رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست گفت: بخش مروست با دارا بودن ظرفیت ها و توانمندیهای مختلف فرهنگی و هنری و برخورداری از فرهنگ بومی و اصیل، در مجموعه گسترده تمدن دارای جایگاه ویژه ای است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش مروست در گفتگو با خبرنگاران درباره فعالیت های انجام شده از ابتدای افتتاح این اداره در مروست اظهار داشت: بیش از دو سال و نیم از تاسیس و استقلال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست می گذرد و این روزها ،دوران سه سالگی این اداره است.اداره ای که طی این مدت به خوبی در مجموعه تشکیلات اداری بخش مروست و شهرستان خاتم جای خود را باز کرد و با انجام فعالیتهای مطلوب ، شاخص و اثر گذار فرهنگی و هنری نقش خود را در به خوبی درعرصه فرهنگ و هنر این منطقه ایفا کرده است.

اکبر رنجبر در زمینه جایگاه فرهنگی مروست در شهرستان و استان گفت: بخش مروست با دارا بودن ظرفیت ها و توانمندیهای مختلف فرهنگی و هنری و برخورداری از فرهنگ بومی و اصیل، در مجموعه گسترده تمدن دارای جایگاه ویژه ای است. واقع شدن این منطقه در محل تلاقی استان های یزد ، کرمان و فارس موجب شده تا فرهنگ مردم این منطقه ، فرهنگی متمایز از دیگر نقاط و شهرستان های استان یزد باشد به طوریکه ما امروز جلوه های از فرهنگ مردم این سه استان را در این منطقه شاهد هستیم.

وی افزود: پیشینه دیرینه فرهنگی این منطقه، وجود هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر ، علاقه مندی و دلبستگی مردم این سامان به فرهنگ بومی و اصیل و باورهای دینی و اسلامی آنان در کنار فرهنگ سخت کوشی، ایمان و نجابت آنان ، جایگاه فرهنگی این منطقه را برجسته نموده است.

رنجبر به بیان برنامه های شاخص این اداره در این مدت اشاره و خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه عکس «مروست ؛ تاریخی در کویر» ، راه اندازی انجمن های فرهنگی و هنری، برگزاری مراسم شب شعر و همایش های ادبی، برگزاری نخستین هفته تئاتر، مشارکت دربرگزاری همایش نکوداشت خاندان علیم مروستی، تقویت و توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد،ب رپایی 6 مورد نمایشگاه کتاب، نمایشگاه آثارهنرمندان، نمایشگاه خوشنویسی، توجه به برگزاری نشست های شورای فرهنگ عمومی، راه اندازی کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر، برگزاری جلسات نقد کتاب و بررسی آثار هنرمندان از جمله برنامه هایی است که در این مدت انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشا اسلامی مروست درباره برنامه های این اداره در سال 97 اظهار داشت: امسال با یاری خداوند بزرگ و مشارکت خوب جامعه فرهنگ هنر منطقه و همچنین همراهی و حمایت مسئولین محترم استانی و شهرستانی، برنامه های فرهنگی وهنری در این منطقه با رونق خوبی انجام خواهد شد .

رنجبر خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های مختلف آموزشی ، تقویت، توسعه و حمایت از انجمن های فرهنگی و هنری و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد، راه اندازی مرکز دیجیتال مروست، برگزاری شب شعرها و همایش های ادبی، جشنواره ها و نمایشگاههای مختلف ،رونمایی از کتب نویسندگان و شاعران، توجه به جمع آوری و انتشار فرهنگ عامه مروست و روستاهای تابعه، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری ،توجه به تشکیل مرتب نشست های شورای فرهنگ عمومی و همچنین جلسات شورای توسعه فعالیتهای قرآنی و ... از جمله برنامه هایی است که ان شا ا... دنبال خواهد شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا