پاسخ و توضیحات روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد به به مطلب " جناب نمازی عزیز، اگر به خاطر ریش سفیدان و پادر میانی همکاران شوق می خواهید گذشت کنید ،قطعا نکنید !!!"

یزدفردا :در پی انتشار مطلب "به بهانه شکایت نمازی مدیرکل دارایی استان از محمد رضا شوق/جناب نمازی عزیز ،اگر به خاطر ریش سفیدان و پادر میانی همکاران شوق می خواهید گذشت کنید ،قطعا نکنید !!! به قلم سردبیر یزدفردا در این پایگاه ، روابط عمومی محترم اداره کل اقتصادی و دارایی استان یزد با ارسال یادداشتی  به یزدفردا توضیحاتی را ارائه دادند که ضمن تشکر ازآن روابط عمومی محترم که ضمن توجه به مطالب منتشره در اسرع وقت واکنش نشان دادند عینا مطلب ارسالی را بدون هیچ دخل و تصرفی منتشر می کنیم :

جناب آقای جلالی

مدیر محترم پایگاه خبری یزفردا

با سلام و احترام

 در توضیح مطلبی که تحت عنوان " جناب نمازی عزیز، اگر به خاطر ریش سفیدان و پادر میانی همکاران شوق می خواهید گذشت کنید ،قطعا نکنید !!!" که در تاریخ 9/12/97 در آن  پایگاه خبری منتشر گردید  لازم است نکات و توضیحاتی را برای جنابعالی ، تنویر افکار عمومی و مخاطبان آن  پایگاه خبری به اطلاع برسانم. لذا  خواهشمند است دستور فرمائید در آن  پایگاه خبری منتشرشود.

1- ابتدا لازم می دانم از تلاش ها و خدمات جنابعالی و تمامی همکاران محترم یزفردا و همچنین مدیران و خبرنگاران محترم سایر رسانه ها و مطبوعات محلی و نمایندگان رسانه های کشوری در استان تقدیر و تشکر نمایم که همیشه یار، مددکار و در کنار اداره کل امور اقتصادی و دارایی بوده اند و انتقادات و پیشنهادات آنها رهگشا، راهنما و و چراغ راه ما بوده و خواهدبود.

2-  به استحضار می رساند بحمدالله، مدیر کل محترم امور اقتصادی و دارایی استان یزد فردی رسانه ای، اهل قلم ، صاحب نظر و منتقدی دلسوزبوده و خدمات ایشان را کسانی می دانند که در بطن کار بوده و با ایشان کار کرده اند و هیچگاه معتقد به شکایت از رسانه هایی که دلسوزانه کار می کنند و انتقادات سازنده و اثرگذار دارند نیستند.

3- اما در خصوص شکایت از آقای شوق الشعراء به استحضار می رساند این اقدام بعد از انتشار چندین مطلب خارج از عرف و اخلاق حرفه ای و رسانه ای و بعد از ورود به حوزه مسایل شخصی، توهین و هتک حیثیت و پس از چندین بار گذشت ، صبوری، سعه صدر و  تذکرات محترمانه صورت گرفت .

4-  همانگونه که اطلاع دارید اداره کل امور اقتصای و دارایی استان یزد تلاشها و فعالیت های گسترده و مستمری در حوزه های مختلف اقتصادی، خزانه داری و نظارت مالی داشته و مستندات آن نیز وجود دارد. ساماندهی امور مالی و ذیحسابی، فراهم کردن زمینه جذب و جلب سرمایه گذاری در استان و تسهیل و تسریع در امور مرتبط با ارباب رجوع از شاخص ها و اقدامات برتر این اداره کل بوده وكسب رتبه هاى برتردر ارزيابي هاى صورت گرفته استانى وكشورى گواه اين مطلب مى باشد. انتظار این بود  در کنار آنچه را که کانال " توفان" تحت عنوان انتقاد مطرح می کند و طی سالهای اخیر نیز موارد متعددی از آن تکرار شده ، چند مورد از خبرها و گزارش فعالیت های این مجموعه را که از جمله وظایف و رسالت رسانه ها است نیز منتشرمى نمود؛  اما متاسفانه چیزی جزء انتشار مطالب ناصواب و نادرست و گاهی همراه با تخریب، توهین و هتک حیثیت به مجموعه، مسئولان و کارکنان آن چیز دیگری در آن کانال مشاهده نشد.

5-بدیهی است که هیچ کس انتقاد سازنده و اثر گذار را نفی نمی کند و باید فضای نقد برای رسانه ها فراهم باشد؛ اما این فضا باید در مسیر صحیح، اصولی و منطقی قرار گرفته وبه شکستن حرمت ها و حریم ها منجرنشود.

6- رسالت رسانه ها انتقاد سازنده و اثر گذار و نه مخرب، بیان واقعیت ها، توجه به مشکلات جامعه و بیان دیدگاههای کارشناسی می باشد.متاسفانه کانال توفان با طرح موضوعات كوچك به  بزرگ نمایی و به اصطلاح شانتاژ خبری علیه اداره کل و مدیر آن پرداخت. در حالیکه که می بینیم اگر رسانه ای بخواهد رسالت خود را به خوبی انجام دهد صرفا به یک موضوع و جزئیات آن ورود نمی کنند و برای حل شدن سایر مشکلات جامعه نیز دغدغه و نگرانی ازخود نشان مى دهد.

7- مطالب منتشره در کانال توفان عمدتا در چارچوب اصول حرفه ای و اخلاق رسانه ای نبود که بتوان آن را انتقاد سازنده نامید. مطالبی نامعتبری بود که یک طرفه، غیرمنصفانه و ناعادلانه منتشر می شد. بعضا مطالب آن شان و جایگاه مدیر، کارکنان و دستگاه را زیر سوال می برد و خدمات آنها را نادیده می گرفت.

8-  مدیر محترم کانال توفان در مراحل رسیدگی به پرونده نیز گاها مطالبی را منتشر می کرد که از دیدگاه رسانه ای لزومی به انتشار آن نبود و مسایل جزعی و موضوعات شخصی را طرح می کرد و نمونه های آن نیز بعد از قطعی شدن محکومیت ایشان در دادگاه  در تاریخ 8/12/97 نیز منتشر کرده است که جنابعالی هم در پایان مطلب خود آورده اید.

9- معمولا رسانه ها و مطبوعات در بیان انتقاد جانب انصاف را رعایت می کنند و مطالب را یک طرفه و جانبدارانه منتشر نمی کنند، انتقادات با در نظر گرفتن همه جوانب امر بیان می شود، نقاط ضعف را در کنار نقاط قوت بیان می کنند، برای حل مشکل، دلسوزانه راهکار و پیشنهاد می دهند که این مسایل در مطالب آقای شوق دیده نشد. 

10- علی رغم همه این هجمه ها با وساطت بزرگان و برخی مدیران و اصحاب رسانه ها از جمله جنابعالی و بزرگواری و سعه صدر جناب آقای نمازی تلاش شد تا قضیه به نحوی مناسب فیصله یابد و ما آمادگی خود را اعلام کردیم؛ اما تلاشی از سوی طرف مقابل صورت نگرفت.

11- از جنابعالی و دیگر رسانه های دلسوز و متعهد انتظار داریم به جای حمایت های بی برو و برگشت صنفی، قدری هم جانب انصاف را رعایت  و حقوق قانونی مدیر کل محترم امور اقتصادی و دارایی را نادیده نگیرید هر چند که نیت  ایشان مبنی بر گذشت از حق قانونی خود است. اما بی جهت و بدون اطلاع  از جریانات پیش آمده دست کسی را فشردن که قدم اولیه را برای حل موضوع بر نمی دارد به نظر می رسد كارشايسته اى نباشد.

11 - اینکه فرمودید شکایت مدیر کل وقت فرهنگ و ارشاد از آقای شوق در تاریخ ثبت شد باید به عرض برسانم که در این پرونده باید مراحل و سیاه نمایی که از جانب کانال توفان علیه آقای نمازی صورت گرفته ثبت شود نه اقدام قانونى بعمل آمده بعدازبارها مذاكره بى نتيجه.

12-  همانطور که خودتان فرمودید تنها املای نانوشته غلط ندارد!! بر همین اساس اگر مطالب یک سال گذشته کانال مذكوردر خصوص این اداره کل را مرور نمائید درخواهید یافت که یک درصد خطای کانال توفان به بیش از 90 درصد رسیده ، اما اگر بخواهیم به املای آقای نمازی نگاهی بیندازیم همانطور که عرض شد در مدت چند سال مدیریت ایشان اتفاقات خوبی در بخش های اقتصادی ، خزانه داری و نظارت مالی رقم خورد و شاید احتمال یک درصد خطای طبیعی به نحو دیگری منعکس و بزرگنمایی شده باشد.

13- در خصوص این بخش از مطلب شما که نوشتید " جناب محمد رضا شوق الشعرا مردخوب و خوش قلم شهرما" باید به عرض برسانم انتشار این مطلب که حمایت کامل از كسى است كه محكوميت قطعى اوصادرشده، در این برهه که همه باید دلسوزانه تلاش کنیم تا موضوع ختم به خیر شود به نظرصحیح نمى آيد.

14- ذکر این نکته ضروری است که ما قضایا آقای شوق الشعراء را جدای از مباحث رسانه ای می دانیم و به حقوق و رسالت کار رسانه ها و مطبوعات که در چارچوب قانون  کار می کنند کاملا واقفیم، به همه آنها احترام می گذاریم و دست همه آنها را  بوسیده و به گرمى می فشاریم.

15- ضمن تشکر مجدد از تلاش ها و خدمات بی شائبه شما و تمامی همکاران رسانه ای به استحضار می رساند در عین حال آمادگی خود را برای حل و فصل موضوع از طریق گفت و گو و مصالحه اعلام می داریم منوط به اینکه زمینه مناسب فراهم شده و افرادی به موضوع دامن نزنند وبه کمک بیایند.

                                                                                    

     روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا