با حضور معاونین و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان یزد ورکشاپ اموزشی مشارکت جوامع و مسئولیت پذیری به میزبانی هلال احمر بافق برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر غنی زاده معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان یزد هدف از برگزاری این کارگاه را معرفی اصولی مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی در کمک به آسیب دیدگان در حوادث عنوان کرد.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان یزد که مدرس این کارگاه آموزشی بود در ادامه بیان داشت :  مشارکت جوامع به برنامه ریزی با کیفیت تر منتهی خواهد شد و به کاهش آسیب پذیری و ایجاد جوامع تاب آور تر و ایمن تر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این که در شتاب زدگی برای ارائه کمک ها در سوانح، ظرفیت جوامع محلی و افراد تحت تاثیر نادیده گرفته می شود تصریح کرد: رویکرد مشارکتی بخش مهمی از برنامه ها و عملیات های امدادرسانی را شامل می شود، بنابراین لازم است با به کارگیری برنامه های پایدار و اجتماع محور، جوامعی با تاب آوری بیشتر، احساس مسئولیت جدی تر در مقابل جامعه و ارتقاء سطح اعتماد در جامعه به وجود آید.

 این کارگاه بمدت یک روز و با حضور معاونین و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان یزد به میزبانی جمعیت هلال احمر بافق برگزار شد 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا