معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با بیان اینکه جامعه نخبگان نقش به سزایی در جریان سازی جامعه دارند، بر ضرورت گفتمان سازی نخبگان بر مبنای نیازهای استان و کشور تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه یکم اسفندماه نشست شورای علمی نخبگان استان به ریاست "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و با حضور اعضای شورا در استانداری یزد برگزار شد.
‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست ساختار شورای علمی بنیاد نخبگان استان را ساختاری سیاست‌گذار و گفتمان ساز دانست و گفت: جامعه نخبگان نقش به سزایی در تولید علم، دانش و جریان سازی جامعه دار‌د و می‌تواند جزو گروه های مرجع مردم باشد.
 "علی زینی وند" بر ضرورت گفتمان سازی نخبگان بر مبنای نیازهای روز استان و کشور تاکید کرد و ادامه داد: ریاست محترم جمهور با انتخاب فردی توانمند و آگاه به مسائل روز دنیا و کشور و جایگاه دادن به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشان داده که ا‌همیت ویژه ای برای این حوزه قائل است.
وی افزود: مدیریت ارشد استان ‌نیز تلاش دارد تا به واسطه توجه به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها مشکل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را رفع کند و برای تحقق این مهم اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.
زینی وند در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور، نخبگان می‌توانند الگوساز، اعتمادساز و جریان‌ساز باشند و لازم است در این مقطع از زمان امکانات رسمی کشور بیش از گذشته در اختیار جامعه علمی کشور قرار گیرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا