معاون فرهنگی و آموزش وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه جامعه ورزش کشور بیش از 7 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده، گفت: یادواره ملی شهدای ورزشکار بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

در دیدار دکتر عبدالحمید احمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مازیار ناظمی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و دکتر شجیع، دبیر شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان، امیرحسینی دبیر جشنواره فیلمهای ورزشی، قاسمی معاون اداره کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، به همراه شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد و عطاری رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان نیز حضور داشتند.

سید عبدالحمید احمدی در این دیدار اظهار داشت: بهمن ماه سال قبل در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، یکی از تاکیدات ایشان به وزیر ورزش این بود که اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسائل فرهنگی در ورزش صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد وزیر ورزش هم همین بود که بخش فرهنگی ورزش تقویت شود، گفت: نظام نامه جامع فرهنگی ورزش را تدوین کردیم و انشاالله با تصویب این نظام نامه بتوانیم ساختارهای فرهنگی در ورزش را تقویت کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگی ورزش رخ داده که از جمله این موارد می‌توان به یادواره شهدای ورزشی کشور با همکاری بسیج ورزشکاران اشاره کرد.

احمدی با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار شهید ورزشکار در کشور وجود دارد، گفت: 5 هزار نفر از این افراد به صورت کامل مستنداتشان جمع شده و در 13 بهمن یادواره شهدای ورزشکار به صورت ملی برگزار می شود.

وی بیان کرد: پیش از این یادواره در تمام استان‌های کشور یادواره شهدای ورزشکار برگزار می‌شود و بعد از آن همایش ملی با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان افزود: از جمله دیگر اقداماتی که در این زمینه انجام شده، دومین دوره فعالیت های قرآنی در بین جامعه ورزشی کشور بود که پیش بینی می شود نزدیک به 50 هزار نفر در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

احمدی ادامه داد: مرحله شهرستانی این مسابقات برگزار و مرحله استانی در حال انجام است و پس از مرحله استانی، مرحله کشوری در بهمن ماه اجرایی می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا