«محمدعلی طالبی» با تاکید بر حمایت دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استان از زنان کارآفرین و تسهیلگری در مسیر رونق مشاغل خانگی بیان کرد: بیش از هر زمان دیگری به نقش موثر زنان در توسعه اقتصادی نیاز داریم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادي و اشتغال با رويكرد اقتصاد مقاومتي و با حضور «محمدعلي طالبي» استاندار يزد،«علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار،« فاطمه دانش يزدي» مديركل دفتر امور  بانوان و خانواده استانداري یزد ،جمعي از مسئولان اين حوزه و بانوان فعال اقتصادی در سالن كوثر برگزار شد.
استاندار یزد گفت:پیرامون موضوع نقش زنان در توسعه به ویژه عرصه های اقتصادی یکی از صاحبنظران مطرح دنیا دلایل اصلی پیشرفت کشور ژاپن را نقش آفرینی زنان مطرح  و از سوی دیگر با تحلیلی نسبت به وضعیت خاورمیانه علت توسعه نیافتگی این منطقه را فراهم نبودن بسترهای فرهنگی برای کار و تلاش از سوی بانوان بیان می کند.
«محمدعلی طالبی» با اشاره به نقش موثر زنان در توسعه افزود: مشکلات فرهنگی که برای ایفای نقش زنان در کشور وجود داشت به برکت انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ورود زنان به صحنه های مختلف حل شده است؛گرچه هم چنان دغدغه هایی وجود دارد اما فضای مناسبی ایجاد شده  و بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش موثر زنان درتوسعه اقتصادی هستیم.
طالبی خاطرنشان کرد:رویکرد اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه به ظرفیت های داخلی که زنان به شکل موثرتری می توانند در این عرصه نقش آفرینی کنند از یک سو و تشکیل سهم بالایی از نیروی جویای کار در شرایط فعلی توسط زنان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی؛ فراهم کردن فرصت و زمینه نقش آفرینی بیشتر زنان در اقتصاد استان را موضوعی دارای اهمیت نشان می دهد.
وی اظهار داشت:از مسئولان اقتصادی و دستگاه های اجرایی استان می خواهم حمایت از کارآفرینان و زنان فعال در عرصه های اقتصادی به ویژه مشاغل خانگی را در دستور کار  قرار داده و تسهیل شرایط نقش آفرینی بانوان در حوزه اقتصاد و تولید ثروت را یکی از اولویت های اصلی خود بدانند.
عالی ترین مقام اجرایی استان بیان کرد:در بخش خصوصی استان نیز توجه خوبی به این موضوع شکل گرفته است و اهتمام مشترکی نسبت به ایفای نقش زنان در بخش های مختلف به وجود آمده که امیدواریم ماحصل این همگرایی حضور موثرتر کارآفرینان زن را در شاخه های مختلف فراهم آورد.
طالبی در پایان گفت: باید کمک کنیم زنان ما بتوانند ظرفیت و توانمندی بالای خود را در  همه مسائل از جمله عرصه های مدیریتی،اقتصادی و  خانواده به کارگیرند و روز به روز شکوفایی هر چه بیشتر این توانمندی ها را در مسیر توسعه کشور به ویژه در بخش های مختلف استان مستعد یزد شاهد باشیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا