همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، نشست تخصصی کتاب‌خوان «سلامت» صبح سه‌نشبه 25 دی‌ماه با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و مرکز جامع بهداشت شهر حمیدیا، در کتابخانه حضرت زهرا(س) این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست که با حضور حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ محمد مرزبان، شهردار حمیدیا؛ محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد؛ چند تن از اعضای  شورای شهر حمیدیا و اعضای کتابخانه حضرت زهرا(س) برگزار شد، 6 تن از کارشناسان مرکز جامع بهداشت سلامت رحمت‌آباد، کتاب‌های برگزیده خود در حوزه سلامت را معرفی کردند.

در ابتدای این نشست حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های استان گفت: هدف از برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در کتابخانه‌ها اين است كه كتابخواني از نظر کمی و كيفي ارتقا یابد و برگزاری نشست‌های تخصصی در موضوعات و مباحث مختلف نیز در همین راستا است.

وی افزود: امیدواریم این نشست‌ها به طور مستمر و با کیفیت ادامه یابد و تأثیر ماندگاری در آگاهی اعضا و شهروندان داشته باشد.

عطارها همچنین از همکاری مطلوب شورای شهر و مجموعه شهرداری و سایر ارگان‌های شهر حمیدیا با کتابخانه‌های عمومی قدرداني كرد و گفت: اميدواريم اين همكاري موجب افزايش سرانه مطالعه در منطقه و ارتباط مستمر شهروندان با كتاب و مطالعه شود.

در ادامه این نشست، مرضیه ریکازاده، منصوره سدید، معصومه دهقان، اشرف‌السادات حیدری، اشرف محمدزاده و سیده‌زهرا حسینی به ترتیب کتاب‌های «خودمراقبتی در ناخوشی‌های جزئی» ترجمه و تنظیم نوید شریفی، «آرامش مادر در سلامت کودک» نوشته دبیر ترانه، «اصول پیشگیری از بیماری‌های عفونی» اثر ریچارد برمن، «تغذیه و سلامت دهان در کودکان» نوشته راگ گان، «بلوغ؛ تولدی دوباره» نوشته محمدرضا اعلایی و «خانواده موفق» اثر عباس رحیمی را برای حاضران معرفی کردند.

در پایان مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر و تندیس کتاب‌خوان، از معرفی‌کنندگان کتاب در نشست تخصصی کتاب‌خوان «سلامت» کتابخانه حضرت زهرا(س)‌ تقدیر شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا