یزدفردا:درپی استعفاء و پذیرش استعفای دکتر جمالی نژاد شهردار سابق یزد بحث انتخاب سرپرست داغ شد که با 11رای شورا مهندس سید علی مشتاقیون به عنوان سرپرست انتخاب تا شورای شهر بتواند با فراغ بال در انتخاب شهردار جدید یزد گام بردارد .

 

پس از انتخاب  مهندس مجتبی  فرهمند چندماهی طول کشید تا وزارت کشور  با صدور ابلاغ وی مخالفت کند و با  توجه به قانون جدید انتخاب شهرداران کشور  شورا ی شهر یزد با نامزد کردن مشتاقیون و زینی وند برسی طرح های آنها را آغاز کرد .
در دو جلسه قبل مهندس مشتاقیون  برنامه و طرح های خود را ارائه داد و قرار بر این شد تا دکتر زینی وند هم در چند روز آینده برنامه خود را اعلام کند که امروز مهندس سفید از قطعی شدن عدم حضور زینی وند در چند روز قبل خبر داد و گزینه نهایی  گروه اصلاح طلب شورا را مهندس سید حسینی اعلام نمود و  با اعلام اینکه ایشان سرما خورده اند  و نتوانستند در جلسه شرکت کنند خواستار اعلام نظر شورا  برای رای گیری بدون ارائه برنامه و حضور ایشان تصمیم بگیرد .
و نهایت با رای گیری مهندس سید حسینی با 6رای موافق به عنوان  شهردار یزد انتخاب و  به وزارت کشور معرفی خواهد شد .

سيد محمد رضا سید حسینی

سیدمحمد رضا سید  حسینی همشهری یزدی که خیلی ها او را میهمان استان می دانستند  که بعدا وزارت کشور رسما باورا ومی استان تلقی کرد و پس از نافرجامی استان در انتخاب او به عنوان استان و در جهت آزاد گذاشتن استاندار منتخب بی صدا؛ آرام و با منش بزرگوارانه عطای پست ها را بوسید و به لقایش بخشید .

سيد محمد رضا سید حسینی دارای مدرک تحصيلي لیسانس راه و ساختمان می باشد.

او در کارنامه خود

مدیریت  پروژه تقاطع غیر همسطح خیابان رباط اصفهان،

رئیس کارگاه پل کاوه اصفهان،

مأمور پیگیری های ویژه شهردار یزد،

مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح پل قدس یزد،

رئیس هیئت مدیره کشتارگاه صنعتی یزد در زمان ساخت،

مدیرعامل سازمان بهسازی نوسازی شهر یزد،

مدیر سازمان ایرانگردی جهانگردی استان یزد،

رئیس هیئت مدیره شرکت صفائیه در زمان ساخت فاز توسعه

رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری استان یزد

رئیس پایگاه پژوهشی استان اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد


از مهمترین اتفاقات رخ داده در زمان مدیریت وی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان

احیا باغ تاریخی طوبی و تبدیل به پارک ویژه بانوان،

تبدیل و تغییر کاربری بناهای تاریخی به هتل و سایر امور گردشگری،

احیا مجموعه تاریخی امیر چقماق، ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست آثار ملی،

احداث 2000 تخت هتلی در خانه های تاریخی،

تبدیل باغهای تاریخی مشیر الممالک و دولت آباد به هتل و مکانهای مهم گردشگری کشور،

تبدیل اولین کاروانسرای مدور کشور به هتل به طوری که به صورت الگوی کشوری در آمده ( زین الدین)،

نورپردازی بناهای تاریخی کشور برای اولین بار در کشور و افزایش ماندگاری گردشگر،

حمایت از بخش خصوصی به نحوی که در تمام پروژه های سازمان بخش خصوصی مشارکت داشته باشد،

اعلان سال 84 به عنوان سال خوش آمد گویی به یزد و آمادگی و اختصاص اعتبارات تمام دستگاه های اجرائی در جهت معرفی استان و آماده سازی پذیرش گردشگران، شرکت گسترده در نمایشگاه های معتبر خارجی با مشارکت بخش خصوصی

سازماندهی بازار تاریخی یزد

مهمترین اثر تلاش ها

ثبت بافت تاریخی یزد و جهانی شدن یزد که در زمان حضور در میراث شروع شد و با حمایت جدی در زمان معاونت امور عمرانی استاندار به سرانجام رسید

واما سید حسینی چه ویژگی هایی دارد

مهندس سید حسینی را همه رک و کمی  تا قسمتی جدی و تند می دانند سالهاست که اورا میشناسیم و با خلق و خویش که گاه به ذائقه هایمان تند می آید آشناییم هرچند خیلی وقتها همان خلق و خوهایی که اکثرا به جا تند شده بود بعدها برایمان خوب بود .

کسانی که طرفدار حضور سید حسینی در شهرداری هستند معتقدند حضور وی در شهرداری قطعا در رشد شهر بی آب یزد که حالا هم جهانی شده موثر است و می تواند با شناخت کافی از بافت تاریخی یزد قدم های مثبتی در جهت توسعه صنعت گردشگری بردارد و این همان نسخه ای بود ،که در ابتدای دوره پنجم شورا باید پیچیده می شد، که متاسفانه شورا پس از انتخاب جمالی نژاد به سراغ او آمد

او که با عنایت به اطلاع از پشت پرده انتخاب شورا به احترام مردم شهر یزد دیر وقت به شورا  آمد و برنامه ارائه داد و شورا و انتخابش را به خدا سپرد .

موافقین انتخاب وی اورا یزدی می دانند هرچند لهجه اش اصفهانی است و معتقدند شهرداران و مسئولین بومی در یزد موفق تر بوده اند به جز استثناهایی که بسیار کم هستند.و علاوه بربومی بودن آشنا بودن با محیط شهرداری است که می تواند در موفقیت وی کمک کند .

مخالفین سید حسینی نیز معتقدند سید حسینی با توجه به اکثریت اصلاح طلب شورا قرار است تنها مجری اوامر حتی خلاف مصالح شهر شورای آنان  باشد و هیچ دفاعی از حق و حقوق شهر نکند و علاوه بر اینها باعث سیطره رفقای اصلاح طلب خود بر شهرداری شود و با عنایت به اینکه شهرداری مجموعه خدماتی است نمی تواند سیاسی کاری را تحمل کند و در نتیجه به سطح خدمات ارائه شده به شهروندان تاثیر بگذارد.

اما موافقین وی در برابر این اعتقادات ویژگی های شخصیتی او را و عملکردش را نافی این نظریه می دانندمعتقدند   کسانی که از نزدیک با سید کار کرده باشند از کمکهای شخصیش به مراجعین و دل مهربانیهای پنهانش خبر دارند و البته او با رفقای هم جناحیش خوب و با مرام است تا جایی که ارزشهای اصلی را نخواهند زیر پا بگذارند .
و آنقدر شهامت داشت که اگربه تشخیص رسید یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد عزل فرماندار متخلف را بدهد  تا درس عبرتی باشد برای  دیگران .

و اما پرسنل شهرداری قدیمی های شهرداری  که در زمان حضور وی در أمور پیگیری های ویژه شهردار یزد با او کار کرده اند با روحیات و عملکردش آشنا و کارکنان شهرداری هم در زمان معاونت عمرانی با او و کارهایش آشنایی کامل دارند .

پرسنل شهرداری در نهایت از شهردار منتخب شورا استقبال می کنند و بیشتر از همه روی استقلال شهردار و اینکه خود تصمیم گیرنده باشد مصرند و شخصیت سید حسینی تا کنون اینگونه بوده و امیدوارند با همت او بتوانند پس از سه سال مدیریت او بر شهرداری بر عزت شهرداری افزوده شود چون بر این اعتقادند عزت شهرداری یعنی عزت کارکنان در بین مردم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا