پایگاه خبری یزدفردا"علل و انواع کم شنوایی را بشناسیم /کارشناس مسئول ناشنوایان و کاشت حلزون بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: سیستم شنوایی از سه قسمت خارجی ، میانی و داخلی تشکیل شده است مشکل شنوایی می‌تواند به‌علت آسیب به هر کدام از سه قسمت گوش باشد.

«فاطمه رزاقی» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص علل و انواع کم شنوایی گفت: اگر کم‌شنوایی ناشی از وجود مشکلی در گوش خارجی یا میانی باشد، به آن کم‌شنوایی انتقالی می‌گویند و اگر بر اثر آسیب به گوش داخلی باشد، کم شنوایی «حسی - عصبی» نامیده می‌شود که بیشترین نوع کم‌شنوایی از این نوع است. در برخی افراد، کم شنوایی ترکیبی از هر دو حالت است که کم شنوایی مختلط نامیده می‌شود.

وی افزود: علل احتمالی برای کم‌شنوایی در گوش خارجی، میزان زیاد جرم گوش «موم یا واکس»، در گوش خارجی یا عفونت و التهابات کانال گوش می‌تواند باعث آسیب به گوش خارجی شود.

کارشناس مسئول ناشنوایان و کاشت حلزون بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این‌گونه اختلالات معمولاً به‌راحتی قابل درمانند. فقط باید پیش از اینکه باعث کم شنوایی شوند، برطرف شوند.

رزاقی گفت: پاره شدن پرده‌ی گوش، عفونت و اتواسکلروز «سخت شدن و تجمع کلسیم در اطراف استخوان رکابی گوش که مانع از حرکت آن می‌شود»، از آسیب‌های وارده به گوش میانی هستند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات گوش خارجی و گوش میانی با دارو یا جراحی به طور موفقیت‌آمیز قابل درمان هستند و اگر هم نباشند با استفاده از سمعک، فرد می‌تواند از باقی مانده‌ی شنوایی خود به خوبی استفاده کند.

کارشناس مسئول ناشنوایان و کاشت حلزون بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اغلب کم‌شنوایی‌ها ناشی از آسیب به گوش داخلی است، تصریح کرد: علل این آسیب‌ها شامل، افزایش سن، در معرض صداهای بلند بودن، مصرف برخی داروها، بیماری‌های دوران کودکی، ژنتیک و صدمه و آسیب به سر است.

رزاقی تصریح کرد: در این حالات، سلول‌های ظریف مویی در حلزون آسیب دیده و به این ترتیب سیگنال‌های صدا به مغز منتقل نمی‌شود. در کل، آسیب به گوش داخلی، معمولاً قابل برگشت نیست اما با یک سمعک خوب می‌توان به میزان زیادی آن را جبران کرد.

  200هزار بیمار "صرع" مقاوم به درمان در ایران!/رییس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: دستگاهی که برای مراحل درمان بیماران صرع مقاوم به درمان استفاده می‌کردیم تقریبا 30 تا 40 برابر افزایش قیمت داشته است و این دستگاه نقش مهمی در تشخیص درست بیمارانی که کاندید عمل جراحی هستند، دارد.
  حسین پاکدامن در نخستین کنگره بین‌المللی صرع مقاوم به درمان اظهار کرد: حدود 600 هزار بیمار مصروع در ایران داریم که از این تعداد 200 هزار بیمار مقاوم به درمان هستند و این کنگره درباره درمان صرع‌های مقاوم به درمان صحبت می‌کند. طبیعتا اشکالات زیادی حتی در مراکز بزرگ دنیا در تشخیص و درمان این نوع صرع‌ها مطرح است که منجر به عوارض بسیار جسمی و روحی برای بیماران می‌شود.

 

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم در این کنگره چهار روزه در خصوص آخرین روش‌های تشخیصی صرع و به ویژه صرع‌های مقاوم به درمان و آخرین روش‌های درمانی صحبت کنیم.

 

رییس انجمن متخصصان اعصاب ایران با اشاره به روش تحریک عصب واگ برای درمان صرع‌های مقاوم به درمان در ایران، اضافه کرد: زمانی که درمان طبی بر روی بیماران مبتلا به صرع نتیجه نداشته باشد از روش‌های دیگری مانند تحریک عصب واگ استفاده می‌شود که با این روش بین 40 تا 50 درصد از بیمارانی که صرع آنها غیرقابل کنترل بود، کنترل شده‌اند.

 

پاکدامن با بیان اینکه حدود 13 سال پیش نخستین مرکز در خاورمیانه بودیم که از این روش درمانی استفاده کردیم، افزود: زمانی که روش تحریک عصب واگ را شروع کردیم بیمارانی از آمریکا و اروپا برای درمان صرع مقاوم به درمان به ایران آمدند؛ چرا که هم هزینه درمان در ایران پایین بود و هم اینکه به کار ما اعتقاد داشتند.

 

وی تصریح کرد: انتظار داریم دستگاهی که مورد استفاده برای مراحل درمان بیماران صرعی است و در حال حاضر تقریبا 30 -40 برابر افزایش قیمت داشته در اختیار ما بگذارند تا به این شیوه درمانی ادامه دهیم، چرا که این دستگاه برای تشخیص درست بیمارانی که کاندیدا عمل جراحی هستند نقش مهمی دارد و در غیر اینصورت جراحی موثر نخواهد بود.

 

هم‌چنین دبیر اجرایی اولین کنگره بین‌المللی صرع مقاوم به درمان گفت: بالای 200 نفر بیماران صرع مقاوم به درمان جراحی شدند که بین 60 تا 70 درصد این بیماران بهبود یافتند و حدود 20 درصد نیز بهتر شدند.

 

مجید برکتین اظهار کرد: اخیرا روش‌های تشخیصی تهاجمی در رابطه با بیماران صرع مقاوم به درمان در مرکز صرع بیمارستان کاشانی در حال اجرا است به این معنی که قصد داریم با کاشت الکترودها در سطح مغز به مرکز کانون ایجاد کننده تشنج پی ببریم و در صورت امکان با جراحی آن را از مغز خارج کنیم که البته این کار تا بحال در ایران انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه مرکز صرع بیمارستان کاشانی اولین مرکز جامع صرعی است که توسط وزارت بهداشت مورد تایید واقع شده است، ادامه داد: همچنین مرکز صرع اصفهان با کمک خیرین در سال 1388 ایجاد شده و از لحاظ کیفیت همسطح جهان است. البته برخی دستگاه‌ها را در این مرکز به دلیل تحریم نداریم.

 

برکتین گفت: درآلمان، آمریکا و ... هزینه یک بیمار صرع مقاوم به درمان چیزی حدود 500 میلیون تومان است، در حالی که این هزینه در ایران یک دهم یا یک پانزدهم کشورهای دیگر است.

 

 

 

 

پایان خبر"

 


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا