«محمدعلي طالبي» بر جهت گيري اقتصادي استان يزد در محور ميراث فرهنگي،گردشگري و توسعه صنايع دانش بنيان تاكيد و بازيابي سرمايه هاي انساني را ضروري دانست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،استاندار يزد در مراسم افتتاح اولين نمايندگي استاني يونسكو در كشور و شهر ميراث جهاني يزد كه با حضور دبيركل كميسيون ملي يونسكو- ايران برگزار شد، از تلاش شوراي اسلامي شهر يزد و موثرين اين جريان قدرداني كرد.
طالبي اظهار داشت:استان يزد از ظرفيت هاي بسيار فراواني در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي برخوردار است كه در چارچوب ماموريت هاي سازمان بين المللي يونسكو قرار دارد و ثبت بافت تاريخي يزد به عنوان ميراث جهاني نيز نمودي از اين ظرفيت هاي بسيار خوب مي باشد.
استاندار يزد افزود: اميدواريم اتفاقاتي از اين جنس مشوق هاي بسيار خوبي براي شهرستان ها و گروه هاي فرهنگي باشد تا در این راستا بازنمايي ظرفيت هاي مختلف تحقق يابد.
وي خاطرنشان كرد: پس از ثبت جهاني بافت تاريخي يزد تحرك بسيار خوبي در سطح استان نسبت به ثبت آثار تاريخي در حال جريان است و از سوي ديگر  نخبگان و سرمايه انساني بسياری در بخش هاي مختلف به ويژه سرمايه هاي نمادين با تاثير ملي و بين المللي وجود دارند که نیازمند توجه می باشد.
«محمد علي طالبي » در ادامه گفت:معتقدیم تاكنون از اين سرمايه ها به خوبي استفاده نشده است و ما امروز مي بايست به جاي اتكا به صنعت، بر  اقتصاد محور بودن ميراث فرهنگي و گردشگري متمركز بودیم  و بر این اساس هرگز بسياري از چالش هاي صنعتی بروز پيدا نمي كرد.
طالبي افزود:در گذشته با بي توجهي به بخش فرهنگي ، ميراث تاريخي و سرمايه هاي انساني استان توجه بيشتري به توسعه صنعت جهت ايجاد اشتغال و ارزش افزوده صورت گرفته است و اكنون ضروريست جهت گيري به سمت گردشگري،ميراث فرهنگي و گسترش صنايع دانش بنيان سوق يابد تا مواردي متكي به سرمايه هاي انساني در استان فعال شوند.
عالي ترين مقام اجرایی استان بيان كرد:در كنار باورمندي به توسعه و ارتقا فرهنگي به يك سري الزامات كه رفتارهاي ما در قبال آثار تاريخي و پتانسیل هاي فرهنگي را  تغيير دهد نيازمنديم تا اين موضوع در مدار درستي قرار گيرد.
استاندار يزد گفت: ايجاد دفاتري از جمله افتتاح اولين نمايندگي استاني يونسكو در كشور براي يزد به ايجاد الزامات و رويكرد جديدي مبتني بر توانمندي و ظرفيت هاي  فرهنگي،اجتماعي و تاريخي نسبت به توسعه استان كمك مي کند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا