکان، به آن فرد شک کنید. چند نفر باور میکنید وقتی مدیری میگه من برای رضای خدا رفتم عضو هیئت‌مدیره‌ای شدم و منافع ندارم؟»

و خطاب به مدیرکل فعلی اداره کل آموزش و پرورش می‌نویسد: «آقای مدیرکل- اگر تعدادی از معلمان شرکت تعاونی مثل شرکت تعاونی مسکن و آموزشی فرهنگیان تشکیل بدهند حاضرید 16000متر زمین آموزش و پرورش را در بهترین نقطه یزد جهت ساخت آموزشگاه بهشون واگذار کنید؟... ماهم قول می‌دیم بعد از بازنشستگی شما را رییس هیئت‌مدیره شرکت خودمان کنیم. اگر موافقید شرکت تعاونی با همین اعضای گروه تشکیل می‌دیم و کارو شروع می‌کنیم»

نویسنده این سطور بجا و صحیح نمی‌داند درباره عملکرد و فعالیت‌های خویش مطلبی بنویسد اما ناگزیر می‌باشد به اطلاع آقایی که با این روش بسیار زشت و زننده می‌خواهد شفاف‌سازی کند به مواردی به شرح زیر اشاره نماید و وضعیت فعلی کاری خود را نیز مختصراً توضیح دهد.

سابقه کاری حقیر در سال‌های قبل از انقلاب در کتاب‌های مرجع و معتبری که پیرامون انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمده درج گردیده خلاصه کلام این‌که در استان یزد در دوران مبارزه با رژیم سابق در کنار شهید محراب آیت‌ا... صدوقی و شادروان آیت‌ا... روح‌ا... خاتمی یکی از 29 نفری بودم که براساس گزارش ساواک یزد به تهران تحصن‌ها و اعتصابات و به اصطلاح عملیات ضد ملی و میهنی را رهبری می‌کرده‌اند براساس مدارک موجود با همکاری و همگامی چند نفر از فرهنگیان «جامعه معلمان یزد» تأسیس و راه‌اندازی شد که تمام اعتصابات و تحصن‌ها و تعطیلی و یا فعالیت آموزشی در آموزشگاه‌ها را به دستور سومین شهید محراب اداره و هدایت می‌کرد گرچه خود را مدیون فداکاری ایثارگران و رزمندگان و آزادگان و خانواده‌های معظم شاهد می‌دانم که با ایثار و مقاومت امنیت و آزادی را برای مردم متدین و وطن‌دوست این مرزوبوم به ارمغان آوردند.

در دوران دو ساله خدمت در کمیته یزد و دوران مدیرکلی در یزد و سیستان و بلوچستان و نمایندگی تام‌الاختیار و مشاور شهید گرانقدر محمد علی رجایی دربرابر ساعتها حضور در اداره اضافه کار دریافت ننموده و وجه آب و برق و تلفن خانه سازمانی را نیز شخصاً پرداخت می‌نمودم. در دوران 25 سال خدمت در شرکت‌های فرهنگیان بطور متوسط هر سال کمتر از شش، هفت روز از مرخصی استحقاقی استفاده کردم در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل به خواست و میل خود و با طیب خاطر در محل کار حاضر می‌شوم و به انجام وظیفه می‌پردازم و افتخار می‌کنم در خدمت همکاران فرهنگی هستم.

به آقای محترمی که نگران است چه موقع بازنشست خواهم شد یا چرا بازنشسته نمی‌شوم باید اعلام نمایم در سال 1374 بعد از سی‌وپنج سال معلمی و کار اجرایی در سمت مدرس تربیت معلم شهید پاک‌نژاد یزد بازنشست شده‌ام و تا روزی که اراده پروردگار متعال قرار بگیرد و سهامداران محترم در مجامع عمومی به حقیر رأی بدهند و بتوانم انجام وظیفه نمایم به فعالیت خود ادامه خواهم داد.

گرچه عده‌ای پیشنهاد دادند بصورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت در شرکت و موسسات اقتصادی آنها استخدام شوم و تا سه برابر حقوق شرکت فرهنگیان دریافت نمایم اما به خاطر اعتمادی که هزاران نفر از معلمان عزیز یزد و اعضای خانواده آنان به فراخوان این حقیر نموده و به درخواستم آری گفته بودند در حالی که هنوز نمی‌دانستند سرنوشت شرکت چه خواهد شد؟ درخواست دیگران را قبول نکردم.

با افتخار اعلام می‌کنم در 40 سال بعد از انقلاب اسلامی خود و تمام افراد تحت تکفلم یک مترمربع زمین، ماشین، موتور، دوچرخه و... از دولت نگرفته‌ایم و از هیچ رانتی استفاده نکرده‌ایم با وجود این‌که گردش کاری شرکت‌هایی که مسئولیت اداره آن را به عهده دارم سالیانه میلیاردها تومان است کمترین مبلغ به عنوان وام با کارمزد و یا به صورت قرض‌الحسنه دریافت نکرده‌ام اتاق کارم را همگان دیده‌اند، تا امروز راننده شخصی و منشی و تلفن‌چی ندارم، چه بسیار روسای بانک‌هایی که حساب‌های شرکت در آن بانک‌ها است می‌آیند و می‌روند آنها را نمی‌بینم.

در سال‌های گذشته مدیرکل وقت ارشاد در جمع اصحاب رسانه و نمایندگی خبرگزاری‌ها گفت دو سه نفر از شما حاضران آمده‌اند و موضوعاتی پیرامون مسائل جراید و مدیران مطبوعات با من در میان گذاشته‌اند. نوبت سؤال که به نگارنده این سطور رسید خطاب به مدیرکل اسبق گفتم: بیان شما بدین طریق بود که بسیاری از حاضران، همکاران خود را خبر بیار و یا خدای ناکرده جاسوس یکدیگر می‌دانند و جناب مدیرکل! بنده از آن دو سه نفری که شما گفتید نبودم اکنون آن روش نظیر رفتار غیراصولی همان فرد و صحه گذشتگان بر نوشته‌های او می‌باشد که به خیال خود می‌خواهند شفاف‌سازی کنند مدعی مذکور بطور مثال می‌نویسد: «یکی از مدیران سابق در تالار فرهنگیان میلیون‌ها تومان یا دیگری از امکانات کلینیک فرهنگیان مبالغی به نفع خود سوءاستفاده کرده است.»

آیا آن عده از مدیران آموزش و پرورش از جمله اینجانب که سال‌ها است برای معالجه و مداوا به کلینیک فرهنگیان یزد مراجعه نکرده و برای ازدواج فرزندانشان هم یا برای صرف شام و ناهار کسی را دعوت نکرده یا در تالار فرهنگیان مراسمی برپا ننموده‌اند بعد از نوشته آن فرد ناآگاه که تلویحاً همه را مورد اتهام قرار داده، چگونه باید از خود دفاع کنند؟ تکلیف آنان که اینگونه خبرها را می‌خوانند و جواب آن را نمی‌بینند چیست؟


تذکری به مسئولان محترم اداره کل آموزش و پرورش یزد
آیا وظیفه مسئولان محترم اداره کل آموزش و پرورش یزد این نیست که دقیقاً بر آنچه در یکسال اخیر بر مدعی شفاف‌سازی گذشته و شاهد دخالت‌های نابجای بعضی از مقامات عالی سابق استانداری یزد در زمینه به کار گماردن وی در سمت فعلی بوده‌اند وی را به آن اداره دعوت کنند، محترمانه و دوستانه به او مشاوره بدهند، ارائه طریق نمایند و بگویند راه شفاف‌سازی چیست؟

و یادآوری نمایند هر‌گاه نمی‌تواند منطقی پاسخ یکی از پیام‌دهندگان را بدهد عصبانی نشود عنان قلم را از دست ندهد، در نوشته‌ها ادب را رعایت نماید و طی چند خط علیه هفت نفر از مدیران کل سابق و اسبق ادعاهای پوچ و زننده مطرح ننماید.

به یقین هر شهروندی اعم از امیر و مامور،‌ حاکم و محکوم، خادم و مخدوم، غنی و فقیر، رئیس و مرئوس، ارباب و رعیت،‌ استاد و دانشجو، معلم و دانش‌آموز، عالم و متعلم،‌ فقیه و طلبه،‌ مکلا و معمم ادعایی درباره عملکرد هریک از مدیران، کارگزاران، حاکمان، نمایندگان و مسئولان دارد می‌تواند از راه‌های صحیح و قانونی اقدام و پیگیری‌های لازم را تا حصول نتیجه به عمل آورد.

کلام آخر این‌که به این منظور متن حاضر تهیه و منتشر می‌گردد تا سهامداران محترم شرکت فرهنگیان یزد بدانند دقیقاً در واگذاری زمین برای احداث مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) رعایت تمام موارد قانونی شده است و مردم بدانند اگر فردی دانسته یا ندانسته، خواسته یا ناخواسته بصورت حضوری یا تلفنی هنگام مذاکره یا مصاحبه به مدعی شفاف‌سازی گفته باشد در 25 سال پیش واگذاری زمین به شرکت فرهنگیان برای ساخت آموزشگاه قانونی نبوده است به‌طور قطع انصاف حکم می‌کرد حتی اگر اطلاع از کم و کیف کار هم نداشت اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد و به این موضوع از ریشه باطل و غیرواقعی دامن نمی‌زد. بنابراین حال که با توضیحات فوق و ارائه مدارک متقن و مندرج در این مقاله به اشتباه خود پی می‌برد باید به نحو مقتضی برای جبران مافات جداً تلاش و کوشش کند و اگر چنان بوده و آن‌گونه گفته است قانوناً و شرعاً موظف می‌باشد حداقل در همان فضای مجازی اشتباه خود را اصلاح کند به امید آن روز.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا