معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد بر ضرورت توجه به یکپارچه سازی بسترهای تحقق دولت الکترونیک در استان اشاره و بیان کرد:دفاتر پیشخوان به چابک سازی دولت کمک کنند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،سومين همايش دفاتر پيشخوان دولت و دستگاه هاي خدمات دهنده استان يزد با حضور «علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري یزد و « علي فلاح» دبير كل كانون دفاتر پيشخوان خدمات دولت در سالن اجتماعات بنياد نخبگان برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد گفت:در موضوع دفاتر پيشخوان چند ضلع درگير هستند،يكي سياست گذاري هاي كلان كشور که ضروریست عمده آن در قوانين مجلس يا لوايحي كه دولت طرح می کند به ساختارهایی  برسد تا تصميم ها و راهبردهای موجود را تسهیل نماید.
«علي زيني وند»  بر اهتمام ویژه دستگاه های دولتی نسبت به تحقق موضوع برون سپاری تاکید و افزود: به صورت سنتي دولت محور شده ايم  که فرهنگ دولت محوري  ویژگی نامناسب كشورهاي در حال توسعه است و از سوی دیگر برای واگذاري اختيارات;مردم نیز از لحاظ فرهنگی و باور به حضور در دستگاه  های دولتی مقاومت مي كنند.
زيني وند بیان کرد:برخی موانع ذهنی و تاریخی اجازه نمی دهد مسئولیت های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و لازم است با تقویت تسلط مدیران به مولفه های ارتباطات نوین،فرهنگ سازی و تصویب قوانین قاطع در این حوزه به رفع موانع پرداخت.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد اظهار داشت:ضلع ديگر  این موضوع دستگاه هاي متولي از جمله وزارت ارتباطات و واحدهای زیرمجموعه هستند كه در راهبري،تسهيلگري و تدوين لوايح و طرح هاي كارشناسي براي روان سازي اين فعاليت ها نقش چشمگیری دارند.
وی افزود: و در ضلع دیگر دفاتر پيشخوان نيز نقش مهمي دارند که تیم های مدیریتی این دفاتر،انجمن ها و صنوف چه باوری نسبت به  شرايط ارتباطات و دنياي آينده داشته باشند و بر محور آينده پژوهي و تجارت موفق دنيا در اين حوزه كار كنند.
معاون اقتصادی استاندار بر اهمیت کیفی سازی خدمات و رضایت ارباب رجوع اشاره و  خاطرنشان کرد:خوشبختانه فضاي  تقویت آگاهي عمومي نسبت به دولت الکترونیک در کشور ایجاد شده است و این موضوع کمک می کند حتی در آینده و با تغییر دولت ها  سیاست و  جريان دولت الكترونيك با انحراف مواجه نشود.
زینی وند گفت:لازم است استان یزد با حذف بخشی نگری و حرکت جدی به سمت یکپارچه سازی ،با رویکردی آینده نگرانه بروزرسانی  بسترهاي تحقق دولت الكترونيك را مورد توجه قرار دهد و دفاتر پيشخوان  نیز  در دل دولت الكترونيك تعريف و  به چابك سازي  فعالیت ها كمك كنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا