کتیبه­ ی تاریخی با ارزش بیش از 20 میلیارد ریال توسط پلیس یزد کشف شد

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : فرمانده انتظامی استان یزد از کشف کتیبه با ارزش تاریخی مربوط به دوره "صفویه" توسط ماموران پلیس آگاهی این استان خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: سردار "ایرج کاکاوند" گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در خصوص جمع آوری و قاچاق اشیاء عتیقه­ ی بسیار باارزش فعالیت دارد، بررسی موضوع به ماموران پلیس آگاهی سپرده شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی، تحقیقات لازم را آغاز کرده و پس از اطمینان از صحت موضوع، متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی، یک قطعه کتیبه تاریخی را کشف کردند.

سردار کاکاوند گفت: با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی و انجام بررسی­ های لازم، مشخص شد کتیبه­ ی "مرمر" کشف شده مربوط به دوره صفویه و دارای ارزش مالی بیش از 20 میلیارد ریال است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم با همدستی افرادی دیگر قصد خروج این کتیبه­ ی با ارزش تاریخی را از کشور داشت، خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر پلیس در خصوص دستگیری دیگر عاملان این پرونده، ادامه دارد.

رئیس پلیس استان یزد ضمن اشاره به ارزش بسیار بالای تاریخی و فرهنگی این کتیبه، ادامه داد: ایران از جمله کشور هایی است که دارای، تاریخی بس کهن و تمدنی ریشه دار است و از این رو آنچه از گذشته­ های دور برای ایرانیان به جامانده در مقایسه با سایر کشورها قابل مقایسه نیست.

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به نگهداری تعدادی از این اشیاء تاریخی در موزه های کشورهای خارجی، تصریح کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، دست خودفروختگان و قاچاقچیان، از میراث فرهنگی کشور کوتاه شده و پلیس هم در مقابله با چپاولگران میراث فرهنگی، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

کشف 16 هزار نخ سیگار قاچاق در اردکان

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : ماموران پلیس شهرستان "اردکان" استان یزد در بازرسی از یک واحد صنفی عرضه کننده­ی کالای دخانی، بیش از 16 هزار نخ انواع سیگارهای خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ "سیدرضاصادقیان" فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در مصاحیه با خبرنگار پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در بازرسی از یک باب مغازه عرضه کننده کالای دخانی، بیش از 16 هزار نخ انواع سیگارهای خارجی قاچاق به ارزش 80 میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ صادقیان ضمن اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مقامات قضایی؛ تصریح کرد: سیگارهای کشف شده همگی دارای مارک های خارجی و فاقد مجوز گمرکی بود.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در پایان، افزود: کالای دخانی کشف شده به اداره دخانیات استان یزد تحویل داده شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا