مدیر امور انتقال نیرو شرکت برق منطقه‌ای یزد از انجام طرح مقاوم‌سازی ترانسفورماتورهای این شرکت در برابر زلزله خبر داد.

علی‌محمد فتح‌آبادی مدیر امور انتقال نیرو شرکت برق منطقه‌ای یزد در مصاحبه با دفتر روابط عمومی با اشاره به قرار گرفتن کشور ایران روی خط زلزله و تاکید شرکت توانیر بر لزوم ثابت کردن و مقاوم‌سازی ترانسفورماتورها در برابر زلزله، افزود: با همکاری دفتر تحقیقات شرکت و دانشگاه، موضوع مقاوم‌سازی به‌عنوان یک طرح پژوهشی علمی و کاربردی مطرح شد و با بهره‌گیری از نظرات اساتید بومی، این طرح به‌صورت علمی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در پی آن، طرح‌هایی برای مقاوم‌سازی 3 تیپ ترانس ایران ترانسفو ،ASEA و MIEDEN ارائه شد.

 وی افزود: سپس برای ارزیابی میزان ریسک و شرایط اجرایی در عمل، یک دستگاه ترانسفورماتور در پست شرق یزد جهت مقاوم‌سازی انتخاب شد و نیروها و تنش‌های زلزله روی ترانس به عنوان نمونه اولیه مورد ارزیابی و تایید قرار گرفت.

مهندس فتح‌آبادی بیان کرد: در ادامه پیمانکار اقدام به ساخت تجهیزات موردنیاز همانند: شاه‌تیرها، صفحه پلیت‌ها و گالوانیزه نمودن آن‌ها، بولتها و تخلیه حوضچه روغن ترانس از قلوه‌سنگ‌ها، بستن آرماتور و اجرای فونداسیون و جوشکاری نمود و کار ثابت (فیکس) نمودن ترانس با کمترین خاموشی انجام گرفت.

علی فلاحتی رییس اداره ساختمان و تاسیسات امور انتقال نیرو شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این باره تصریح کرد: انجام این طرح حدود یک ماه زمان برد و دو طرح دیگر نیز برای ترانس‌های ASEA و MIEDEN درمجموع برای ثابت (فیکس) نمودن 32 ترانس قدرت و کمکی که روی ریل قرار دارند ارائه شده است که در صورت پیشرفت روند انجام کار طبق برنامه پیش‌بینی‌شده، فیکسینگ ترانس‌های چرخ‌دار قبل از پایان سال 98 به اتمام می‌رسد.          










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا